Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-21, 20:23   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Nope.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Haukeli ligger lenger sør. Nesten rett øst for Haugesund. Hard.vidda øigger øst for Bergen.

VELDIG lenger sør var det nå ikke da. Grensa går omtrent på veien som går over Haukeli.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 20:34   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

[quote=Tallulah;4981599]Er ikke Hardangervidda Haukeli? Du ser utover Hardangervidda du fortsetter over Rauland.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 21:09   #23
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

VELDIG lenger sør var det nå ikke da. Grensa går omtrent på veien som går over Haukeli.

De er begge sør for Dovre, så du var godt nok innafor til å bestå en geografieksamen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 21:15   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Takk! Jeg ser at det er en knapp mil fra Haukeli til nasjonalparkgrensa, så jeg syns ikke jeg var så off.

Nå har jeg lagret masse i kartet mitt! Jæren, ting å gjøre der eller se som ikke står i turistguidene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 21:44   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

VELDIG lenger sør var det nå ikke da. Grensa går omtrent på veien som går over Haukeli.

Jeg tenkte Rv 7 er lenger nord enn E134.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 21:53   #26
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Om man ikke vil gå Prekestolen er det også flott og massivt med båttur under. Og Lysebotn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:07   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tenkte Rv 7 er lenger nord enn E134.

Den går på nordsiden av Hardangervidda, så den går ikke over den heller, så vidt jeg kan se.

Uansett, jeg kan skue utover Hardangervidda da!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:20   #28
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Hardangervidda er veldig flott å kjøre om sommeren! Men Sørfjorden på vei mot Odda er smal og kronglete, med MYE bobil og campingturister. Men det er flott da! Odda er en veldig koselig liten by som er verdt et stopp.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:33   #29
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Hollenderbyen Flekkefjord inkl. street art glemte jeg. Og pizza på Tollboden bakeri.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:33   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den går på nordsiden av Hardangervidda, så den går ikke over den heller, så vidt jeg kan se.

Nei, egentlig er det jo nord og sør for Hardangervidda på et vis.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 22-01-21 kl 22:44.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:55   #31
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Jeg bestiller en kaffedate enten her hos meg eller på en egnet kafé i sentrum!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:56   #32
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Flor og fjære er et nydelig sted å besøke. Svindyrt men nydelig!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:56   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hollenderbyen Flekkefjord inkl. street art glemte jeg. Og pizza på Tollboden bakeri.

Lagret allerede!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg bestiller en kaffedate enten her hos meg eller på en egnet kafé i sentrum!!

Deal!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 22:57   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Flor og fjære er et nydelig sted å besøke. Svindyrt men nydelig!!

Ja, jeg har lagt det inn. Jeg tror kanskje ikke gutta er såååå interessert, men mulig jeg tar en tur på egenhand mens de gjør noe annet. Botanisk hage og mat høres ut som det er right up my alley.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 23:00   #35
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Hvis dere liker kunstutstillinger så er det som regel utstilling på Hå Gamle Prestgard. Det ligger helt nede ved rullesteinstranda på Hå, med Nordsjøen i vidsyn utover. Nydelig sted å besøke uansett, og fint å gå tur fra.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 23:06   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Hvis dere kjører over Haukeli så kjører dere kanskje via Suleskar? Fint å få med seg. Om dere i stedet kjører sørover på riksvei 9 er det rafting mm på Trollaktiv på Evje. Klatrepark, Mineralmuseum mm.

Det er også fint å stoppe på Hovden. Bade i vannet, leie sykler og sykle innover eller ta skiheisen til toppen og gå tur.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 23:13   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Lagret i kartet? Hvordan lagrer man i kart?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 23:24   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

I googlemaps!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 23:26   #39
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Innom Under, Jentan på Båly (fiskekakene er et must å smake på) og Lindesnes fyr er absolutt verdt et godt stopp. Pm meg for en ev venneovernatting i sørlandshyttebyen på Njervesanden. Bade litt (spa området for de over 18 er deilig) på Sørlandsbadet i Lyngdal på vei viderr (kjør snarveien "over heia" fra Spangereid og rett ned til Sørlandsbadet. Det er en litt tøff tur, men jeg anbefaler å kjøre Flekkefjord - Stavanger langs kysten, gjerne overnatte underveis, det rett og slett er så mye å stoppe innom underveis! Anbefalt av Lonely Planet også, ser jeg når jeg Google lenker å legge ved.
https://www.lonelyplanet.com/a/nar/d...3f7ca81/360245
Jeg har kjørt turen kanskje 30 ganger, blir aldri lei og rekker aldri innom alt jeg gjerne vil.
Mine favoritter akkurat nå er Jøssingefjorden (krigshistorie og energihistorie) og Helleren (monument over "der som ingen skulle tro" -liv i en form som tar litt pusten fra meg fremdeles) som alltid har vært en favoritt men som nå er enda kulere sidne man kan overnatte i hengekøyer i fjellulen rett over, med vill utsikt. Og å parkere ved Roligeden og spasere gjennom idyllen og opp den ganske strabasiøs og delvis via ferrata-ishe turen ned til jettegrytene ved Brufjell - Brufjellhålene.
https://fantastiskturglede.blogg.no/...jellhlene.html
Men det er mye mye mer, og viktig å ha med badetøy.

Jeg renner litt over av tips kjenner jeg, hvor mange dager har dere?

Men jeg tror kanskje akkurat dere 3 burde stoppe i potet- og kulturbyen Bryne? Gatekunstner Pøbel kommer cirka herfra, noe man kan se, Garborgsenteret er faktisk veldig interessant og i samme bygg som et bibliotek med ganske ok utvalg av tegneserie og manga og en koselig bibliotek Kafé. Edit: Kafeen er koselig men hemmelig restaurant er også anbefalt.
https://www.hemmeleg.no/

I sommerferien må man leie for en uke av gangen tror jeg, ellers hadde jeg anbefalt en overnatting på Obrestad fyr. Har dere anledning er boulders skylodges spektakulære, men det samme er de nye hyttene utenfor Haugesund, og en masse leiesteder på øyene utenfor Stavanger eller i Ryfylke. Turen fra Stavanger til Sauda er helt spesiell, jeg liker til og med den nye undersjøiske tunnelen Ryfast, men turen langs kysten er også flott.

Åå det er så mange stopp ��


Sist redigert av Balanse : 22-01-21 kl 23:36.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-21, 23:31   #40
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets sommerferie Oslo-Stavanger

Er kajakk noe for dere? I Flekkefjord ligger kajakklubben midt i byen og det er superkjekt på fine dager å leie kajakk og sette ut i elva rett fra en brygge midt i byen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20210122_222930_com.facebook.katana.jpg (329,0 KB, 0 visninger)
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no