Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oppfordrer Russland til å angripe NATO-land som ikke betaler

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-24, 08:52   #41
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordrer Russland til å angripe NATO-land som ikke betaler

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvis du tenker på at USA er blant de landene som bruker høyest andel av BNP på forsvar av NATO-landene, og at flere land bruker mindre enn kravet på 2 prosent, så er vel alle enige i det?

sitter (dessverre) på jobb, så blir kort. Ja, det er vel implikasjonene vi kanskje er uenige i?

Sånn kort oppsummert er implikasjonene av de faktaene:

  • Jeg mener at flere av landene i Europa har mer å tjene på alliansen enn USA
  • Jeg synes USA bidrar betydelig til NATO (både på prosent, men også rent økonomisk. Nå er jo grunnen til prosenttallet nettopp at det å sammenligne kroner vil være urealistisk)
  • Jeg synes ikke det er urimelig at USA (som nasjon) forventer at land i Europa bidrar til NATO på lik linje
Jeg opplever vel at flere i tråden heller vil diskuter om det USA bidrar med er reelt, om 2% tallet er et godt mål etc (Altså diskutere premissene heller implikasjonene)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no