Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når åpner dere julegavene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-08, 13:42   #41
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Gavene åpnes etter julemiddagen. Vi spiser ikke desserten rett etter middagen, men tar dessert og kaker som en pause i gaveåpningen.

Sånn gjør vi det også. Men hos oss får ungene strømpe om morgenen med litt snop og aktivitetsbok. I tillegg får de åpne en gave (vanligvis fra hverandre). Den gaven de får åpne er noe vi vet de kommer til å holde på med utover dagen slik at ventetiden blir kortere.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:51   #42
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.015
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hvis jeg hadde hatt et bursdagsbarn på julaften så hadde jeg selvfølgelig gitt ham bursdagsgavene om morgenen, og julepakkene om kvelden samtidig med alle andres.

I dette tilfellet henviste jeg igrunnen til meg selv. Da jeg var liten så var alle bursdagspakkene om morgenen. I voksen alder når jeg fremdeles er bursdagsBARNET velger jeg å ha dem på kvelden sammen med alle de andre så vi kan åpne dem sammen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 14:06   #43
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Våre barn er jo små, men storesøster som nærmer seg 3 får en ting i strømpa si på morgenen. Så får hun åpne en pakke litt senere på dagen, rett og slett fordi den inneholder julekjolen hennes.

Hoveddelen åpnes etter middag, og jeg ser for meg at vi sparer noen pakker til dagen etter i og med jeg ser for meg at hun kommer til å bli sliten og trøtt otover kvelden. Da synes jeg det er bedre å gjemme noen til dagen etter heller enn å rive papiret av de i full fart.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 14:16   #44
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Jeg synes det viktigste ikke er tradisjonen, men å legge til rette for at barna får åpnet pakkene sine på en slik måte at de både får ro nok til å se litt på gaven og kanskje også leke litt med den, før vi går videre. Noen år har vi ventet med de siste gavene til første juledag, andre år har de fått en gave tidligere på dagen. Nå har de blitt "store" B-mennesker alle sammen, så de holder nok ut til langt over midnatt i morgen kveld...

Heldigvis er vi kun våre tre barn på julaften, så det blir ikke så veldig mange gaver under treet. Og svigers klarer jo å vente... Dermed synes jeg vi har klart å få en fin ramme rundt julegaveåpningen - selv om det selvsagt noen ganger blir litt "neste pakke takk"...

Vi skriver også opp alle gavene. I år tror jeg bestemt at vi skal begynne å sende takkebrev også - altså som barna skriver selv. De har blitt veldig glade i å klippe og lime små kunstverk!

  Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 14:21   #45
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Gavene her åpnes etter middagen er ferdig, og oppvasken tatt. Det pleier å bli ca. klokken 1900. Åpner da en og en gave, slik at vi kan se hva alle får.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no