Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fettflekk på dunjakke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-23, 21:36   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fettflekk på dunjakke

Hvordan går man frem for å få bort en fettflekk på en dunjakke?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 21:43   #2
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Fettflekk på dunjakke

Jeg sølte olje på min tynne dunjakke for litt siden. Da sprayet jeg på fettfjerningsmiddel/flekkfjerning og lot det virke en liten time eller to før jeg vasket på vanlig 40°-program i maskinen. Flekken ble borte.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:07   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fettflekk på dunjakke

Hvis ikke er Zalo fettløselig. En mikrodråpe akkurat på flekken (bruk en strikkepinne eller et eller annet og bare drypp på, og «skrubb» det litt ned i flekken) ufortynnet, la virke i feks 5 min. Så gjør jeg det samme med Vanish som jeg lar ligge i 10 min og så er det på vrangen i vaskemaskinen på 40 grader med vanlig vaskemiddel. Grunnen til å ha så lite som mulig på, er at Zalo skummer sånn i maskinen og blir vanskelig å få ut av dunjakken i skyllen hvis det kommer for mye inn i maskinen. Tørketrommel, gjentatte ganger til den er knusktørr, sammen med 2-3 tennisballer for å banke luften inn i dunen og ikke bli klumper.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 08:09   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fettflekk på dunjakke

Tusen takk, da prøver jeg dette!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 19:17   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fettflekk på dunjakke

I dag har jeg fulgt Miss Norways instruksjoner, og det funket dessverre ikke. Eneste avviket var at jeg kjørte på 30 grader og ullprogram (med ekstra sentrifuge), fordi det sto 30 grader på vaskelappen. Er det noe poeng å prøve på nytt, eller er løpet kjørt? 40 grader og vanlig langt vaskeprogram? La zalo og vanish virke lengre?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 22:33   #6
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Fettflekk på dunjakke

Du må bruke det vanlige lange 40°C-programmet. De kortere programmene vasker ikke godt nok er min erfaring og hvertfall ikke ullvask på ei dunjakke. Nå er jeg usikker på om du får den bort da du muligens har fiksert flekken, men det er jo bare å prøve.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-23, 07:08   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fettflekk på dunjakke

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Du må bruke det vanlige lange 40°C-programmet. De kortere programmene vasker ikke godt nok er min erfaring og hvertfall ikke ullvask på ei dunjakke. Nå er jeg usikker på om du får den bort da du muligens har fiksert flekken, men det er jo bare å prøve.

Ok, takk! Jeg får se om jeg prøver, hva datteren min vil. Da jakka ble helt tørr så jeg at flekken er blitt mye mindre synlig enn den var i hvert fall.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-23, 10:49   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fettflekk på dunjakke

Strykejern over tørkepapir?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no