Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Klassefest - maaaange år etterpå

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-19, 15:51   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg tror jeg ville forsøkt å få til rotering av folk. Feks når dere sitter til bords, så skal annenhver flytte seg to plasser til høyre på signal, eller noe sånt. Altså sikre at mange får snakket med hverandre i løpet av kvelden. Jeg syns ihvertfall det kan bli kjedelig hvis folk blir sittende rundt bordet hele kvelden, og man har samme plassen hele tiden.

Lurt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 15:51   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Det var en gruppe damer jeg ikke hadde sjans til å kjenne igjen, de hadde blitt "koner" på akkurat samme måte, med samme sveis og klesstil og jeg som er litt ansiktsblind....

Jeg hadde tjuvkikket masse på FB på forhånd, ellers hadde jeg vært helt screwed.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 16:01   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Jeg husker på ingen måte navnene til alle jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen. Har ikke hatt noe med dem å gjøre de siste tjue åra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 16:56   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg husker på ingen måte navnene til alle jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen. Har ikke hatt noe med dem å gjøre de siste tjue åra.

Mens jeg tror jeg er Facebook-venn med nesten samtlige av dem, og flere av dem omgås jeg jevnlig.

Og så er det kanskje på sin plass å gjenta at jeg gikk i en usedvanlig fin ungdomsskoleklasse (selv om den tida på ingen måte er år jeg ønsker å gjenta).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 20:37   #45
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Men selv om man ikke gjenkjenner fjeset, kjenner msn gjerne igjen kroppsspråket og stemmen. Det skal mye til for at alle de tre faktorene endrer seg.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 21:30   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er ingen som kommer til å huske hva som ble sagt i presentasjonsrunden så folk kommer til å spørre hverandre om det samme uansett. Personlig ville jeg bare droppet presentasjon.

Samme tenker jeg. Og det kan være flere som kvier seg til å snakke foran andre, eller kanskje ikke har så mye å "skryte av" som syntese er ubehagelig.
Jeg hadde ikke likt det.
Vi hadde ikke det på våre fester. Og de fleste kjenner sikkert til hverandre gjennom fb?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 21:35   #47
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Rotere er en veldig god ting. Vi ble stuck med de samme hele kvelden, og det var ganske kjedelig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 22:00   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Men selv om man ikke gjenkjenner fjeset, kjenner msn gjerne igjen kroppsspråket og stemmen. Det skal mye til for at alle de tre faktorene endrer seg.

Det betyr dog ikke at man nødvendigvis husker navnet til folk, selv om man ser at det er noe kjent.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-19, 22:13   #49
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Men selv om man ikke gjenkjenner fjeset, kjenner msn gjerne igjen kroppsspråket og stemmen. Det skal mye til for at alle de tre faktorene endrer seg.

Eh, nei.
Jeg hadde ikke hatt sjans til å huske verken navn, ansikt, kroppsspråk eller stemme på de jeg gikk på ungdomsskolen med. Ikke de jeg gikk i klasse med i tre år på videregående eller tre år på sykepleien med heller. Det er kun et fåtall av dem jeg er FB-venn med også, så der hadde jeg hatt null hjelp.

Hvis folk er så sarte at det er ubehagelig å delta i en presentasjonsrunde med i det minste navn, uten sivilstatus og/eller utdanning/yrke, bør en kanskje holde seg hjemme. Det er fryktelig ubehagelig å være den som ikke husker andre, man blir sett på som overlegen og som om man driver med hersketeknikker. Å presentere seg og si navnet sitt er jo normal folkeskikk?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-19, 09:21   #50
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Jeg har sett facebookbilder av noen og det er flere jeg aldri hadde kjent igjen. Vi var 14 år den gangen. Nå er vi 50. Jeg liker å tro at vi fortsatt er som før, men det er nok ikke sannheten. ;-)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-19, 19:03   #51
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvis folk er så sarte at det er ubehagelig å delta i en presentasjonsrunde med i det minste navn, uten sivilstatus og/eller utdanning/yrke, bør en kanskje holde seg hjemme.

Det ble forsøkt å ordne klassefest for ungdomsskoleklassen min og på FB-gruppen så var det varslet at man skulle presentere seg med antall barn, jobb etc . Husker ikke helt om det skulle gjøres i en slags klasseavis eller på festen jeg.

Uansett, det var ikke mange som meldte seg på så det måtte avlyses. Så jeg vet ikke jeg. Sånn som jeg husker folka fra min klasse, og jeg vet at mange av dem har strevd noe fryktelig i etterkant så vil jeg tro at det er mange som kan synes det er litt ubehagelig.

Men er det formålet med en sånn fest da? Utelate de sarte liksom?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-19, 19:10   #52
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Men å ikke kunne si navnet sitt sånn at andre vet hvem du er? Altså normal, høflig presentasjon, som «Hei, jeg er Else Larsen og gikk i 9C.»
Om en ikke klarer det sliter en nok med såpass mye mer at en fest med «ukjente» kanskje er utelukket i utgangspunktet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-19, 19:40   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men å ikke kunne si navnet sitt sånn at andre vet hvem du er? Altså normal, høflig presentasjon, som «Hei, jeg er Else Larsen og gikk i 9C.»
Om en ikke klarer det sliter en nok med såpass mye mer at en fest med «ukjente» kanskje er utelukket i utgangspunktet.

Det kommer vel an på hva som forventes av presentasjonen. Navn og hvilken klasse man gikk i er noe annet enn å måtte si at man er uføretrygdet videregående dropout, nyskilt og barnløs, og bor i kjellerleilighet hjemme hos foreldrene. Særlig hvis sidemannen er bankdirektør, lykkelig gift og bosatt på beste vestkant, en sønn på fancy universitet i utlandet og en datter i toppidretten. For å sette det på spissen.

Snakker man med en om gangen så er det kanskje lettere å vri samtalen dit man vil, og porsjonere ut informasjonen i litt mindre doser. Selv om man strengt tatt sier det samme, så føler man seg litt mindre på utstilling enn om man reiser seg opp i en forsamling. Og en del av de som er der vil kanskje også vite eller sense nok til å ikke spørre og grave for mye også.

Jeg for min del har ingen problemer med å stå foran en forsamling, verken for å presentere meg eller for å holde et foredrag. Men informasjon om "gøyale aktiviteter, konkurranser og festlig underholdning" hadde vært noe som kunne fått svaret til å tippe i retning "det passer dessverre ikke denne gangen" hos meg. Så jeg kan absolutt relatere meg til at det som er helt ok, og til og med lystbetont for de fleste, kan ødelegge kvelden for meg. Og jeg er ikke engang spesielt sart. Om man skal ta hensyn til det er det opp til arrangøren å velge, og hvis de tenker at "en person som er så kjedelig og ikke er villig til å by på seg selv har kanskje ikke noe på fest å gjøre i utgangspunktet" så er det greit nok, og for så vidt ganske riktig, siden det heller ikke er en slik fest jeg vil ønske å delta på. Men det er i det minste greit å være klar over at noen opplever det slik, sånn at man kan gjøre et bevisst valg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-02-19 kl 19:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-19, 19:50   #54
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det kommer vel an på hva som forventes av presentasjonen. Navn og hvilken klasse man gikk i er noe annet enn å måtte si at man er uføretrygdet videregående dropout, nyskilt og barnløs, og bor i kjellerleilighet hjemme hos foreldrene. Særlig hvis sidemannen er bankdirektør, lykkelig gift og bosatt på beste vestkant, en sønn på fancy universitet i utlandet og en datter i toppidretten. For å sette det på spissen.

Hvis du gidder å lese innleggene mine (siden du siterer meg) før du setter ting på spissen, så ser du at jeg har spesifisert kun presentasjon med navn, ikke sivilstatus eller yrke. Eller alt det andre du ramser opp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-19, 19:56   #55
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Ja, ser nå at jeg leste litt for fort, og overså et lite "uten" der. Beklager det.

Ellers (og nå mener jeg til liefje), så er mitt problem ofte at når jeg møter folk fra ungdomsskolen som jeg ikke har sett på mange år så aner jeg ikke hva jeg skal snakke med dem om, etter at de har sagt hva de gjør og hvor de bor, og jeg har sagt hva jeg gjør og hvor jeg bor, så jeg er takknemlig hvis jeg ikke blir frarøvet i det minste det samtaleemnet i starten. Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje ikke så stort behov for en reunion.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-02-19 kl 20:02.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-19, 15:40   #56
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Men altså, hvis man ikke har hatt kontakt på 35 år, hvorfor får man plutselig lyst til å møte masse folk man sannsynligvis har bittelite til felles med? Hva forventer man seg da?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-19, 15:52   #57
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Men altså, hvis man ikke har hatt kontakt på 35 år, hvorfor får man plutselig lyst til å møte masse folk man sannsynligvis har bittelite til felles med?

Ja, si det? Kanskje nysgjerrighet på hvordan det har gått med dem man engang kjente? Jeg deltar sjelden/aldri på reunions, nettopp fordi det er en haug med ukjente folk der jeg vagt husker en brøkdel av dem.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-19, 16:01   #58
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Hadde takket nei. Har ikke behov for å vite hvordan det går med folk. Det kan man vel se på FB?
Vi hadde en klassefest det året vi ble 18. Da var det fortsatt de samme klikkene og tydelig hvem som var kuulest. Jeg og 3 andre gikk etter maten og dro på disco.
Etter det har jeg ikke hørt noe om treff. Nå har det gått 35 år uten kontakt, og etter 10 år på FB holder det fremdeles med det vi sees på nett. Har ikke vært noe forespørsel om felles treff.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-19, 16:06   #59
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, si det? Kanskje nysgjerrighet på hvordan det har gått med dem man engang kjente? Jeg deltar sjelden/aldri på reunions, nettopp fordi det er en haug med ukjente folk der jeg vagt husker en brøkdel av dem.

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Men altså, hvis man ikke har hatt kontakt på 35 år, hvorfor får man plutselig lyst til å møte masse folk man sannsynligvis har bittelite til felles med? Hva forventer man seg da?

Jeg stiller meg med dere, jeg synes også det er litt pussig liksom? Det er ikke noe galt å synes sånt er veldig stas, men personlig så kjenner jeg ikke noe på begeistring eller lyst på å bruke tid på det. Det er en haug med fremmede som jeg heller ikke er noe spesielt nysgjerrig på.

Men det kan være at jeg begynner å bli gammal altså, det har blitt for lenge siden, for reunions fra studietiden er jeg mer positiv til.

I det tilfelle mer litt sånn at det var en haug med veldig fine folk som jeg har mistet kontakten med, bare fordi livet har føket forbi og som det bare hadde vært skikkelig ålreit å ta en fest med igjen. Så jeg kjenner at lysten til å møte opp der er noe helt annet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-19, 17:51   #60
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassefest - maaaange år etterpå

Vi har arrangert treff etter 10, 20, 25 og 30 år. Siden det har vært såpass jevnlig har det vært vellykket hver gang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no