Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Trenger dine barn like ting?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 14:50   #41
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Det er to år mellom mine jenter, de hadde nok ikke reagert om de fikk forskjellige gaver.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:18   #42
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Storebror er Lillestorebrors helt så alt den første får vil den andre også ha. (F.eks ønsker Lillestorebror seg boxere med Simpsons på etter at broren fikk det.)

Like gaver trenger det nødevendigvis ikke være. Om den ene får lego og den andre en film er det greit, men hadde den ene fått sokker så spørs det. Lillesøster er såpass liten ennå at alt er gøy så lenge det er pakket inn.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:40   #43
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Har jenter med 18 mnd mellomrom, det er mye krangling om uvesentlige ting.

Jeg ønsker ikke de samme tingene til jentene, men kjøper selv ganske like klær til de, ulik farge. Så slipper lillesøster å gå fire sesonger sammenhengende i lik jakke.

Jentene er svært ulike i utseende og preferanser.

Å kjøpe for å trøste, faller meg ikke inn. Selv om jeg måtte kjøpe like vognskinn og sparkesykkler. Det er ting de ikke deler. . De får glede seg over den andres bursdag. Og at det er mange ulike gaver til jul.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:02   #44
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Av og til ja, og av og til nei.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:02   #45
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Nå er de to eldste her i hus tvillinger så de har fått nesten alt likt, men for noen år siden sa jeg stopp.
Tvillinger må ikke gå i like klær og de har forskjellig smak, så de får det de liker.
Med leker får de noen ting like, men meste parten kjøper jeg forskjellig så har de det i sammen.
Minsten bryr seg ikke noe særlig om det de har foreløpig, selv om han til tider sniker til seg et pokemonkort og sutter på det

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:34   #46
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Mine trenger absolutt ikke å få like ting og de unner andre og hverandre ting - og de er flinke til å dele.

En liten gave på hverandres bursdag får de - det fikk jeg og broren min som små, og jeg husker det som noe superkoselg. Vi var overhodet ikke bortskjemte.

(Liten avsporing, men ting er ikke alltid så ille som det kan synes utenfra)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:44   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Mine trenger absolutt ikke å få like ting og de unner andre og hverandre ting - og de er flinke til å dele.

En liten gave på hverandres bursdag får de - det fikk jeg og broren min som små, og jeg husker det som noe superkoselg. Vi var overhodet ikke bortskjemte.

(Liten avsporing, men ting er ikke alltid så ille som det kan synes utenfra)

Det er ikke alltid snakk om at man er bortskjemt, det er jeg enig i, men når man omtrent får beskjed om at man helst bør kjøpe det samme til lillebroren for hvis ikke blir det bare bråk, så blir det feil. Og disse foreldrene innså det, og sluttet med gave også til lillebror på storebrors bursdag.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:52   #48
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er ikke alltid snakk om at man er bortskjemt, det er jeg enig i, men når man omtrent får beskjed om at man helst bør kjøpe det samme til lillebroren for hvis ikke blir det bare bråk, så blir det feil. Og disse foreldrene innså det, og sluttet med gave også til lillebror på storebrors bursdag.

Ja, nei her er den ingen som får beskjed om noe. Ikke-bursdagsbarnet får en liten dings pakket inn og det er bare koselig og ikke noe som har gjort gutta kjipe og bortskjemte.

Moren til en venninne kjeftet på guttene mine da en av dem fortalte henne om at vi gjør det sånn ( ) - noe jeg fremdeles er både sjokert og grinete over. Det er så altfor lett å plukke ut en liten bit av andres liv og blåse det opp til store greier og Tenke Sitt. Det er både slitsomt og fordummende, synes jeg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 19:02   #49
Trultesnippen
Fersk trulte
 
Trultesnippen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 192
Trultesnippen er litt kul
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Ulike barn har ulike behov, og får derfor noen ganger forskjellige ting. Når det gjelder f.eks julegaver kan de gjerne få forskjellige ting, men med mest mulig lik verdi.
Storebror her i huset er heldigvis flink til å glede seg over hva lillebror får i gave, og vet godt at det er hans tur en annen gang.

__________________
Trultesnippen og gutta
Trultesnippen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 19:23   #50
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Det einaste mine har likt, er at begge har DS. Det er vel det einaste begge har ønska seg og. Det er 2,5 år mellom mine, men dei har skjønt poenget med å dela. Om dei kjøper ulikt godteri, kan dei smaka hos kvarandre. Har dei ulike leiker, har dei i praksis dobbelt opp. Så det hender dei avtaler seg i mellom om kven som skal kjøpa kva.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:03   #51
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Vi begynte å få en del dobbelt opp til tvillingene, og vi har brukt litt tid på å forklare de rundt oss at de ikke behøver å kjøpe to bortimot like av alt. Vi bruker tilsvarende like mye tid på å lære barna å dele og låne bort det være seg gyngehesten, løpesykkelen, tråbilen eller hva det nå er alt sammen, og som vi heldigvis bare har ett eksemplar av.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:18   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Nei, de trenger ikke det. De får ofte ulikt lørdagsgodt, fordi de ikke liker de samme tingene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:28   #53
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Nei, de trenger ikke like gaver, tvert i mot. De har veldig ulike interesser og aldersspennet gjør jo sitt.
De er litt mer opptatt av at det er rettferdig og ble f.eks veldig lei seg da svigers hadde glemt å kjøpe noe til minstemann, kun til dem.
Godteri er vel det eneste som bør være temmelig likt, i allefall i mengde.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no