Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-13, 09:42   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Eg har tynne gardiner i ein vinterhage, og skulle gjerne hatt lodd nede, slik at dei ikkje blåste ut av døra heile tida. Trur gardinene ville henge finare også. Eg kan sjølvsagt bruke vanlige lodd som er laga for dukar, men eg hugsar å ha hatt tynne remser av små metallkuler som ein kunne legge nede i bunnfalden.

Er det nokon som veit kva eg snakkar om, og kor eg kan få tak i det? Har prøvd å søke på Panduro, utan å finne. Eg er ikkje spesielt kjent i sy-verden, så om nokon har link til sy-butikkar på nett så tar eg gjerne imot tips på dette også.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 09:50   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Kan det være dette du leter etter? Sinkbånd fra Stoff og stil. Jeg er påmingen måte sikker altså, for her var det ikke mye beskrivende tekst ...

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 09:52   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

He ser jeg at Stoff og stil har brukt begrepet sinkbånd på en slik måte at det ser ut til å være det du leter etter.

http://ipaper.ipapercms.dk/stofogsti...er2012/?Page=2

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 09:56   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Åja, GUH, du er god!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 09:57   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Altså, seriøst, du anar ikkje kor lenge eg har fundert og klødd meg i hovudet på grunn av dette Kven kan vite at det heiter "sinkbånd"?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 11:54   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Det heter blybånd og fåes i ulike tyngder, i hvert fall hos gardinutstyrsbutikker som fører Kirsch.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 18:55   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Jeg leter etter det samme. Det heter visst tyngdebånd nå, og ikke blybånd. Men jeg lurer litt på om det funker på mine gardiner. Jeg har ikke lette gardiner som flagrer, men tykke og litt tunge gardiner som er sydd mye opp, og da jeg hang dem opp viste det seg at de er for lette nederst og «spriker» utover, hvis det gir mening.

Jeg kan virkelig ingenting om stoff eller gardiner. Tror vi at tyngdebånd kan hjelpe?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 19:00   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Tror jeg kjøpte på Princess, men det er noen år siden.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 20:35   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Jeg kjøpte nå. Sinkbånd. Det var altfor lett og hjalp ingenting. Sukk. Selv ikke nåt det ligger dobbelt.

Jeg må nok bruke duklodd. Det ser jo mildt sagt ikke pent ut på gardiner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:03   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Det jeg kjøpte var tungt nok til forhenget jeg sydde til køyesenga. Og de fikk ikke akkurat henge i fred, men hang seg fint når det fikk henge i fred.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:31   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det jeg kjøpte var tungt nok til forhenget jeg sydde til køyesenga. Og de fikk ikke akkurat henge i fred, men hang seg fint når det fikk henge i fred.

Jeg ser på nettet at de fleste er 50 gram. Det er litt lite. Eller altfor lite.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:46   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sy-spørsmål; lodd i bunnfald for gardiner

Nå har jeg gitt bort forhenget så får ikke sjekka. Men nå var jo ikke lengdene så lange da, det kan jo ha noe å si. Skulle jo bare dekke underkøya.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no