Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaskepulver

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-07, 08:50   #41
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.



Du aner ikke hvor mye jeg gjør for å få meg selv ut av kjøkkenet i disse dager.

Jeg tiltrekkes dog av balsamico, så et lite triks er å sette et syltetøyglass med litt balsamico oppi, og lage et ganske lite hull i lokket. Hvis du bruker en litt stor spiker, så blir hullet slik at jeg kommer meg lett ned, men vanskeligere ut. Også er det lurt å riste skvulpe litt på glasset så jeg drukner innimellom.

Om noen ganske få uker er jeg uansett vekk.

Ikke for tidlig, ikke for tidlig ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:00   #42
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg bruker Omo Color og Blenda Sensitive, ikke skyllemiddel. Jeg så et dansk program på tv en gang, som var meget kritisk til merking på vaskemidler (Astma- og Allergiforbundet er det vel?). Produsentene betalte for å få på denne merkingen, og det virket ikke veldig seriøst. Det ble også hevdet at parfyme i vaskemidler hadde null og niks å si for huden.
Jeg vet ikke altså, men personlig har jeg ikke merket noen forskjell på hud eller eksem om vi har brukt Omo eller Neutral.


Har ikke lest hele tråden, men kan føye meg til dette. Astma og allergilegen til jentene mine sa det samme. Nå er det en annen sak at jeg selv ikke liker sterkt parfymert vakemiddel, uansett merke. Men jeg synes det har kommet mye uten parfyme fra flere produsenter nå.
Skal forresten forsøke Lil'c forslag om Helios, jeg er alltid åpen for noe nytt!
Fruktflua: jeg ler meg skakk

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:03   #43
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Jeg brukte alltid Omo tidligere. Så fikk eldsten atopisk eksem, og jeg byttet til Neutral. Eksemen forsvant, og jeg kommer aldri til å gå bort fra neutral igjen.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 21:46   #44
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskepulver

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det kan umulig være noen vits å bruke sensitiv produkter dersom man putter i noe annet i hver vask.

Jeg bruker Blenda Sensitiv hvitt og color, og Neutral skyllemiddel.
Tøyet blir rent som bare det.
Er det noe som er spesielt flekkete vasker jeg en "flekk"vask.

Blir ikke tøyet rent ville jeg heller vurdert vaskemaskinen. Holder den temeraturer, vasker den godt nok, skyller den godt nok?
Merket veldig godt forskjell på klesvasken da vi kjøpte ny maskin.

Nei det er ikke noe vits med sensitiv da nei, så nå er vi tilbake på Omo igjen. Vi har ny og veldig bra Mielemaskin så den er det ikke noe i veien med. Skal kjøpe Helios sitt vaskepulver neste gang jeg er innom og gi det en sjanse. Hvis ikke så holder vi oss til Omo.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 22:44   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver

Har prøvd ulike vaskemidler jeg og.. men det er ingen som har tatt alt av flekker. Ikke Vanish heller
Men jeg gjør som Haugtussa nå. Hiver i ei skjei Vanish sammen med Omo, som jeg bruker nå. Om det egentlig hjelper vet jeg ikke.

De verste flekkene å få av er som regel på ull. Og det vasker jeg med Milo.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 16:55   #46
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskepulver

Vi bruker Blenda sensitiv, men kommer til å prøve noe annet når det er tomt. Storebror får alskens flekker på tøyet sitt, og når jeg hver gang må bruke flekkfjerningsspray eller en enda sterkere flekkfjerner (liten flaske kjøpt på Cubus) er det liten vits i med sensitivt vaskepulver.

Skal prøve ut Helios sitt vaskemiddel.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no