Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dåpsgave fra fadder

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-19, 12:55   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Jeg gir alltid sølje. :enkel-penkel:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 13:02   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Sangbok kan kanskje være fint å få uansett om man ikke er bokmennesker?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 14:43   #23
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Siden tråden brukes av flere så skriver jeg det vi har brukt mest uavhengig av pris:
Tripptrapp stol (overraskende gave fra min bror som også var faddertil nr 1)
Sølje (jeg bruker fortsatt barnesølje som jeg fikk til dåpen)
Barneservise (Princess selger Marius serviset, de har ofte 40% på barneprodukter og da koster det 249 ca).

Gaver i de siste dåpene jeg har vært som jeg kan tenke meg til lillebror;
Gavekort på fotografering
Penger øremerket til bestemte fond
Turkniv til barn

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 15:29   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Barnesøljer koster typisk rett under 400, bl.a. har de flere ulike fra leverandøren Per og Pia. Ville tro alle gullsmeder og også Husfliden kan bistå.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 15:46   #25
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Mulig det er utenfor budsjett, men jeg gir servise fra babydesign.no med navn på, kan kjøpe enkeltting også. De varer veldig lenge og mine barn (som også har dem) bruker dem ennå med glede.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 16:03   #26
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Jeg liker Mummi
https://www.cg.no/mummi-barnesett-mu...BD9uw5YvTloQ20

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 17:07   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Vi har gitt Hakkebakkeskogen og kardemommeby serviset fra Figgjo. Da de er god kvalitet og tåler å falle i gulvet og bli brukt. De med navn på lenger oppe her knuser bare du ser på de.

Sølje synes jeg er veldig fin gave også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 17:14   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Sølje er jo ikke noe man får bruk for med det første, og kanskje aldri. Jeg har aldri brukt den jeg fikk til dåpen for eksempel. Men det er jo meg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 17:18   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Angående servise så kan jeg anbefale Queens by Churchill. Vet ikke om det er å få kjøpt i Norge da. Jeg kjøpte to sett med kopp, asjett, skål og eggeglass til jentene da de var 2 eller 3, og alt er like fint i dag. Serviset jeg kjøpte på Princess i 2017 derimot er veldig slitt.
https://www.woburn-china.com/Childrens/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 17:47   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Sølje er jo ikke noe man får bruk for med det første, og kanskje aldri. Jeg har aldri brukt den jeg fikk til dåpen for eksempel. Men det er jo meg.

Jeg tenker at om man er fadder så vet man gjerne om de er typen til å få bruk for sølje. Mine barn har brukt sine, men det blir jo ikke mer enn 2-3 anledninger hvert år. Vi fikk noen sånne store, hvite eventyrbøker til våre barn, og de må jeg innrømme har stått til pynt i bokhyllene her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 17:55   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Mange fine serviser, men jeg føler på et tungt ansvar å gi fra den lokale porselensfabrikken.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 18:17   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mange fine serviser, men jeg føler på et tungt ansvar å gi fra den lokale porselensfabrikken.

...mens Figgjo sine tåler mer og varer lenger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 18:34   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tenker at om man er fadder så vet man gjerne om de er typen til å få bruk for sølje. Mine barn har brukt sine, men det blir jo ikke mer enn 2-3 anledninger hvert år. Vi fikk noen sånne store, hvite eventyrbøker til våre barn, og de må jeg innrømme har stått til pynt i bokhyllene her.

Samme her, bare at det er sangbøker som aldri er brukt. Sølja brukes minst 1 gang i året.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 20:13   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Sølje er jo ikke noe man får bruk for med det første, og kanskje aldri. Jeg har aldri brukt den jeg fikk til dåpen for eksempel. Men det er jo meg.

Min eldste var vel 11 mnd da hun brukte sin sølje første gang. De to yngste brukte sine første gang da de var halvannet år. De har vært brukt hvert år siden. Minst på 17.mai, men også konfirmasjoner og andre bunadanledninger. Men som Niobe er inne på, den som kjenner foreldrene har gjerne en viss anelse om den vil bli brukt eller ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 22:45   #35
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Hvis du skal gi sølje har Huldresølv veldig fine søljer i utsalget sitt, som også er lokalprodusert.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 23:22   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Mine unger bruker servisene sine enda, de har mange, vi har "prins" og "prinssse, vi har Hans og grethe, vi har et med Egner og vi har noen med frost og lynet som vigermor fant på sparkjøp og vi har et med teksnten til "du som metter liten fugl" på, alt godt behold utenom to tallerken av prins. Fått både til fødsel, dåp og ettårsdag tror jeg disse her og i stadig bruk hos alle tre ungene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 17:52   #37
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Den dåpsgaven som jeg har satt aller mest pris på var OBOS medlemskap. Det er kombinert jule- og bursdagsgave til midterste barnet fem til 18 års dagen fra fadder. Genial gave hvis du kommer til å gi jule- og bursdagsgave fremover. Ellers så ble bæremeisen eldste fikk også flittig brukt av alle tre.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 20:47   #38
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Vi har gitt gullring som passer på dåpsdagen. De har blitt hengt i kjede seinere, mye brukt og populær gave til "våre" .

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-19, 21:31   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg liker Mummi
https://www.cg.no/mummi-barnesett-mu...BD9uw5YvTloQ20

Ja, dette har vi gitt til flere. Det er helt umulig å knuse. Kan riktignok brukes som drapsvåpen, men er stødig og fint.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-19, 10:39   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dåpsgave fra fadder

Kom på at man også kan gi medlemskap i USBL. Etter innmelding og første innbetaling har barn under 18 år gratis kontingent til de er 18. Nå er ikke USBL overalt, de er vel primært på Østlandet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no