Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-19, 15:43   #461
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi inviterer besteforeldre (3), tanter og onkler (7), søskenbarn (10) "stebestemor" med ny mann (min brors mor) - (2) - I tillegg har noen av søskenbarna partner og barn - og de må vel og inviteres? Da er det i såfall (7) der også. = 29 + oss = 33

Vi tenker i tillegg tre -fire vennepar med barn (13 - 17) - jeg er litt usikker på om de skal inviteres?

Så med vennepar er vi 46-50 stykker.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 15:49   #462
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvem inviteres på konfirmasjon, egentlig?

Her blir det besteforeldre (3), tanter (2), onkler (2) og kusiner (4), kanskje også pappa'ens kusine med mann. Vi er 17 stk. Skal ha det hjemme.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 23-05-19 kl 21:41.
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 15:53   #463
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvem inviteres på konfirmasjon, egentlig?

Vi har vært invitert i noen søskenbarn sine barns konfirmasjoner, men tenker ikke å gå så langt "ut" selv. Så det blir konfirmantens besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Vi blir totalt 23 hvis alle kommer, så da kan vi ha det hjemme.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 16:17   #464
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi inviterer besteforeldre (4 (mulig 6) ), tanter og onkler (8), søskenbarn (11), venner av familien (2)
+ oss (5, stesuppa har kjæreste) = 30 evt 32.
De som blir bedt kommer, også de som må reise.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 19:46   #465
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hos oss er det og ganske mange som kommer til å komme. Det er min bror med kone som bor i annet land + 3 som på grunn av psykisk helse kanskje ikke kommer. Fortsatt er vi over 40. Det forundrer meg SÅNN at det er så mange...


Forøvrig hat jeg avtale med 3 steder for å se og høre om menytilbud på mandagen. Etter da skal jeg ikke tenke på konfirmasjon før til påske, sånn ca..... det blir lett penger på dette i allefall....

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 23-05-19 kl 20:19.
Che er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 20:51   #466
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi er veldig få: oss (4)+ besteforeldre (6 - håper vi er 6 pg ikke 5 ...)+ tanter og onkler (3) og søskenbarn (1). =14.
Skulle ønske vi hadde noen venner som var naturlig å invitere. Denne gangen har vi ingen eksterne faddere. Tror vi var 19 stk for to år siden.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 21:45   #467
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Samme som oss, Karamell. Liten familie. Men min niese konfirmerte seg i høst. Da var det 16. Veldig hyggelig, så tenker det skal gå fint.

Har heller ingen venner det er naturlig å invitere. Hennes venner konfirmerer seg samme dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 21:59   #468
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her er planen å invitere:
Besteforeldre 2 stk
tante og onkel
bonussøskenbarn
Søskenbarn og samboer
gudmor og mann + datter
Gudfar og kone(usikker på antall barn da dette er farens kompis)
Venninne, samboer(som jeg er rimelig sikker på ikke kommer) og 2 sønner
Konfirmantens favorittlærer x 2
venninne, mann og 2 barn.
venninne og mann

Da er vi oppe i 28 med oss. Jeg aner ikke hva slags tanker faren har om dette, og om han klarer å få noen av sin familie hit.
Det var flere enn jeg hadde tenkt, gitt. Jeg er ennå i tenkeboksen om hvorvidt jeg skal invitere mine søskenbarn på pappa sin side.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:16   #469
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi er veldig få: oss (4)+ besteforeldre (6 - håper vi er 6 pg ikke 5 ...)+ tanter og onkler (3) og søskenbarn (1). =14.
Skulle ønske vi hadde noen venner som var naturlig å invitere. Denne gangen har vi ingen eksterne faddere. Tror vi var 19 stk for to år siden.

Jeg tenker jo det kan være vel så hyggelig med lite selskap. «Fordelen» for vår del er at nesten alle disse er i slekt (fra mannens side er det 6 stykker), så det kreves lite innsats for at alle kjenner noen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:20   #470
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Det er vel fordeler og ulemper med begge deler, men jeg ser ikke veldig mange fordeler med å være så mange som vi kommer til å være. Det blir et veldig stort selskap, man føler man ikke får pratet med alle, og det koster jo det hvite ut av øyet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:21   #471
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Min konfirmant ønsker hun hadde mer familie, men sånn er det bare. Vi kan invitere fire til, familie av pappa sin kone (pappa døde for et par år siden), men jeg tror ikke vi gjør det. Det blir et litt annet selskap da rett og slett. Min niese inviterte dem ikke. Det kan være greit å gjøre det likt. Men hun skal få være med å bestemme selv.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 23-05-19 kl 23:03.
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:22   #472
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min konfirmant ønsker hun hadde mer familie, men sånn er det bare. Vi kan invitere fire til, familie av pappa sin kone (pappa døde for et par år siden), men jeg tror ikke vi gjør det. Det blir et litt annet selskap da rett og slett.

Du kan hilse henne fra meg og si at «mer familie» ikke alltid er spesielt hyggelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:23   #473
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Nå er duker på plass også, så det begynner å ordne seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:29   #474
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg/vi har som mål å ikke kjøpe masse til selskapet. Skal forsøke å låne/leie mest mulig. Det går fint om ikke alle 16-17 har likt sølvbestikk og servise. Vil heller bruke mer penger på maten. Bestiller tapas tenker jeg. Funnet noen som leverer på flotte fat. Vi er såpass få at om maten koster noe mer når jobben er gjort er det greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:42   #475
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nå er duker på plass også, så det begynner å ordne seg.

Jeg har planer om å låne. Pappas kone har masse hvite duker. Hun flytter i disse dager til ny leilighet, men jeg håper og tror at «pressen» blir med.

Mamma og venninne har likt middagsservise, så det brukes nok.

Satser på å få nytt kjøkken før konfirmasjonen. Det som er her nå er fra tidlig 90-tall og begynner å bli slitt. Har en svigerinne som elsker slike ting, så tenker hun kan få tenke litt og komme med ideer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:43   #476
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi inviterer besteforeldre (5) tanter og onkler (8) søskenbarn (6) gammeltanter (potensielt 22 men ca halvparten kommer) venneslekt (søskenbarn av foreldre 5 stk + 4 barn)
Vennepar (10+). Vi blir som regel ca 50.
Leid lokale, ordner alt selv. Konfirmanten vil ha spagetti og kjøttsaus.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:50   #477
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Leid lokale, ordner alt selv. Konfirmanten vil ha spagetti og kjøttsaus.

Min ønsker seg karbonader. Det blir nok tapas og kabonader tenker jeg.

Det hadde vært deilig å ikke hatt det hjemme, særlig når jeg ser hvordan vi forlater huset 17.mai etter å ha stresset med frokost og få på oss bunader før skoletoget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 22:59   #478
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har planer om å låne. Pappas kone har masse hvite duker. Hun flytter i disse dager til ny leilighet, men jeg håper og tror at «pressen» blir med.

Mamma og venninne har likt middagsservise, så det brukes nok.

Satser på å få nytt kjøkken før konfirmasjonen. Det som er her nå er fra tidlig 90-tall og begynner å bli slitt. Har en svigerinne som elsker slike ting, så tenker hun kan få tenke litt og komme med ideer.

Skal låne jeg også, har ikke tenkt å kjøpe noe nytt. Har også fått lånt små vaser til bordpynt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 23:02   #479
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi inviterer besteforeldre (5) tanter og onkler (8) søskenbarn (6) gammeltanter (potensielt 22 men ca halvparten kommer) venneslekt (søskenbarn av foreldre 5 stk + 4 barn)
Vennepar (10+). Vi blir som regel ca 50.
Leid lokale, ordner alt selv. Konfirmanten vil ha spagetti og kjøttsaus.

Skal du koke spagetti til 50 stk? Jeg syns den bare kleber seg når det blir for mye, men mulig kasserollene mine er for små.

Jeg tror ikke min kommende konfirmant har tenkt så mye på mat enda, men han har nevnt at han ønsker seg mat fra pappaens hjemland, så håper vi får det til. Vi skal nok ha koldtbord i tillegg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 23-05-19, 23:02   #480
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Skal låne jeg også, har ikke tenkt å kjøpe noe nytt. Har også fått lånt små vaser til bordpynt.

Jeg googlet og har funnet små vaser til leie her i byen. Kan godt hende det blir det. Har ikke behov for å kjøpe mye som kun brukes en gang eller to.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no