Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-19, 13:16   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Jeg kjøpte Ole Henriksen sitt serum (pure truth youth acivation oil) nå i vinter. For første gang på lenge har jeg en hud som ikke er rød pga tørt inneklima på jobb. - jeg liker den godt, men den har noen minus som gjør at jeg lurer på om jeg skal lete etter alternativ.

1. Prisen. Den er ganske dyr. Den er drøy, men fortsatt dyr (ca 600 kroner)
2. farge. Fargen er oransje, noe som gjør at huden blir litt fiffig i fargen.
3. Lukta. Jeg synes den lukter godt, men den lukter sterkt av sitrus. Jeg kjenner lukta av min egen hud i flere timer etter at jeg har tatt på meg oljen. Mannen sier den lukter myggspray.

Finnes det lignende produkt som kan funke på knusktørr vinterhud?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 13:34   #2
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Jeg bruker Bio-Oil. Kjøpes veldig billig på Loco eller Normal. Funker som bare det på min hud.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 13:40   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Takk, den skal jeg sjekke ut. Hvordan lukter den?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 13:59   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

La Roche Posay sin Rosealic er mye rimeligere. Den er for sart hud, og egentlig rød hud som f.eks. rosascea. Har selv brukt Ole Henriksen (flere av typene), men måtte slutte da de trigget rosascea hos meg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 14:00   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Jeg bruker denne fra Kiels:
https://www.kicks.no/kiehls/hudpleie...SABEgL4ufD_BwE

Den luker også litt sitrus, men ikke mye.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 14:22   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Supert! - Nå har jeg noen alternativer. Jeg er ganske rar når det kommer til lukt - jeg ønsker gjerne at ting skal lukte, men det må lukte "rett".

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 15:03   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Supert! - Nå har jeg noen alternativer. Jeg er ganske rar når det kommer til lukt - jeg ønsker gjerne at ting skal lukte, men det må lukte "rett".

LRP lukter lite, men jeg synes den er god. Kjøpes på apotek.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 16:44   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Mine knoker som er knusktørre, sprukne og vonde på vinteren liker godt Locobase Repair. Jeg er litt var på lukt, og tenker ikke at denne lukter noe spesielt, men det er mulig det er fordi jeg er vant til den.

Den er fryktelig seig da, så jeg pleier å bare smøre knokene, med knokene på motsatt hånd. Hvis jeg smører hele hånda (også inni) føler jeg ikke at jeg kan ta på pc/mobil/ting og tang før det har gått en god stund.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 17:22   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Om det er C-vitamin du er ute etter, kan du prøve noe fra The Ordinary, som selges på H&M og muligens også Vita?Pris under hundrelappen. Bio-Oil, Rosaliac osv er ikke alternativer i samme kategori, så det kommer an på hva du er ute etter.

Jeg har selv alt for sensitiv hud til å takle C-vitamin i noen som helst form, for det trigger irritasjon og gjør at hudbarrieren min blir (enda mer) forstyrret.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 17:31   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Jeg vet ikke helt hva jeg er ut etter. Jeg har vært plaget med veldig tørr og rød hud på kinn/ved nese på vinterstid. (Så tørt at det har vært smertefullt) - jeg ble anbefalt Ole Henriksen på parfymeri (også den rosa dagkremen derfra) og det ser ut til å funke fint. Nå har jeg nok produktene frem til sommeren.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 17:36   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Hvis du er plaget med rødhet og tørr hud ville jeg absolutt ha testet ut LRP Rosealic på apoteket. De har i tillegg prøver på disse så da kan du teste ut før du går til innkjøp.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 17:49   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hvis du er plaget med rødhet og tørr hud ville jeg absolutt ha testet ut LRP Rosealic på apoteket. De har i tillegg prøver på disse så da kan du teste ut før du går til innkjøp.

Jeg bruker denne og er superfornøyd!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-19, 18:42   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Ja, skal sjekke ut denne. Jeg har rosacea i familien og har nok en hud som er helt i grenseland selv, så dette er absolutt noe jeg skal sjekke ut.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-19, 10:14   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Jeg synes denne fra Decleor er et godt kjøp, særlig denne 50 ml flasken med pumpe, den er drøy.

https://www.blivakker.no/product/309...oil-serum-50ml

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-19, 10:57   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Hvordan lukter den?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-19, 11:18   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvordan lukter den?

Svært lite, det er kun naturlige ingredienser, ingen av de med sterk lukt. Jeg synes det lukter rent. Ole Henriksen Truth serum synes jeg lukter en god del.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-19, 13:10   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billigere og like godt alternativ til Ole Henriksen?

Jeg synes alt fra Decleor lukter veldig sterkt, selv om det er aromatiske dufter. Jeg er blitt allergisk mot alt derfra etter å ha brukt dem i årevis.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no