Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Verdens beste vaskemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-14, 22:33   #21
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi kjøpte Miele og kommer aldri til å se meg tilbake. Jeg elsker bl.a 20-minuttersprogrammet - det har reddet oss mang en gang når tiden er knapp og plagget skittent ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 23:21   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har en maskin fra Bosch. Den er super. Stille, alle programmene kan gå enten som hurtigprogram eller vanlig, 15, minuttersprogram - og 16000 omdr - hvilket er genialt til håndduker. og sengetøy

http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-was324e0sn

(den har spesialprogram for barneklær med ekstra skylling, samt program for ekstra skitne klær, men akkurat DET har jeg aldri brukt)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 23:23   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi har en maskin fra Bosch. Den er super. Stille, alle programmene kan gå enten som hurtigprogram eller vanlig, 15, minuttersprogram - og 16000 omdr - hvilket er genialt til håndduker. og sengetøy

Og den alternerer som jetflymotor?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 23:25   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og den alternerer som jetflymotor?

haha! - ja. faktisk - ikke rart at klærne er tørre. Ivrig på nullene sjø'!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 23:52   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi har en maskin fra Bosch.

Bosch = Siemens.

Vi har Ariston. De er jo på ingen måte rådyr og fancyschmancy, men har akkurat de programmene vi trenger. Vi hadde en Ariston før også, og var så fornøyd at vi kjøpte samme merket da den avgikk med døden etter lang og trofast tjeneste. Den døde etter flytting, jeg tror den var lei nomadetilværelsen. Den hadde vært med på en god del flyttelass, gitt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 00:02   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Bosch og Siemens har samme kundeservice, ja. Not happening.

Det ser ut som Miele bør sjekkes ut, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 00:09   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Se på Askos maskiner også. Jeg har hørt mye bra om Asko de senere årene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 06:22   #28
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har en god miele. Kjøpte den for 7 år siden og det har aldri vært noe med den. Den kostet 7-8 tusen, så det skulle bare mangle.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 07:08   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har AEG, noen år gammel. Vi er kjempefornøyd. Ullprogram og silkeprogram som er skånsomme nok til at jeg aldri håndvasker noe. Og den er så snill at den legger fra seg øredobber og penger i gummiringen rundt åpningen og ikke i lofilteret, så jeg lettere finner det igjen. Er usikker på hvor lenge den vil holde nå som vi mishandler den med daglig vask av dyner, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 07:42   #30
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Du har jo egentlig sagt allerede at Bosch er uaktuelt pga Siemens, men jeg våger meg likevel på et tips
Vår AEG vaskemaskin tok kvelden (etter 14 år!!) for et par uker siden, og vi søkte rundt og googlet for å finne arvtageren. Vi endte på en Boschmaskin etter å ha støtt på den i mange ulike innlegg og tester, bl.a her
Vi kjøpte fra WhiteAway som står på siden der - supersmooth kjøps- og leveringsprosess. Nå har vi testet den i noen dager, og vasket den HAUGEN som hopet seg opp både etter ferie og i dagene uten maskin, og jeg er foreløpig superfornøyd. God sentrifuge, godt med programmer med ulik lengde, utsatt start etc.

Del gjerne valget ditt i denne tråden. Vi skal pusse opp vaskerommet, og i den anledning er planen min å ha to vaskemaskiner på sikt. Så andre gode tips er velkomne!

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 08:09   #31
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har en miele som nå er 17(!!) åe gammel. Kostet ca 6500 da. Byttet børster selv til sum av noen tiere, eller null problemer!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 08:11   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Samsung!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 08:11   #33
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Se på Askos maskiner også. Jeg har hørt mye bra om Asko de senere årene.

Jeg har Asko, 11 år gammel, godt fornøyd med den.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 08:40   #34
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg har en ikke spesielt dyr Elektrolux, som med unntak av en sommer med reparasjoner, har gjort jobben siden 2003. Vi er seks stykker, trener mye, sykler mye, ruller oss i gjørma mye og skifter dagens outfit flere ganger dagen, så maskina går egentlig døgnkontinuerlig.

Men den vasker rent, skyller godt og er snill med ulltøyet, så jeg er veldig godt fornøyd selv om den ikke var dyr.

(Når den ryker skal jeg dog ha ei maskin med større kapasitet.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 09:10   #35
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.034
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi kjøpte og Miele, og angrer ikke!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 09:17   #36
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg har en Bosch Maxx, elleve år nå og - bank i bordet - ingen tegn til fusk. Tror det var en som kostet rundt fem tusen i sin tid.

Har Asko tørketrommel som jeg er meget nøgd med, og har flyttet fra en superduper Asko oppvaskmaskin - så Asko er et merke jeg kommer til å vurdere neste gang jeg trenger hvitevarer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 09:29   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg har en Electrolux med 9 kg og 1600 omdreininger. Veldig fornøyd. Jeg liker best at jeg kan stille inn hvor skittent tøyet er, så tar det ikke evig lang tid med ting som bare er brukt men ikke fulle av gjørme. Bra ullprogram også. Og kortprogram på 14 minutter. Det bruker jeg oftere enn man skulle tro.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 09:33   #38
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Samsung Eco Bubble, den har eget program for treningstøy, og ellers alt det vanlige. Vi er veldig fornøyd med den. Kanskje alle maskiner har det nå? Men den har en sånn gummiring foran slik at om noe er løst i maskinen går det ikke inn i filteret og ødelegger men legger seg ned i gummlisten foran så vi kan plukke enkelt ut. Det negative er at en liten sokk i str 22 legger seg der hver vask men det er et forbigående problem hehe.

Her er 12 kg versjonen, det er ikke den jeg har, betalte rundt 7000 kr.

http://www.elkjop.no/product/hviteva...-wf2124zac-xee

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 09:47   #39
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Vi har det som da vi kjøpte den var nesten toppmodellen til AEG, og den fungerer veldig godt til vårt formål. Den er oppdratt like bra som Kanina sin, sånn at mynter og andre småting som enkelte glemmer å ta ut av lommene havner i gummilisten og ikke lofilteret. Håndvaskprogrammene vasker veldig skånsomt, sånn at ingenting blir håndvasket lenger hos oss. Den er en del år nå, tipper den nærmer seg 10 år, og er still going strong. Vi var faktisk så fornøyde med den at når tørketrommelen vi arvet etter de forrige huseierne kjøpte vi AEG tørketrommel og den er vi også fornøyde med.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 09:54   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste vaskemaskin?

Jeg har Siemens, samme som Teo, tror jeg, fra tre-fire år tilbake og er veldig fornøyd. 8 kilos kapasitet, godt ullprogram, mulighet for utsatt start, hurtigversjon av de fleste programmer, mulighet for ekstra skyll, flere sentrifugevalg og 1400 omdr. Den er veloppdragen hva gjelder skruer, hårspenner og mynt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no