Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mattermos og salatbokser

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-21, 08:59   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mattermos og salatbokser

Ungene her har ofte med seg havregrøt på skolen (jepp jeg curler )
Vi bruker termokopp. Men de er litt upraktiske å spise av.
Så nå lurte jeg på å kjøpe inn noen mattermoser. Helst ikke for store.
De trenger ikke å tåle å dykkes med, eller å bestige fjell. Men fint om de holder greit på varmen og ikke lekker for mye i sekken.
Og ikke er for stor. Max 0,5 L.

Når de ikke har havregrøt har de ofte salat ( )
Da vil de gjerne ha dressing og krutonger ved siden.
Jeg savner gode, ikkegrisete løsninger for det.
Boksen må være vanntett slik at det ikke lekker i sekken og såpass stor at det er plass til en god salat.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 09:40   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Jeg leste matter-mos, og skjønte ikke hva dette dreide seg om før jeg kom inn i tråden.

Dessverre ingen gode forslag. Jeg har en matboks til minstemann som har flere rom, og er veldig praktisk med tanke på brødskiver og frukt, men den er ikke tett nok til dressing.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 09:48   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Jeg har salatboks fra Sistema som har egen beholder for dressing, og den funker gull, se feks her; https://www.med24.no/sistema Jeg har kjøpt min på type Obs, de selger også disse.

Mattermos i forskjellige størrelser kan også finnes på Obs kanskje, men jeg har kjøpt våre (en stor på sikkert 1,2 liter og en liten på 0,5 eller 0,6) på XXl mener jeg det var.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 09:48   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Jeg har god erfaring med Stanley-produktene. De holder sikkert til å bestige fjell også, men syns de har god kvalitet til hverdagsbruk. Holder godt på varmen, lekker ikke og kan vaskes i oppvaskmaskin.
https://chillout.no/collections/ther...matthermos-0-5
https://chillout.no/collections/ther...jar-0-53-liter

Hydro flask er også fin, kan vaskes i oppvaskmaskin, men termokoppen har et litt innviklet blokksystem. Tror ikke det er sånn på mattermosen. Pluss for at man ikke trenger å helle maten videre i egen bolle. Finnes i tre ulike størrelser.
https://chillout.no/collections/ther...food-jar-354ml

Vi har denne fra Lunchbots, men jeg er usikker på om den forhandles i Norge.
https://www.lunchbots.com/products/i...oz/?color=Aqua

Til salater og slikt liker jeg boksene fra Sistema. De har helt tette dressingbokser som får plass oppi. De kommer i mange ulike varianter og størrelser, og har mange forhandlere. Her ser du litt av utvalget:
https://www.tilbords.no/merkevarer/?Brand=Sistema

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 09:49   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Vi har mattermos fra Thermos og de fungerer veldig godt. Ikke av den dyreste typen.

Sistema har gode bokser. De har pakning og klips noe som gjør de svært vanntett i sekken.

https://mecindo.no/sistema-madkasse-...BoCcSIQAvD_BwE

Du har og salat to go fra tupperware. Lokket skal kunne settes på lavere rundell bokser også om man har det og ikke ønsker like stor boks.

https://www.tupperware.no/produkter/18305/SaladToGo

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 09:51   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Jeg har denne med kjøleelement i tillegg;

https://www.med24.no/kjoekkenredskap...t-to-go-1-63-l

og denne;

https://www.med24.no/kjoekken/drikke...x-to-go-1-63-l

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 09:58   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Jeg har ikke testet, men Biltema har noen mattermoser som ser ok ut.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 10:38   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Vi har en mattermos fra thermos som funker finfint til havregrøt, den er ikke så stor.
JEG kjøpte en 0,5l på biltema i går, den er ikke testet enda

Jeg er glad i matbokser fra sistema, men har ikke prøvd å sende med dressing da, det spiser ikke mine. Men de virker å holde tett alt mulig annet, så sikkert det også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 10:53   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Mine barn har begge sistema - den holder tett, men jeg må dessverre påpeke at den ikke er den beste kvaliteten. Storebror som nå går i 10. har hatt sin siden barnehage, men lillebror har hatt 4 stykker - lokkene har gått i stykker.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 10:56   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Vi har denne fra Hydro Flask. De kaller den termokopp, vi har brukt den til grøt også. En mattermos er kanskje enda bredere.

Det er et kvalitetsmerke i alle fall, litt dyre.

https://chillout.no/collections/ther...ask-thermokopp

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 10:59   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Skulle inn og tipse om Sistema sin salatboks som jeg ser flere har linket til, den er helt super og jeg har aldri opplevd søl. Jeg har ofte det "tørre" av salaten nederst, og så har jeg typisk tomat, bønner etc. i rommene i den øverste delen. Dressingboksen er helt tett og akkurat stor nok til en salat.

Mattermosene jeg har er faktisk fra IKEA og er greie nok, holder nok på varmen fra morgen til lunsj.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 10:59   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Vi har ikke hatt ene enste matboks som har holdt fra barnehagen til dags dato, og eldste går i 7. Vi har mange som er i sirkulasjon da, og noen er borte. Disse som de fikk så mange av da de var små, med tegneseriefigurer på og en lukking som ikke holder noe, og et lite lokk som passet inni i alle fall før den fikk for mange runder i oppvskmaskinen, joda, noen av dem har vart med siden bhg og de er her, bare noen få er ødelagt, men de bukes helst ikke for lukkingen er jo lotto om den holder helt til skolen.

Å klare å ødelegge lokket på de sistemaboksene vi har ser jeg ikke helt hvordan skulle gå ved normal bruk, de finnes vel i forskjellige versjoner da, men.. ser det ikke for meg. Evt knekke en av de klipsene ser jeg, og definitivt MISTE en del, vi er god på dengslags, da...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 12:11   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi har denne fra Hydro Flask. De kaller den termokopp, vi har brukt den til grøt også. En mattermos er kanskje enda bredere.

Det er et kvalitetsmerke i alle fall, litt dyre.

https://chillout.no/collections/ther...ask-thermokopp

Hiawata har den samme termokoppen. Jeg syns lokket er litt knølene å sette sammen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 12:26   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hiawata har den samme termokoppen. Jeg syns lokket er litt knølene å sette sammen.

Det har jeg visst ikke gjort, altså ta lokket fra hverandre. Jeg har fundert på om vi må løsne gummepakningen for jeg synes ofte det setter seg noe under dem med tiden. Må ta en titt på lokket igjen, ser jeg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 12:37   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Hehe, ja, det kan være lurt. Jeg peller fra hverandre lokket hver gang jeg vasker. Hiawata bruker den i hovedsak til kakao, og melkerester syns jeg er veldig ekkelt.

Selv har jeg en termokopp fra Kleen Kanteen. Den er lettere å sette sammen, men har mange deler. Før hadde jeg en Stanley (som jeg dessverre mistet), det er den letteste konstruksjonen jeg har hatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 12:41   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Demontering av topper i forhold til kakao er noe av det som gjør at jeg snart går for en termos med en god gammeldags skukork som må tas av, ikke disse med helletut, for det er sånn MAKK å få rent.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 12:52   #17
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Du må sjekke ut utvalget hos BeeOrganic, de har en hel masse geniale greier til matpakker.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 13:24   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Demontering av topper i forhold til kakao er noe av det som gjør at jeg snart går for en termos med en god gammeldags skukork som må tas av, ikke disse med helletut, for det er sånn MAKK å få rent.

Vi har helletur på termosene fra Termos. Jeg skrur dem fra hverandre, løsner den delen der gummringen sitter og vasker i vaskemaskin. Litt knot, men alle delr blir rene inni og utenpå. Jeg tror jeg har det sånn i fingra etter 14 år med utskole at jeg ikke tenker på at det er knot.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 13:30   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Her har ungene mattermos fra Hydroflask, ikke termokoppen som var vist over her, og større enn den som Tallullah linker til. Denne: https://www.fjellsport.no/hydro-flas...page-category1. Lokket er enkelt og ukomplisert, du bare skrur det av og på, ikke noen fancy løsninger. Det eneste jeg gjør når jeg vasker den i oppvaskmaskina er å ta av pakningen under lokket, for å få det helt rent under der. Pakningen går også i oppvaskmaskina. Veldig fin størrelse, de bruker den gjerne til å ha med varme kjøttboller e.l. på tur. Stanley har en med feste til en tilhørende gaffel/skje-sak, det ser lurt ut. Men tror kanskje den er mindre.

Da de var mindre (fra barnehagen og oppover) hadde de en mattermos fra Thermos, som var 10oz. Super da, men for små til å mette en tenåring.

Til salat med dressing og krutonger etc har Sistema 1000 ulike løsninger ja. Vi har hatt flere varianter, alle har fungert bra uten søl.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-01-21 kl 13:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 20:17   #20
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mattermos og salatbokser

Swell har også matbokser.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no