Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enda en 17. mai-kaketråd …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-19, 23:00   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Enda en 17. mai-kaketråd …

Jeg trenger råd.

Jeg har bakt brownies til skolegårdens kakesalg på 17 mai. Men så tenker jeg at jeg vil lage spyd med brownie, marshmallows, jordbær og mulig en frukt til. Men vi må levere i morgen i 18-tiden. Holder det seg til 17.mai, eller blir det ekkelt? Kan jeg ha noe annet på spyd med brownies (for å drøye den litt....)?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 23:31   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enda en 17.mai kaketråd...

Jeg tror ikke jordbærene vil holde seg fine, for de kan sikkert ikke lagres kjølig?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 23:44   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17.mai kaketråd...

Det er kjøleskap på skolen, så de kan lagres der.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 23:50   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en 17.mai kaketråd...

Jeg lagde brownies med sjokoladekrem og jordbær som pynt på lørdag. Kaken var god flere dager etterpå og jordbæren holdt seg fint oppå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 00:00   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Jeg håper og tror det kan funke! Det blir nok av sjokoladekaker der tenker jeg, så da kan det være godt med noe søtt OG friskt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 00:05   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

De nederlandske jordbærene som er i butikkene nå ser veldig holdbare ut altså. Nesten litt plast-aktige. Jeg tenker å gjøre det samme som deg Taien, men lager i morgen kveld, oppbevarer i kjøleskap her hjemme over natta, og tar med på skolen på morgenen. Har tilgang til kjøleskap der. Jeg bruker små stykker brownies, marshmallows, jordbær og slike store blåbær. Jeg kan strengt tatt tre på spydene på morgenen 17., før vi går, men erfaringsmessig er det travelt nok. Men kanskje, hvis jeg legger ned veto mot krølling av hår...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 00:12   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Det høres veldig godt ut!

Mine to laget spyd en lørdag for et par uker siden, brukte de store blåbærene, cantaloupe melon, jordbær og bringebær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-19, 20:07   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Jeg leverte nettopp 21 spyd på skolen. Hvis jeg får det til skal jeg legge inn bilde. Jeg er meget fornøyd med meg selv.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-19, 23:59   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Jeg kan rapportere at alle spydene gikk som varmt hvetebrød! De så like fine ut i dag, og i 23 grader ville ikke folk ha så mye kake, men spydene med litt forskjellig forsvant fortere enn noe annet. Så jeg ble superhappy for det!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 01:29   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg kan rapportere at alle spydene gikk som varmt hvetebrød! De så like fine ut i dag, og i 23 grader ville ikke folk ha så mye kake, men spydene med litt forskjellig forsvant fortere enn noe annet. Så jeg ble superhappy for det!!

Jeg hadde andre økt i kiosken, så mine var borte for lenge siden innen jeg kom dit. Tydeligvis populært. Mine så også fine ut i dag tidlig, jeg lagde dem i går kveld.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 10:14   #11
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Spyd høres veldig godt og lurt ut! Noen som har bilde?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 11:23   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Høres deilig ut. Ser også gjerne bilde.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 11:59   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …


__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 12:00   #14
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Slik var mine. Enkle men gode. (Gutta var lettere fornærmet over at jeg kunne levere FRA meg noe som de syns er SÅ godt, så jeg måtte produsere noen ekstra for dem. Og da smakte jeg på dem selv, og de VAR gode. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 12:07   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Så flotte, Taien. Skjønner godt at de forsvant fort.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 12:09   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Wow, så fine, så lurt og sikkert godt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 12:23   #17
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Wow! Flotte! Tror jaggu jeg skal adoptere ideen.

Hva er det du har rett under den øverste marengsen? Blåbær?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 13:32   #18
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Wow! Flotte! Tror jaggu jeg skal adoptere ideen.

Hva er det du har rett under den øverste marengsen? Blåbær?

Jepp. Marengs øverst, blåbær, marshmallows, jordbær og brownies.
Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å lage dette mye framover til forskjellige arrangementer. Det var veldig lettvint!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 13:33   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Så flotte, Taien. Skjønner godt at de forsvant fort.

Tusen takk!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-19, 13:36   #20
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda en 17. mai-kaketråd …

Så kreativ du er! De var kjempelekre, og jeg hadde garantert kjøpt et sånt isteden for vanlig kakestykke.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no