Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fantastisk musikkprogram på svensk TV

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-06, 16:33   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk musikkprogram på svensk TV

Kopierer over denne, er så entusiastisk over det programmet at jeg ønsker flest mulig skal få det med seg!

Svenskene er ikke redd for å sende ganske smale, men uhorvelig morsomme musikkprogrammer, nå sist "Musikministeriet".

De tar den seriøse approachen, med forskere og vitenskapsmenn, og det blir så gøy!

Flere eksperimenter hver gang, som f. eks. musikalsk løgndetektor; liker vi egentlig Carola selv om vi sier at vi ikke gjør det? Hva skjer hvis man setter svensk danseband og balkansk dansemusikk sammen? Kan folkemusikk funke like bra som E-type for en bodypumpklasse i aerobic? Alt fulgt opp av vitenskapsmenn og forskere, musikere og journalister.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....sikministeriet

Samme program sendes tre ganger i uken så det er ganske lett å få med seg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 16:45   #2
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tipset! Skal prøve å få det med meg.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:01   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporer litt, men svensk tv lager også mye kule temaprogrammer. Hele kvelder og netter hvor de kun sender programmer om samme tema. Mannen min koste seg grundig da temaet var rock i vinter en gang. Og jeg koste meg grundig da temaet var 80-tallet. Det er en utrolig kul måte å drive tv på syns jeg.

Ikke hver dag så klart, men en gang i blant.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:06   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Avsporer litt, men svensk tv lager også mye kule temaprogrammer. Hele kvelder og netter hvor de kun sender programmer om samme tema.

Jeg elsker de temakveldene, hvor det er film, diskusjon, dokumentar osv om samme tema. Så et om døden, da hadde de med en dokumentar om Elvis. (min helt)

Svensk TV er veldig flinke til å ta rimelig smale, popkulturelle fenomener (Det var jo en liten selvmotsigelse: smal popkultur..) og gjøre det veldig spennende og "allment". Moskito f. eks. som handlet om morsomme ting rett og slett; dvs. morsomme reklamer, nettgreier osv. Nå har de jo også et program om data og internett som er helt fantastisk. Og musikkprogammene er virkelig i en egen klasse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:11   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og barneprogrammene de lager er fantastiske. Vi fikk tak i en vhs med gamle Trasan Apanson episoder for noen år siden og det var nesten så tårene rant av nostalgi hos mannen min.

De lager også fantastiske julekalendere og jeg har i voksen alder sittet spent og fulgt med på "Sunes jul" og den hysterisk morsomme serien "Julhjelterna" som handler om gammel julepynt som er kastet i søppelkassa og som er livredde for "hemska tuggen" - søppelbilen.

Elsker svensk TV.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:35   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet gjengen på taket som går på norsk barnetv på fredager? Det er jo opprinnelig en svensk serie. Den finnes i julekalender også, den har jeg veldig lyst på. Selv om jeg liker velidg godt det at de snakker østfolding. Rockabillyen Ebbe er min favoritt. Og tiki-elskeren Lipton selvfølgelig. Jeg deler mange interesser med de to. :knegg.

De som lager gjengen på taket lagde et helt fantastisk talk show for barn med to sånne dukker; en programleder og en DJ-sidekick i oransje hettejakke snørt godt igjen rundt ansiktet. De hadde masse store svenske band på besøk faktisk, og var et ordentlig talk show, bare rettet mot (litt store) barn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:38   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ser på Kalle og Molo og Gjengen på taket hver fredag vi. Han er skikkelig kul han med langt hår, stor nese og steelgitar. Selvsagt måtte den være svensk.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:43   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Han er skikkelig kul han med langt hår, stor nese og steelgitar.

Det er Lipton. Han har en diger Påskeøya-tiki i hagen. Jeg er veldig misunnelig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:39   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Canal Digital, men ikke svensk TV. Merkelig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no