Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva spiser dere på nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-20, 07:10   #41
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Jeg har ingen tradisjoner på nyttårsaften, og heller ingen gjester, så det blir vanlig hverdagsmat på ettermiddagen som det pleier.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 10:16   #42
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Vi har alltid kalkun. Vi har feiret med samme vennepar i mange år.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 11:52   #43
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Kalkun! Med masse digg tilbehør. Det er eit av dei beste måltida i året!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 12:08   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Har pleid å ha kalkun. Hel kalkun selv om jeg var alene, ga kjøtt for hele januar, nesten.
De siste årene har jeg "bare" kjøpt kalkunbryst og stekt. Waldorfsalat, rosenkål, stekte poteter hører til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 12:21   #45
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Vi har litt tapasaktig mat. Impregnert blir det bare vi og et vennepar med barn, men vi har pleid å gjøre det slitt at hver familie tar med seg to-tre ting/retter hver. De kan ev. tilberedes hos oss. Focaccia, (miljøvennlige) scampi i hvitløk, kjøttboller i rød saus, serranoskinke aioli etc etc.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 12:57   #46
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Vi pleier å ha and.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 12:57   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Vi skal visst få gås, det er sånn halvveis tradisjon.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 13:30   #48
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Pinnekjøtt, kålrabistappe og sjokolademousse til dessert

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 13:49   #49
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Gås og and har jeg også vært innom, særlig fordi jeg ble mimrete av å lese om dansk julemiddag her inne, men interessen er ikke så stor og jeg tror egentlig vi er litt mettet på de store julemåltidene og jeg er veldig mettet på jul (den har vært koselig, men det er en jul med mye savn og sorg for min del, så jeg vil gjerne bli ferdig med den). Så noe helt annet i år tror jeg blir finfint. I den grad vi har nyttårstradisjoner her, er det å se film med eldste utover kvelden frem mot midnatt. Maten er ikke så viktig, men jeg har lyst til å lage noe jeg kan bruke lang tid på og tusle rundt på kjøkkenet og dille. Det er så sjelden jeg gjør.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 13:58   #50
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Vi pleier å ha enten fondue eller raclette. Synes det er koselig å sitte bordet, og så får alle nøyaktig det de vil ha. Lager litt forskjellig gode sauser, baker loff hvis det er raclette, og serverer stort sett med bakte poteter og salat til.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 14:01   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Maten er ikke så viktig, men jeg har lyst til å lage noe jeg kan bruke lang tid på og tusle rundt på kjøkkenet og dille. Det er så sjelden jeg gjør.

Tapas kanskje? Det er mye der som kan pusles med og så er det gøy.

Stor klem til deg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 14:56   #52
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.524
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

I år blir det fondue med deilig tilbehør, tror vi skal ha det som tradisjon fra i år faktisk.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 16:42   #53
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Vi har kjøttgryte. Høyrygg, løk, poteter, gulrøtter ++. I fløte og kraft.

Veldig godt, men enkel festmat når vi er på hytta hvor det ikke er så stor plass.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 19:22   #54
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

I år blir det kalkun, men vanligvis kjører vi repeat på pinnekjøtt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 22:00   #55
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Vi har bestemt oss for tapas.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 22:19   #56
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?

Desserten her i år ligger an til å bli multekrem og krumkaker. Jeg har igjen en pose av multene jeg fikk av ei venninne til eldstes konfirmasjon i høst, jeg brukte bare halvparten. Og svigermor har dratt med seg krumkaker som hun har bakt.

I tillegg blir det kjøpt inn en boks med is, eller en iskake fra butikken, til de som ikke er så glad i multekrem.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no