Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-19, 09:52   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.111
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

KLIN KOKOS, Neket!!!! :tullerdumednisselue:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 10:42   #22
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

For meg hadde det vært revnende likegyldig om selskapet blir holdt på et annet tidspunkt enn seremonien. Særlig hvis jeg ikke skulle være med på seremonien. Hadde bare vært glad for å bli bedt #enkel. Kjør på!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 10:44   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Og hvis alternativet var at folk skulle slite seg ut med å arrangere selskap på et tidspunkt hvor det absolutt ikke passet, slik at selskapet ble mye mer amputert enn ønsket, og bare stress, bare fordi at jeg ikke skulle tenke at det var rart, så hadde det jo vært litt trist. Det hadde jeg egentlig tatt litt ille opp kjenner jeg, for jeg er absolutt ikke slik.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 10:47   #24
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Re: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg hadde ikke reagert negativt, men er heller ikke fryktelig opptatt av formslisme rundt konfirmasjon (ingen av mine planlegger å konfirmere seg)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 10:50   #25
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Som regel er det vel veldig få av gjestene som får vært med på seremoniene uansett?

Det samme tenker jeg.
Kun nærmeste familie på seremonien, og fest i etterkant på den datoen dere ønsker.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 10:59   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Det blir jo litt annerledes når veldig få kan være med på seremonien. Her stilles det mannsterkt til seremoni, men så langt har vi hatt konfirmasjoner i kirker uten særlige plassproblemer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 11:02   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Vi har alltid vært invitert til seremonien også, både HEF- og kirkekonfirmasjoner, men hadde ikke reagert nevneverdig likevel, ut over å tenke at det var en uvanlig løsning, som det sikkert var en god grunn til. Hadde droppet seremonien om jeg måtte reise langt, og kun prioritert selskapet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 11:21   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

I human etisk konfirmasjon i Oslo så er det ikke fordi folk ikke prioriterer seremonien altså, men fordi det er 50-90 konfirmanter pr seremoni, og plass til rundt 1000 gjester. Og da er det begrenset hvor mange gjester hver konformant kan ha med seg. Man er garantert 10 gjesteplasser og kan be om fler. Vi ba om 12 og fikk 12.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 11:25   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.111
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Vi ba om 20 og fikk 14. Både sist og denne gangen. Jeg syns det er synd, selv om man forstår hvorfor det blir sånn. Det hadde også vært en bedre seremoni om de hadde hatt færre konfirmanter i hver omgang, men det er vel et kapasitetsspørsmål både med tanke på lokale og ressurser ellers.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 11:27   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi ba om 20 og fikk 14. Både sist og denne gangen. Jeg syns det er synd, selv om man forstår hvorfor det blir sånn. Det hadde også vært en bedre seremoni om de hadde hatt færre konfirmanter i hver omgang, men det er vel et kapasitetsspørsmål både med tanke på lokale og ressurser ellers.

Ja, de får bare et gitt antall helger i Rådhuset, og må fordele konfirmantene utover det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 11:39   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I human etisk konfirmasjon i Oslo så er det ikke fordi folk ikke prioriterer seremonien altså, men fordi det er 50-90 konfirmanter pr seremoni, og plass til rundt 1000 gjester. Og da er det begrenset hvor mange gjester hver konformant kan ha med seg. Man er garantert 10 gjesteplasser og kan be om fler. Vi ba om 12 og fikk 12.

Ja, jeg vet jo det, det er ikke bare i Oslo det er slik, det er begrenset antall plasser per konfirmant mange steder, også her. Det kan da likevel tenkes at noen må nedprioritere å reise til en seremoni i Oslo også, hvis de bor langt unna og er blant de 10-12 inviterte, når selskapet holdes på annet tidspunkt (litt usikker på om jeg forstod hva du mente). Med mindre vi kun vil få fire plasser i en eventuell konfirmasjonsseremoni for våre barn (dvs tre, hvis tvillingene konfirmeres sammen), så vil alle de andre plassene "våre" tildeles tilreisende gjester, og de kan potensielt la være å prioritere det. Vi har ikke familie her. Når vi har vært invitert i humanistisk konfirmasjon har det vært i hhv Ålesund og Hamar. Da har vi vært av de som har fått plass. Uansett hadde jeg kun prioritert selskapet hvis jeg hadde vært invitert til begge deler, på ulike helger, og måtte reise så langt.

Hadde jeg ikke vært invitert i seremonien hadde det selvsagt ikke vært nødvendig å vurdere å dra dit heller.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-03-19 kl 12:07.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 11:54   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Takk for svar! Weird, men ikke too weird, kan vi håndtere. Jeg er veldig pragmatisk anlagt rundt disse tingene, og tenker at det ikke bør bety noe for andre enn konfirmanten, ettersom de fleste uansett ikke kan delta i seremonien (maks 10 gjester, og vi utgjør fire av disse plassene). Men jeg har forstått at det er en del do’s and dont’s i konfirmasjonssammenheng, så det er greit å teste det ut her inne først.

Til info så fikk vi plass til 17. Man kan søke om flere enn 10 plasser.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 11:56   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg hadde ikke reagert nevneverdig, og gledet meg til selskap. :enkel:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 12:51   #34
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Her er det lettere å få plass ved seremonien i humanistisk konfirmasjon enn i kirken. Vi ba om 18 og fikk beskjed om at det ikke var noe problem å få flere dersom vi trengte det. I kirken bruker de å kun få plass til søsken, foreldre, besteforeldrene og faddere. Så når ene broren til mannen min konfirmerte seg var det kun mannen som var i seremonien, jeg og ungene ble invitert til middagen etterpå. Mens når hans yngste bror og hans søsters barn hadde humanistiske konfirmasjoner har vi fått være med på seremonien hele gjengen.

Jeg skal innrømme at jeg nok hadde tenkt at det var litt rart, men hadde nok ikke laget noe styr ut av det. Og som noen som ikke alltid får styre når ferien blir lagt, så hadde jeg satt pris på at det ikke ble lagt i skolens sommerferie slik at det kolliderte med evt. ferieplaner.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 13:05   #35
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Jeg ville syntes det var litt rart, men såfremt det ikke er tilreisende gjester (eventuelt at det er avklart med dem på forhånd), hadde jeg ikke reagert nevneverdig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 13:29   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Hos oss ville det blitt oppfattet som urettferdig fordi noen besteforeldre kunne vært med på seremonien og andre hadde måttet reise to ganger for å få til det samme. Det ville de ikke gjort, men allikevel følt at de gikk glipp av noe.

(Sånn rent bortsett fra at vi aldri kommer til å få billetter til alle besteforeldre og faddere siden dette barnet et svært rikt utstyrt med særlig det første.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 13:40   #37
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg ville syntes det var litt rart, men såfremt det ikke er tilreisende gjester (eventuelt at det er avklart med dem på forhånd), hadde jeg ikke reagert nevneverdig.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente her. Er det verre å invitere til fest uten seremoni hvis det er tilreisende gjester?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 14:34   #38
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente her. Er det verre å invitere til fest uten seremoni hvis det er tilreisende gjester?

Nei, jeg tenkte at det kanskje blir ugreit for tilreisende gjester dersom de må reise for både seremoni og senere fest. Tenker at det isåfall bør være avklart med dem på forhånd.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 14:42   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Nei, jeg tenkte at det kanskje blir ugreit for tilreisende gjester dersom de må reise for både seremoni og senere fest. Tenker at det isåfall bør være avklart med dem på forhånd.

Jeg antar at hun tenker å invitere de fleste bare til fest, ikke til seremoni. PL skriver at de fleste uansett ikke kan delta i seremonien, fordi de får ikke plass.

For min del hadde det vært greit uansett, jeg hadde bare takket nei til å komme på seremonien, om jeg ble invitert til begge. Hadde heller droppet seremonien enn å forvente at selskapet skulle arrangeres på et tidspunkt som ble veldig vanskelig eller uforholdsmessig krevende for familien til konfirmanten. viktig er det ikke for meg å delta på seremonien. Det er vel viktigst for den aller nærmeste familien. Og, som sagt, de blir trolig ikke invitert til å overvære seremonien uansett.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 15:42   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Pussig, men helt innafor, særlig dersom man får en form for forklaring. Trenger ikke vrenge sjela akkurat.

Hos oss får heller ikke alle tilreisende gjestene plass i seremonien, men jeg håper virkelig at familien stiller opp i selskapet. Det er jo middagen og festen etterpå som er gøy.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no