Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Verdens beste vaskemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-14, 10:55   #41
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har akkurat kjøpt ny, en Ariston.
Foreløpig veldig fornøyd!

Den vi hadde var en 15 år gammel AEG, den har absolutt gjort nytten sin, så det var på tide å la den pensjonere seg...

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 12:34   #42
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Bosch er Siemens lillebror og om du ikke er glad i deres kundeservice, er ikke Bosch noe godt valg.
Vi har en Miele og er veldig fornøyd, og den er så gammel at store tromler ikke var noe alternativ. Den vasker arbeidstøyet til rørleggeren rent, og behandler den øvrige klesvasken pent.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 12:46   #43
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har en ikke spesielt dyr Elektrolux, som med unntak av en sommer med reparasjoner, har gjort jobben siden 2003. Vi er seks stykker, trener mye, sykler mye, ruller oss i gjørma mye og skifter dagens outfit flere ganger dagen, så maskina går egentlig døgnkontinuerlig.

Men den vasker rent, skyller godt og er snill med ulltøyet, så jeg er veldig godt fornøyd selv om den ikke var dyr.

(Når den ryker skal jeg dog ha ei maskin med større kapasitet.)

Vi har faktisk en vaskemaskin fra Electrolux som fungerer kjempegodt. Fikk den anbefalt av en kamerat som jobbet med hvitevarer hos Lefdal. Den har stort sett vært i bruk flere ganger hver dag og ble kjøpt i 2006. Ikke noen toppmodell men vi har aldri hatt trøbbel med den. Den har godt ullprogram, mulighet til å velge temperatur på nesten alle program (og sentrifugefart), hurtigprogram, knapp for å redusere tidsbruken på vanlige program (bruker mer strøm, men om det er noe som må bli fort vasket, er det genialt), utsatt start og et lite display som viser resttid. Eneste minus med vår er at den kun tar 6kg og at jeg ønsker oss en med større kapasitet når den tid kommer.

Jeg har forøvrig en trommel fra Samsung jeg også er kjempefornøyd med. Har du sett på deres vaskemaskiner? Jeg vet de har maskiner med 9kg (og kanskje mer) kapasitet.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 14:46   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vil ihvertfall anbefale deg minst 8 kg trommel og 1600 omdreininger. Programmene jeg digger er utsatt start, ull, mindre mengde på mye mindre tid, impregneringsprogram og det aller, aller beste er flekkfjerningsprogrammene (med 14 ulike programmer give or take - sjokolade, fett, barnemat, gress, jord, rødvin, te, kaffe, egg etc). Og det funker faktisk!

Med dine ønsker (ikke Siemens/Bosch) ville jeg absolutt sett på AEG. De er kjent for gode vaskemaskiner. Selv så siklet vi også på en Electrolux da vi kjøpte sist. Den så veldig god ut, men har ikke erfaring med det merket på vaskemaskinfronten. Hvis ikke noe spesielt har skjedd med Miele den siste tiden så har de trauste maskiner uten mye fancy funksjoner. Nå er vi en sånn duppedittfamilie som elsker masser av funksjoner, så da er sånt viktig. Mulig de har klart å få opp trommelstørrelsene på husholdningsmaskinene også, men før så hadde de kun små tromler (maks 6 kg). Vi har også svært dårlig erfaring med vår Miele tørkis, og noen naboer hadde samme og gadd til slutt ikke mer og krevde pengene tilbake. Samsung virker også å ha mye kule funksjoner.

Sjekk også hvor stillegående den er, hvis det har noe å si.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 14:54   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Nå blir jeg skikkelig flau.



For når maskina ikke fjerner flekker, så er det noe galt med den? Det er ikke bare mine unger som er eksepsjonelt flinke til å produsere flekker som ikke lar seg fjerne?

Kanskje jeg ikke burde være så superfornøyd med vår 7 år gamle LG-maskin allikevel?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 14:56   #46
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vår Miele tar 8 kg og har 1600 omdreininger. Den er 10 år gammel.
En haug med spesialprogrammer, men den vasker så godt at de sjelden brukes.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 14:58   #47
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå blir jeg skikkelig flau.



For når maskina ikke fjerner flekker, så er det noe galt med den? Det er ikke bare mine unger som er eksepsjonelt flinke til å produsere flekker som ikke lar seg fjerne?

Kanskje jeg ikke burde være så superfornøyd med vår 7 år gamle LG-maskin allikevel?

Det er iallefall sjelden at flekker ikke forsvinner fra klærne til ungene etter vask. Det handler jo sikkert om vaskepulver/flekkfjerningsmiddel osv. også. Hvis det er noe jeg kan få problemer med, er det typisk tomatsaus med mye olje på hvitt tøy. Men det pleier å forsvinne etter noen vask.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 15:18   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Min har i hvert fall gått fra tralala-alterbra til menihelvetesåmyeflekkerdeterpådenyvaskedeklærne.

Den er altså snart 10 år gammel, så jeg skjønner at jeg ikke skal være helt kritisk til den. Men det blir ikke ny Siemens likevel.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 16:04   #49
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg blir helt av denne tråden, og forventer snarlig hvitevarepest i heimen.

BM: har niogethalvt år gammel vaskemaskin, tørketrommel, koketopp, stekeovn og mikro. Alt fra Bosch. (Som jeg forøvrig, bank-i-bordet, har vært [er] svært fornøyd med.)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 18:34   #50
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Samsung sin med 12 kg kapasitet. Det er f a n t a s t i s k å få unna hele feriehaugen på en gang, den veier innholder og styrer tiden etter det. Den har godt ullprogram, quick wash der man kan velge alt fra 15 min til 45 min, program for utetøy osv, fin gummiring, og trommelen er så effektiv at tøyet er minst like tørt med 1400 omdreininger som på den gamle som hadde 1600 = mindre slitasje.

Elkjøpmannen som solgte den har bare hatt fornøyde kunder, og jeg er veldig happy.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 10:29   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.



For når maskina ikke fjerner flekker, så er det noe galt med den? Det er ikke bare mine unger som er eksepsjonelt flinke til å produsere flekker som ikke lar seg fjerne??

Vår Miele tar ikke flekker ene og alene. Vi må ha på flekkfjerningsspray i forkant. Kjøres tomatflekker uten dette, så er de 'fast' når tøyet er vasket. Vi bruker ellers Blenda. For andre type flekker, så har jeg ofte Oxi action sammen med vaskemiddelet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 10:40   #52
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Miele!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 11:00   #53
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Ingen som har ASKO som favoritt? ASKO Quattro har jobbet hos oss i 8 år. Den jobber lydløst og har tålt småstein, bh spiler og mye annet rusk som den siler ut i eget kammer. Flekkete tøy skyldes som oftest at jeg lar det ligge for lenge før det blir vasket. Middels pris.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-14, 23:24   #54
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Samsung sin med 12 kg kapasitet. Det er f a n t a s t i s k å få unna hele feriehaugen på en gang, den veier innholder og styrer tiden etter det. Den har godt ullprogram, quick wash der man kan velge alt fra 15 min til 45 min, program for utetøy osv, fin gummiring, og trommelen er så effektiv at tøyet er minst like tørt med 1400 omdreininger som på den gamle som hadde 1600 = mindre slitasje.

Elkjøpmannen som solgte den har bare hatt fornøyde kunder, og jeg er veldig happy.

Vi har også denne, veldig fornøyd med den. Den tar hele skittentøyskurven i ett jafs, problemet er at vi må bruke to tørkestativ. Men jeg liker å bare bli ferdig med det

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no