Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-19, 15:55   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Er det noen som har sett noe pent eller som kan anbefale noe?

Vi kan kjøpe gamle godt brukte steinkanter fra Oslo, men jeg vet ikke helt om jeg syns at det passer og det blir i tillegg ganske dyrt. Derfor vurderer vi å ha noe i metall i steden for de stygge i grønn plast som finnes.

Dette var vel noe av det peneste jeg fant, men det var også en høy prisklasse.



Gi meg litt inspirasjon!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20244_St_lkant_Cort_n_2.jpg (181,6 KB, 152 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 15:59   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Jeg har kjøpt sånne i metall på hagesenter i Sverige, kostet ikke så veldig mye. Men det kommer vel an på hvor mange meter du trenger. Var blanke når jeg kjøpte de men har blitt rustbrune i løpet av sommeren.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 16:17   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har kjøpt sånne i metall på hagesenter i Sverige, kostet ikke så veldig mye. Men det kommer vel an på hvor mange meter du trenger. Var blanke når jeg kjøpte de men har blitt rustbrune i løpet av sommeren.

Interessant. Kan du ta bilde på hvordan de ser ut nå og gjerne link?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 16:35   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Jeg har bare brukt de til å lage blomsterbed på hytta, men sånn så de ut i juli. Husker ikke når jeg ordnet det, mai kanskje? Så det tok ikke lang tid før de rustet. Arg, får bare opp feilmelding når jeg prøver å laste opp bilde.

Husker ikke hvor jeg kjøpte, men mest sannsynlig Grannegården eller Happyprice.
Ser at Jula, Biltema, Clas Ohlson og andre har liknende. Om du søker plenkant, bedkant og hagekant får du opp litt forskjellig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-19, 16:40   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Pappa kjøpte i sommer på plantasjen

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-19, 15:39   #6
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Disse har bedkanter, men jeg er ikke sikker på om jeg liker dem:
https://www.wernamodesign.no/bedkant
Gartner tipset om at kantstein og bedkanter gir mer arbeid med kantklipper. Han anbefalte flat stein som ligger i flukt med plenen i stedet.

Ellers syns jeg denne var smart - metall-krage til å ha rundt trær - både pynt - og robotklipperen lar det ikke være igjen arbeid til kantklipperen:
https://www.wernamodesign.no/robotring

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 20:27   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stål-/metall-kant mellom plen og bed?

Er det noen som har flere tips? Jeg kommer meg ikke til Sverige nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no