Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-21, 12:28   #161
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.



Jeg har egentlig human-etisk konfirmant 9. mai, men er fortsatt i full fortrengning.

Vi gjennomførte konfirmasjonsfest på 3 ukers varsel i høst, så alt lar seg gjøre.

(Egentlig skulle det være i april, men det ble utsatt og så fant vi ut at vi måtte skynde oss før alt ble umulig, og to uker etter arrangementet så stengte hele Oslo. Så det var i grevens tid.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 12:44   #162
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi heller mer og mer mot å ta festen til høsten. Vi har mange langveisfarende gjester, og flere smått skrøpelige. Reise og overnatting krever en del oversikt og tid som jeg tenker at vi ikke har. Guttungen er innforstått med det, og synes det er ok. Kanskje bare spise ute m de nærmeste på dagen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-21, 13:09   #163
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Vi heller mer og mer mot å ta festen til høsten. Vi har mange langveisfarende gjester, og flere smått skrøpelige. Reise og overnatting krever en del oversikt og tid som jeg tenker at vi ikke har. Guttungen er innforstått med det, og synes det er ok. Kanskje bare spise ute m de nærmeste på dagen.

Sånn vi også tenker. Besteforeldrene er skeptiske til Oslo-tur i vår. Så regner med at vi spiser ute ifm seremonien - konfirmanten, foreldre og de to fadderne som i praksis er valgt familie. Og fest til høsten.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-21, 19:31   #164
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Nå ble jeg inspirert av denne tråden og tenker at vi utsetter festen til sensommeren eller høsten.

Uansett må jeg få ordnet med bunadskjorta (Nordland). Er det noen som vet om gode alternativer til å betale 9000 hos Husfliden (utover å sy den selv)?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-21, 23:05   #165
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Kaster meg med her. Har konfirmant i Oslo i slutten av april. Konfirmantundervisningen blir digital, og jeg tror vel egentlig ikke at det lar seg gjennomføre noe stort selskap i april. Så vi vurderer å utsette selve festen til september.

Noen flere som vurderer å gjennomføre sermonien, men utsette festen?

Med unntak av konfirmanten selv og oss to sett med foreldre, bor all familie andre steder i landet. Både konfirmanten og vi foreldre har lyst å samle storfamilien til en ordentlig feiring for henne. Besteforeldre er helt klart i risikogruppen, og vet flere av dem ikke er så lystne på å dra til Oslo for tida. Så selv med de nærmeste, er det p.t. sannsynlig at april blir vanskelig. Og jeg ser hvertfall ikke for meg at det er mulig med noe stort selskap da.

Har lokale i boks både i april og september, og bestemmer oss for hva vi gjør om en måneds tid, tenker jeg.

Jeg hadde konfirmant i fjor, og vi valgte å utsette festen, hadde tenkt å ha den i juni i år, men jeg heller mer til å vente til august. På selve dagen var vi ute og spiste med besteforeldre, tante og onkel med fam, og gudmora. Tok kaffe og kaker hjemme hos foreldrene mine. Det ble en veldig fin dag.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 08:54   #166
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Jeg synes det er vanskelig med den planleggingen, vi har gjester fra mange steder i landet , men jeg tviler vel på at vi får ha denne festen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 10:36   #167
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Jeg satser fremdeles på at vi får hatt en eller annen form for feiring på konfirmasjonsdagen i begynnelsen av september.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 12:12   #168
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi hadde festen dagen etter seremonien, og det var egentlig veldig greit. Mindre stress, og vi begynte tidligere enn vi ellers kunne gjort.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 12:33   #169
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi gjennomførte konfirmasjonsfest på 3 ukers varsel i høst, så alt lar seg gjøre.

(Egentlig skulle det være i april, men det ble utsatt og så fant vi ut at vi måtte skynde oss før alt ble umulig, og to uker etter arrangementet så stengte hele Oslo. Så det var i grevens tid.)

Hvis man har festen på et annet tidspunkt enn når alle konfirmasjonene er, så er det jo mye lettere å finne sted å ha det på. Med mindre man har det hjemme, da er det jo det samme uansett når det er.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 22:24   #170
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg hadde konfirmant i fjor, og vi valgte å utsette festen, hadde tenkt å ha den i juni i år, men jeg heller mer til å vente til august. På selve dagen var vi ute og spiste med besteforeldre, tante og onkel med fam, og gudmora. Tok kaffe og kaker hjemme hos foreldrene mine. Det ble en veldig fin dag.

Fint å høre om fin dag til tross for at dere utsatte festen. Høres ut som litt i samme gata vi planlegger.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 22:34   #171
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Fint å høre om fin dag til tross for at dere utsatte festen. Høres ut som litt i samme gata vi planlegger.

Hadde jeg visst at dagen ble så fin, så hadde jeg heller avlyst den opprinnelige festen i stedet for å utsette den.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 23:02   #172
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hadde jeg visst at dagen ble så fin, så hadde jeg heller avlyst den opprinnelige festen i stedet for å utsette den.

Vi arrangerte feiring på dagen. Hun skulle vært konfirmert vår, det ble utsatt til høsten. Det var begrenset antall gjester. Vi holdt pusten da det var karantener rundt oss, men vi slapp unna. Jeg er glad vi feiret med en gang. Det ble en flott dag selv om vi bare kunne være ti. Gjestene fra utlandet må vi vente lenge med å se. Kanskje får vi besøk til sommeren. Vi har feiret store dager når de er. Jeg er glad jeg er ferdig med det, på et vis. Vi slipper usikkerheten på når man kan møtes igjen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 23:05   #173
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi arrangerte feiring på dagen. Hun skulle vært konfirmert vår, det ble utsatt til høsten. Det var begrenset antall gjester. Vi holdt pusten da det var karantener rundt oss, men vi slapp unna. Jeg er glad vi feiret med en gang. Det ble en flott dag selv om vi bare kunne være ti. Gjestene fra utlandet må vi vente lenge med å se. Kanskje får vi besøk til sommeren. Vi har feiret store dager når de er. Jeg er glad jeg er ferdig med det, på et vis. Vi slipper usikkerheten på når man kan møtes igjen.

For vår del var det nok det at pappaen ikke kom seg hjem til selve dagen som gjorde at vi valgte å utsette festen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 23:11   #174
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

For vår del var det nok det at pappaen ikke kom seg hjem til selve dagen som gjorde at vi valgte å utsette festen.

Klart det er viktig å få en feiring med ham også. Mange ulike rammer gir mange ulike løsninger. Vanskelige avveininger gir det for de fleste vil jeg tro.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 00:15   #175
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Vi har konfirmant 15. mai. Plan a er selskap hjemme med familien. Så kan vi eventuelt ha restefest med venner dagen etter. Skal avgårde og prøve bunader fredag for å bestemme endelig farge. Planen er at jenta skal vokse så mange cm som mulig før bunaden sys i april.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 12:25   #176
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Nå begynner jeg seriøst å tvile på hva det blir til, både med seremoni og fest. Men den som lever får se. Plan A er seremoni i kultursenteret og fest på restaurant, 8. mai, med ca. 25 gjester. Seremonien kan bli digital/kun med få gjester pr. konfirmant, og om restauranten ikke får ha åpent, tror jeg vi må utsette festen til høsten. Time will show.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 18:35   #177
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Her fikk vi beskjed i fag om at den utsettes til september.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 20:14   #178
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nå ble jeg inspirert av denne tråden og tenker at vi utsetter festen til sensommeren eller høsten.

Uansett må jeg få ordnet med bunadskjorta (Nordland). Er det noen som vet om gode alternativer til å betale 9000 hos Husfliden (utover å sy den selv)?

Kan sikkert få pene skjorter på Finn? F.eks. noen som har skaffet ny fordi den er fravokst? Ellers hender det det er noen som syr for salg privat.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 20:19   #179
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

Hos oss vil de ikke bestemme seg ennå om de skal utsette. Kan de ikke bare følge anbefalinger synes jeg. Irriterende.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-21, 09:27   #180
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2021

I natt, av alle tidspunkter kom jeg på at storebror mest sannsynlig ikke får vært med på konfirmasjonene til minsten. Eldste starter på folkehøgskole helga før, og de har strenge regler for karantene og sånt. Dessuten er det 5 timer med bil en vei. Kjipt, men han får være med på FaceTime eller noe sånt. Vi får se. Godt jeg kom på det nå så vi kan venne oss til tanken.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no