Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Juicepresse og saftkoker

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-14, 23:23   #21
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Vi har kjøpt juicemaskin nå og så langt bruer vi den.
Bama har en kjekk nettside med tips.

Min mor lager saft av rips og solbær med sånn saftkoker.
Hun lager eplegele og eplemos også, hvordan vet jeg ikke.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 22:07   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Jeg vurderer å kjøpe den Coop-greia i morgen. Jeg er veldig i tvil om det blir nok en dings som samler støv, men jeg tror jeg skal prøve.

Jeg er ikke noe oppskriftmenneske, men jeg kunne tenke meg å høre litt erfaringer om hva som er godt å blande. Feks eple og ingefær? Gulrot og appelsin? Jeg aner ikke. Hva funker og hvorfor? Og hva funker ikke og hvorfor ikke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-14, 22:40   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men altså. Safting og sånn var slik damene brukte tiden sin på før i gamle dager da far leste avisen og mor vasket opp.

Her safter vi begge, far vasker opp og begge leser avisen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 00:11   #24
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vurderer å kjøpe den Coop-greia i morgen. Jeg er veldig i tvil om det blir nok en dings som samler støv, men jeg tror jeg skal prøve.

Jeg er ikke noe oppskriftmenneske, men jeg kunne tenke meg å høre litt erfaringer om hva som er godt å blande. Feks eple og ingefær? Gulrot og appelsin? Jeg aner ikke. Hva funker og hvorfor? Og hva funker ikke og hvorfor ikke?

Den er veldig enkel å bruke og å rengjøre. Liker du juice, blir den nok brukt.

Jeg har prøvd eple, ananas, appelsin og gulrot. Veldig godt, både sammen og hver for seg. Har også lastet ned en app, for jeg har lyst til å prøve litt grønnskasjuice også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 08:45   #25
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Milfrid: hvilken app?

Vi tok 2 gule epler, 2 pærer og en appelsin, det ble bra.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 12:49   #26
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Det er veldig godt med 5-6 cm med squash, en liten bit ingefær, en sitron, noen gulerøtter og et eple eller to hvis man vil ha det søtere. Det er også veldig godt med en rødbette oppi.

Jeg er glad i gulerotjuice, men det går utrolig mange gulerøtter for å få flere glass juice så det er greit å ha i noe mer væskefylt i tillegg

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 13:32   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Takk for tips!

Jeg liker godt juice, men unngår for mye pga sukker. Men grønnsaker er jo fint. Mest mulig grønnsaker, ihvertfall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 14:39   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Candy kjøpte ingenting, hun prøvde å lage deilig eplesyltetøy som ingen spiste.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 15:59   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Candy kjøpte ingenting, hun prøvde å lage deilig eplesyltetøy som ingen spiste.


Der ser du, du skulle ha kjøpt juicepresse.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 17:50   #30
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Men får dere ikke dårlig samvittighet over jusingen? Næringsinnholdet sitter igjen i skallet som havner i bosset mens alt sukkeret, syren og karbohydratene havner i magen. Jeg syns konseptet jusing høres småvulgært og lite bærekraftig ut. Trist å tenke på mengdene med god mat som blir kastet på denne måten. Håper jusing er et forbigående moteblaff.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 18:28   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Men får dere ikke dårlig samvittighet over jusingen? Næringsinnholdet sitter igjen i skallet som havner i bosset mens alt sukkeret, syren og karbohydratene havner i magen. Jeg syns konseptet jusing høres småvulgært og lite bærekraftig ut. Trist å tenke på mengdene med god mat som blir kastet på denne måten. Håper jusing er et forbigående moteblaff.

Nei. For det første er det betydelig overdrevet at alle næringsstoffer blir silt bort. Det blir det ikke. Det er klart det blir mye igjen, men det er mindre enn man tror hvis pressen er god nok. Dessuten kan "avfallet" fint benyttes, feks i brøddeig. Andre typer skall spises ofte ikke uansett, feks sitrusskall. Uansett om man kun drikker juicen i en frukt, så er det mye antioksidanter der, det synes jeg utelukkende er en fin ting. Jeg har større problemer med fiberet som forsvinner, det gjelder jo all juice. Når det gjelder sukker, så er det viktig for meg, og også grunnen til at jeg drikker juice i små mengder. Her i huset drikkes ikke eplejuice, og én dl daglig er det ungene får hvis vi har juice, og da er det juice med sterk farge. Jeg er også interessert i å juice grønnsaker. Det er nemlig sjelden vi kjøper grønnsaksjuice, og de finnes lite på markedet og ihvertfall ikke fersk.

Så svaret mitt er nei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 18:32   #32
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei. For det første er det betydelig overdrevet at alle næringsstoffer blir silt bort. Det blir det ikke. Det er klart det blir mye igjen, men det er mindre enn man tror hvis pressen er god nok. Dessuten kan "avfallet" fint benyttes, feks i brøddeig. Andre typer skall spises ofte ikke uansett, feks sitrusskall. Uansett om man kun drikker juicen i en frukt, så er det mye antioksidanter der, det synes jeg utelukkende er en fin ting. Jeg har større problemer med fiberet som forsvinner, det gjelder jo all juice. Når det gjelder sukker, så er det viktig for meg, og også grunnen til at jeg drikker juice i små mengder. Her i huset drikkes ikke eplejuice, og én dl daglig er det ungene får hvis vi har juice, og da er det juice med sterk farge. Jeg er også interessert i å juice grønnsaker. Det er nemlig sjelden vi kjøper grønnsaksjuice, og de finnes lite på markedet og ihvertfall ikke fersk.

Så svaret mitt er nei.

Der svarte du i grunnen det jeg hadde tenkt å svare før svaret mitt forsvant. Jeg har heller ikke dårlig samvittighet. Jeg hadde virkelig ikke spist verken ananasskall eller sitrusskall. Og annen frukt juiceren jo med skallet på. Jeg spiser veldig lite frukt fordi jeg blir dårlig i magen av det. Da er et glass friskpressrt juice et godt alternativ. Minstemann spiser heller ikke frukt, han får smoothie. Og det er snarere mangelen på fiber enn mengden sukker som bekymrer meg også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 18:37   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Mengden sukker i juice bekymrer meg. Men da mest i eplejuice, appelsinjuice og druejuice. Og annen frukt med mye sukker i. Eplejuice har lite næring. Vi begrenser sånt veldig. Juice med mørk farge drikkes her, men i små mengder og da sjelden. Jeg har virkelig lyst å juice grønnsaker. Juice er ingen tørstedrikk for meg. Det er en del av maten og tenkes gjennom før det drikkes. Vi kjøper heller aldri billige juicer fra konsentrat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 20:56   #34
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mengden sukker i juice bekymrer meg. Men da mest i eplejuice, appelsinjuice og druejuice. Og annen frukt med mye sukker i. Eplejuice har lite næring. Vi begrenser sånt veldig. Juice med mørk farge drikkes her, men i små mengder og da sjelden. Jeg har virkelig lyst å juice grønnsaker. Juice er ingen tørstedrikk for meg. Det er en del av maten og tenkes gjennom før det drikkes. Vi kjøper heller aldri billige juicer fra konsentrat.

Du trenger ikke frukt for å lage juice. Det er mange som bruker frukt fordi de er vant til søtsmak.

Jeg har juicet squash, agurk, spinat, brokkoli, rødbete og gulerot i ulike blandinger. Jeg liker å ha i sitron og ingefær. "restene" kan man stort sett lage burger av, med linser, kikerter eller ris i deigen.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 20:57   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Du trenger ikke frukt for å lage juice. Det er mange som bruker frukt fordi de er vant til søtsmak.

Jeg har juicet squash, agurk, spinat, brokkoli, rødbete og gulerot i ulike blandinger. Jeg liker å ha i sitron og ingefær. "restene" kan man stort sett lage burger av, med linser, kikerter eller ris i deigen.

Ja, det er akkurat sånt jeg hadde tenkt å bruke den til! Kan du si noe om hva som er godt å blande og hva som er mindre vellykket?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 21:13   #36
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Bekymrer du deg så mye over sukkeret at du ikke kan spise en appelsin, et eple og en skive ananas i løpet av en dag? Det er jo så mye frukt jeg har i en et glass juice. Og det drikker jeg med verdens beste samvittighet.

Men så har vi ikke mye sukker i kostholdet vårt generelt. Vi har ikke vanlig juice og spiser lite godteri. Det sukkeret vi får i oss, får vi stort sett i oss via frukt og bær.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 21:17   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Bekymrer du deg så mye over sukkeret at du ikke kan spise en appelsin, et eple og en skive ananas i løpet av en dag? Det er jo så mye frukt jeg har i en et glass juice. Og det drikker jeg med verdens beste samvittighet.

Men så har vi ikke mye sukker i kostholdet vårt generelt. Vi har ikke vanlig juice og spiser lite godteri. Det sukkeret vi får i oss, får vi stort sett i oss via frukt og bær.

Jeg bekymrer meg ikke over det JEG spiser, men over juicedrikkingen jevnt over. Folk heller jo innpå i den tro at det er sunt.

Forøvrig spiser jeg sjelden frukt, så jeg får ikke mye i meg. Men jeg prøver å holde et stabilt blodsukker med minimalt med sukker, også fra juice og frukt, ja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 21:19   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Så når jeg skriver "mengden sukker i juice" så mener jeg at det inneholder mye, ikke at jeg drikker mye. Det er stor forskjell. Det ER mye sukker i juice, like mye som i brus.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 21:24   #39
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Alt med måte, tenker jeg. Også når det gjelder juice. Og det stemmer at det er mye sukker i juice, men samtidig så er det en del andre ting i juice (og frukt og bær) som man ikke finner i brus. Men nei, å helle i seg en liter juice er ikke særlig mye bedre enn å helle i seg en liter brus, om man tenker på sukkeret. Og den juicen som står i blanke plastflasker forringes jo også ganske mye kjappere enn den som står i lystette kartonger.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-14, 21:30   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juicepresse og saftkoker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så når jeg skriver "mengden sukker i juice" så mener jeg at det inneholder mye, ikke at jeg drikker mye. Det er stor forskjell. Det ER mye sukker i juice, like mye som i brus.

Men det er jo en vesentlig forskjell mellom et glass brus og et glass ferskpresset juice; for det første er det forskjell på sukkerartene, for det andre er det da mye andre næringsstoffer i ferskpresset juice, noe som er totalt mangelvare i juice.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no