Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Baby-vinterdress" til ettåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 21:33   #1
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

"Baby-vinterdress" til ettåring?

...

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013

Sist redigert av shute : 04-08-12 kl 22:33.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:39   #2
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Reima og Reflex har babymodeller både i vinterdresser og høst-/vårdresser. Går fra str 74 til 98/104 ca.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:41   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Nøstebarn har en vinddress som er myk og god.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:41   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Enn dressene til nøstebarn da? De er gode.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:41   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Reima og Reflex har babymodeller både i vinterdresser og høst-/vårdresser. Går fra str 74 til 98/104 ca.

Takk. Jo, vi har en fra Reflex som var vårdress i fjor - men den er ganske stiv i stoffet den også, antagelig fordi den er relativt vanntett. Jeg tror jeg er på jakt etter noe som bare er vannavvisende, siden det virker som alt med litt vannsøyle blit sånn stivt i stoffet. (Går selvfølgelig an å bære i, men er ikke i nærheten av komforten i den Sweetland-drakta vi bruker nå).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:44   #6
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Den til Nøstebarn ser mer aktuell ut, ja. Men det såpass stive bretter i tøyet på bildene der at jeg mistenker den også for å være litt sånn knudrete i stoffet? Litt dyr også, forsåvidt. :kresen&sær:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:46   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Jeg synes trolldressen for baby er den mykeste og beste til bæreformål.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:46   #8
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Jeg kan ikke huske noe knudrete på nøstebarndressen.
Har nettopp gitt bort vår, så får ikke sjekket heller.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:49   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?



Troll sin.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:49   #10
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Er det en jente? Jeg har en rosa sak du kan få. Reflex vårdress. Den er vel str 92, men mindre i str enn vanlig 92 vil jeg si.
Den er ikke vanntett.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:49   #11
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Har nettopp gitt bort vår, så får ikke sjekket heller.

Jeg jobber type tre minutter fra en Nøstebarnsjappe, så jeg bør vel egentlig kunne stikke bortom og klemme og dra litt i dressen selv.

Troll så også aktuell ut, men litt samme greia med brettekanter på bildene. Den vi har nå er så myk at den ser glatt ut åkkesom, liksom. Og så kostet den seksti danske kroner, det ser ikke ut som det er en prisklasse man finner ofte.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:51   #12
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Er det en jente? Jeg har en rosa sak du kan få. Reflex vårdress. Den er vel str 92, men mindre i str enn vanlig 92 vil jeg si.

Jente, men bare akkurat på vei fra 80 til 86 nå, så det blir nok litt stort. Og så synes jeg de dressene er litt stive de også. :vanskelig:

Men tusen takk for tilbudet, altså!

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:55   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Jeg spurte om det samme på Barnas Hus, og hun viste meg en vattert dress fra Reflex, til ca. 300 kroner. Jeg kjøpte den ikke, men den var i hvertfall myk og fin i stoffet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:59   #14
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

60 kroner var en langt finere pris en den på nøstebarn ja.
Og så skjønner jeg veldig godt at du vil ha en med behagelig kant øverst. Reima sin babymodell synes jeg har lav/myk kant. Men den blir jo enda dyrere igjen. Vår lille frøken er på vei fra 80 til 86 nå, og har det kjempefint i en mørkeblå Reima etter storebror. Med mørk lilla lue på toppen og blå votter ser hun riktig så guttete ut.
Ooops, det ble helt off topic.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:07   #15
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jente, men bare akkurat på vei fra 80 til 86 nå, så det blir nok litt stort. Og så synes jeg de dressene er litt stive de også. :vanskelig:

Men tusen takk for tilbudet, altså!

Neida, denne er fin å bære i. Begynte å bruke den da frøkna mi brukte ca 80 i klær. Bar masse når hun hadde den på. Hel ulldress under, og lobber på beina. Jeg har to bilder liggende på FB, men siden alt er så himla privat vet jeg ikke om jeg får vist dem her.

Sybil og jeg byttet dress da hun fikk jente som nr 2 og jeg gutt.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:07   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Disse er myke og gode, til en fin pris.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 07:14   #17
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Takk for mange tips! Jeg får sammenligne litt og se hva vi ender med.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:21   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Refleks har dresser som er vindtette, men ikke vanntette, i tillegg til de som er vanntette. Den er litt rimligere enn den vanntette, og altså mykere, ettersom den ikke er vanntett.

Hadde i alle fall det for et par år siden, når Knerten var liten.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 10:42   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Neida, denne er fin å bære i. Begynte å bruke den da frøkna mi brukte ca 80 i klær. Bar masse når hun hadde den på. Hel ulldress under, og lobber på beina. Jeg har to bilder liggende på FB, men siden alt er så himla privat vet jeg ikke om jeg får vist dem her.

Sybil og jeg byttet dress da hun fikk jente som nr 2 og jeg gutt.

Ja, men det er ikke den, den tror jeg at jeg ga eller solgte til Mim. Det er en annen, større jeg kjøpte brukt her inne!
Men det går bra, lykke til i jakten på perfekt dress! Kunne tenkt meg Nøstebarn sin i lilla til et sånt formål ja..

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:51   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Baby-vinterdress" til ettåring?

Reima sine Minitecdresser er mye mykere og litt tynnere enn de vanlige Reimadressene. Vi har en sånn til minsten, og den er kjempegod. De går fra str. 62, store i størrelsen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no