Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-19, 17:56   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tvillingene mine har en jevngammel kusine som bor i et annet fylke. Hvis det skulle vise seg at de måtte ha konfirmasjonsseremoni samme helg må en av oss ha selskapet en annen helg. Eventuelt hvis tvillingene skulle finne på å ønske å konfirmere seg i hver sin institusjon (noe jeg tviler på, begge er foreløpig temmelig sikre på at kirka er uaktuell, men man vet aldri) og få seremoni på ulike tidspunkt. De får ikke hvert sitt selskap altså.

Ikke helt lik situasjon,men eldste går i klasse med en som er kusine og hennes (altså venninnens) fetter. Det er stor sannsynlighet for at de konfirmeres samme dag (en lørdag). Fetter skal ha selskap lørdag og kusinen søndag. De ville ikke feire sammen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 17:57   #62
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Veldig rart. Og jeg hadde lagt alt i kryss for at festen skulle være samme helg. Det er jo konfirmanten dag, og da bør annet vike. Dersom det kan vike. Mulig å gjøre det enkelt med bestilling inn av mat og ikke ha et kjempeselskap?
Min tenåring blir jo såret om man ser en annen vei, så her hadde hun sikkert tolket at vi ikke brydde oss.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09

Sist redigert av Trulte : 09-03-19 kl 18:04.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:17   #63
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Årsaken til hvorfor det ikke passer er ikke relevant, men siden så mange nevner det så handler det om at halve slekten ikke kan reise hit i mai.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:20   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Så alternativene er 1: halve slekta kan ikke komme, eller 2: hele slekta har mulighet til å komme, men den ene halvdelen kan kanskje komme til å synes det er litt rart.

Lett.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:20   #65
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Årsaken til hvorfor det ikke passer er ikke relevant, men siden så mange nevner det så handler det om at halve slekten ikke kan reise hit i mai.

Det synes jeg er en veldig god grunn til å utsette festen. Halve vitsen med å feire er jo å samle flokken til fest.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:25   #66
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Alternativet ville nok ikke være fest for halve familien, men eventuelt ikke velge borgerlig konfirmasjon, for å få andre datoer. Det er ikke optimalt, gutten ønsker heller å splitte seremoni og fest.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:29   #67
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Alternativet ville nok ikke være fest for halve familien, men eventuelt ikke velge borgerlig konfirmasjon, for å få andre datoer. Det er ikke optimalt, gutten ønsker heller å splitte seremoni og fest.

Hvis konfirmanten ønsker det i tillegg så hadde jeg ikke vært i tvil. Å be gutten om å konfirmere seg i kirka, når han selv ønsker humanistisk konfirmasjon, for å få seremonien på en dato som skal passe for tilreisende gjester, blir for meg fullstendig absurd. Mye mer absurd enn å ha seremoni og selskap på ulike datoer. For meg er dette en no-brainer.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-03-19 kl 21:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:45   #68
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Når jeg svarte så svarte jeg utifra at konfirmanten hadde vært med å bestemme det. Jeg ville heller samlet alle i stedetfor bare halvparten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:45   #69
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Hvis det er slik at halve slekta ikke kan komme i mai, mens den andre halvdelen bor i nærområdet og dermed har mulighet til å få med seg både fest og seremoni, så var det absolutt et hensyn jeg ville tatt.

Vi har ingen konfirmasjon, men fest, så det er jo også en snodig variant.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 19:57   #70
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Dette er en sånn ting hvor det fascinerer meg veldig at folk tenker noe som helst over hvordan andre løser det praktisk, annet enn et "åja".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 20:00   #71
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Men da er det jo helt greit, gutten må bestemme.

(Hvis slekten ikke KAN, så tar man jo hensyn seff, men hvis ikke de gidder/prioriterer så skulle de fiskedaskes, man prioriterer barnas konfirmasjon! :fossil: )

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 21:50   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvis konfirmanten ønsker det i tillegg så hadde jeg ikke vært i tvil. Å be gutten om å konfirmere seg i kirka, når han selv ønsker humanistisk konfirmasjon, for å få seremonien på en dato som skal passe for tilreisende gjester, blir for meg fullstendig absurd. Mye mer absurd enn å ha seremoni og selskap på ulike datoer. For meg er dette en no-brainer.

Ja. Gutten bestemmer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-19, 21:54   #73
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du, som konfirmasjonsgjest, tenkt om følgende?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvis konfirmanten ønsker det i tillegg så hadde jeg ikke vært i tvil. Å be gutten om å konfirmere seg i kirka, når han selv ønsker humanistisk konfirmasjon, for å få seremonien på en dato som skal passe for tilreisende gjester, blir for meg fullstendig absurd. Mye mer absurd enn å ha seremoni og selskap på ulike datoer. For meg er dette en no-brainer.

Ja, det hadde jeg reagert mye mer på enn at selskapet var på en annen dag enn seremonien.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no