Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 20:51   #101
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Si at du fikk et par lilla Viking Thermo - ville du brukt dem til den toårige gutten din i barnehagen??

Ja?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:52   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Erru gær'n. Uten problem. Til dags dato har Sneipen, snart 3, aldri hatt noe i mot noen farger, og jenteguttefargegreiene eksisterer ikke i hans barnehage, så langt jeg kan se. Ikke er det prinsesser der heller (men jeg skjønner at det nok kommer snart).

Jeg lot for øvrig Rhett bytte ut den rosa sparkesykkelen Sneipen egentlig valgte først med en blå en, men det var bare fordi den var ordentlig blingglittergrusom. Jeg hadde ikke kjøpt den til Snorkfrøken heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:55   #103
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dersom man som forelder nærmest forventer at guttebarnet mobbes hvis det har på seg såkalte jentefarger (ja, for det dreier seg vel i hovedsak om guttenes innsnevrede valg?), så er man vel også med på å legitimere mobbingen? Jeg synes det har noe med holdningsoverføring å gjøre.


Jeg er SÅ enig!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:09   #104
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Jeg lurer bare litt på om jeg har det eldste barnet (6 år) som synes rosa og lilla er helt kult? De rosa støvlene er for små så de er ikke i bruk lenger. Men matboksene i rosa og lilla brukes på skolen hver dag, og jeg har ikke fått signaler om at noen har kommentert de negativt. Skulle noen gjøre det tror og håper jeg at han har selvtillit nok til å si fra at HAN synes det er fint, og det er det som teller.

Jeg står fremdeles fast på at hvis han ønsker seg effekter i rosa eller lilla skal han da få det, men ønsker han seg blått eller svart eller en annen "mer legitim" farge skal han da få det også. Han får velge selv innen rimelighetens grenser.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:24   #105
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Tja. Faktisk ikke sikker. Syntes det ser merkelig ut, så kanskje ikke..kommer litt ann på hva slags lillafarge det er..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:30   #106
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Jeg har lyst å fortelle en liten historie, om det å få negative tilbakemeldinger pga. hva slags klær man går i.

Denne sommeren så var vi på ferie i Italia, og storesøster (akkurat fylt fire) fikk gå i kjoler og sommerklær hele tiden. Hjemme så passer vi på hva hun har på seg sånn at hun ikke har på seg for lite klær for den norske sommeren, men i Italia fikk hun velge fritt.

En dag kom hun på kjøkkenet, kjempestolt. Jenta så ikke ut overhodet. Hun hadde på seg lilla knestrømper, rosa sandaler, et knalloransj knelangt skjørt med sølvfargede paljetter og en knallpink t-skjorte med noe mønster på. Det gjorde vondt i øyne, rett og slett. Hun sa at hun var så fin, og ville gå ut. Da følte jeg at jeg bare måtte fortelle henne at det finnes mange mennesker som ikke synes det er så fint med all disse fargene blandet, og at noen kanskje kommer til å se rart på henne. Hun sa at hun ville gå slik likevel.

Når vi var ute etter det, så var det akkurat som jeg forutså, og folk snudde seg på gaten og smålo, og noen barn pekte og det var tydelig at de ikke syntes det var fint. Jeg fikk fryktelig vondt av henne. Men hun gikk med klærne hele dagen, og etter ei dame gikk forbi og lo høyt, så snudde hun seg og sa: "Dama lo av meg, men jeg synes jeg er fin, jeg."

Jeg var så utrolig stolt av henne. Og dagen etter ble det et liknende outfit igjen, bare uten knestrømper. Så liten, og allerede så stor tro på seg selv, da føler jeg at jeg har gjort en bra jobb som mamma. Og i hvert fall en mye bedre jobb enn om jeg hadde bedt henne skifte, bare fordi noen mennesker har en annen smak enn henne.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:34   #107
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Olympia, jeg ble sjokkert over historien din. Ikke fordi du lot vesla gå kledd som et fugleskremsel, men fordi voksne mennesker ler og peker av små barn!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:36   #108
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Olympia, jeg ble sjokkert over historien din. Ikke fordi du lot vesla gå kledd som et fugleskremsel, men fordi voksne mennesker ler og peker av små barn!

Ja, jeg også. Men ikke snakk om at hun ikke får lov å gå som hun vil fordi noen mennesker ikke eier folkeskikk overhodet. Vi snakker ikke om de dusinvis som snudde seg i stillhet, men om det dusinet som pekte og lo.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:37   #109
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Olympia, jeg ble sjokkert over historien din. Ikke fordi du lot vesla gå kledd som et fugleskremsel, men fordi voksne mennesker ler og peker av små barn!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:38   #110
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ja, jeg også. Men ikke snakk om at hun ikke får lov å gå som hun vil fordi noen mennesker ikke eier folkeskikk overhodet. Vi snakker ikke om de dusinvis som snudde seg i stillhet, men om det dusinet som pekte og lo.

Enig med du. Det hender at de kler på seg veldig merkelige kombinasjoner her også, men det kunne ikke ramle meg inn å nekte dem å gå ut sånn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:40   #111
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Olympia, jeg ble sjokkert over historien din. Ikke fordi du lot vesla gå kledd som et fugleskremsel, men fordi voksne mennesker ler og peker av små barn!

Jeg er sjokkert jeg også ja.

  Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:47   #112
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Olympia: Flotte jenta di!

Også slutter jeg meg til dem som blir sjokkert over at voksne mennesker ler åpenlyst av bekledningen til et barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:57   #113
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Jeg kan bare håpe at poden her i huset gjør meg like stolt en dag, Olympia. For et flott barn!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 22:00   #114
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Regnbuebarn er de flotteste!
Vi kler på oss og ungene det de liker og det de selv velger. Jeg ser at de lar seg påvirke av venner, og det er nok uungåelig.
Jeg har tro på at de etterhvert allikevel velger sin stil og sine farger, med bakgrunn i de holninger og verdier de hatt fått med seg hjemmefra - :erfart: med han som er blitt 20 år.
Lille E er ganske så bestemt på hva hun skal ha på seg, og det har hun vært
siden hun har vært 6 mnd.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:03   #115
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Flott jente du har, Olympia!


Jeg ville ha brukt de lilla støvlene uten å nøle. Jenta mi på to har to par støvler. Det ene er rosa og det andre er mørkeblå. Helt greit!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:19   #116
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Selvfølgelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:39   #117
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Det ville jeg gjort, ja! Min nå 4-årige sønn fikk velge seg farge på crocs ifjor, og de ble da lilla..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no