Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Edderkopper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-14, 23:11   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Edderkopper

Vi har huset fullt, vel ikke helt bokstavelig, men siden august har vi hatt rundt 20 stk, av den store typen, kjelleredderkopper.

Vi hadde fem-seks stykker på samme tid i fjor.

Er det noe å gjøre med dette? Jeg er ikke videre glad i dem må jeg innrømme. Hvorfor kommer de inn og ikke minst hvordan?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 23:56   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Edderkopper

Lær deg å like edderkopper.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 08:10   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Edderkopper

Er det mer edderkopper i år pga. den varme sommeren, tro? Vi har nemlig sikkert sett 5 edderkopper i løpet av de 5 årene vi har bodd her, men i år har det krydd! Jeg er heldigvis ikke redd for dem, ser jeg en eddis bærer jeg den ut eller den får bli, litt avhengig av hvor den er.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 08:23   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Edderkopper

Skaff deg en sånn stor edderkopp som Downfall har. Den kan du sikkert lære opp til å bli frittgående "små"edderkoppspiser.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 08:40   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Edderkopper

Spiser taranteller andre edderkopper, altså? Kannibal?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 11:34   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Edderkopper

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Spiser taranteller andre edderkopper, altså? Kannibal?

Neida, de gjør sikkert ikke det altså. Jeg bare tulla litt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:15   #7
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Edderkopper

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Skaff deg en sånn stor edderkopp som Downfall har. Den kan du sikkert lære opp til å bli frittgående "små"edderkoppspiser.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Spiser taranteller andre edderkopper, altså? Kannibal?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Neida, de gjør sikkert ikke det altså. Jeg bare tulla litt.

De kan fint finne på å spise edderkopper ja Så fleipen din var ikke helt borti natta! Når det kommer til opplæring av taranteller, tror jeg du skal slite litt mer

Det du Millact kan gjøre, er først og fremst fjerne etterkoppene, også se etter eggsekker. Kjelleredderkopper har eggsekker som ser ut som store dråper av spindelvev, og henger i tak, bjelker og lignende. Holder til på mørke, lune plasser med litt fuktighet. Om du har kjeller i huset, ville jeg startet å se etter der
Har du kanskje ett kumlokk like på utsiden av huset? Perfekt plass for slike krabater!
Legger ved ett bilde av eggsekker, så vet du hva du skal se etter

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Like-ved-cachen.jpg (87,2 KB, 26 visninger)
__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 11-09-14 kl 12:24.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:36   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Edderkopper

Her vi bor nå har jeg knapt sett en edderkopp på de fire årene vi hR bodd her. Andre har huset fullt. Avhenger det veldig av hustype, byggemåte, sted i landet?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:53   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Edderkopper

Vi har også.
Jeg bærer de ut, med høy puls.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 13:22   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Edderkopper

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

De kan fint finne på å spise edderkopper ja Så fleipen din var ikke helt borti natta! Når det kommer til opplæring av taranteller, tror jeg du skal slite litt mer

Det du Millact kan gjøre, er først og fremst fjerne etterkoppene, også se etter eggsekker. Kjelleredderkopper har eggsekker som ser ut som store dråper av spindelvev, og henger i tak, bjelker og lignende. Holder til på mørke, lune plasser med litt fuktighet. Om du har kjeller i huset, ville jeg startet å se etter der
Har du kanskje ett kumlokk like på utsiden av huset? Perfekt plass for slike krabater!
Legger ved ett bilde av eggsekker, så vet du hva du skal se etter

Takk!
Det er i første etasje jeg har funnet alle bortsett fra én. De har da vært i gangen der hvor det er fliser på gulvet.

Utenfor huset, et par meter bortenfor, er det et kumlokk, ja. Da skal jeg jammen kikke godt etter slike eggsekker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 13:23   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Edderkopper

Nå må vi være rolige og logiske Kjelleredderkopper må - som alle oss andre- spise. Jeg tenker sånn at jeg har livsgrunnlag i kjelleren for det antall edderkopper jeg har til enhver tid. Har jeg 5 store, knasende langbeinte edderkopper, så flyr de altså rundt i min kjeller og spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Hvis jeg har så mye edderkoppmat, hvorfor ikke holde seg med en edderkopp?

Edderkopper er våre venner.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no