Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive eller halvpensjon?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-13, 13:09   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

All inclusive eller halvpensjon?

Skal snart med 6åringen en uke til Blue Village på Gr Canaria, lurer på om jeg skal velge all inclusive el. halvpensjon.

Halvpensjon er frokost + middagsbuffet, all inclusive har lunsjbuffet i tillegg, samt fri drikke, snacks og iskrem. 1500,- ekstra.

Vi kommer til å gjøre en del halvdagsutflukter.


Jeg lurer på hvilke erfaringer folk har fra dette, om det går veldig mye penger til iskrem/Drikke/lunsj hvis man ikke bestiller all inclusive.

Jeg tenker at vi evt kan ta med våre egne drikkeflasker, kjøpe inn mengder vann og fylle på kontinuerlig. Samt kjøpe noen snacksposer selv.

Mulig også at ferien blir generellt triveligere når 6åringen ikke er konstant høy på blodsukker pga mengder is og brus..

Jeg har tenkt å holde meg 100% avholds på hele ferien.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 13:56   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive eller halvpensjon?

For vår del går det så lite til lunsj/is/drikke at all inclusive ikke lønne seg. I tillegg liker jeg litt fleksibilitet. Vi er som regel på stranden når lunsjen serveres. Vi bestiller kun frokost når vi drar til syden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 13:57   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: All inclusive eller halvpensjon?

Vi har vært på hotellet såpass mye at vi har hatt all inclusive. Hvis vi skulle dra på en del utflukter ville jeg foretrukket halvpensjon.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 14:04   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive eller halvpensjon?

Jeg ville gått for halvpensjon. Jeg synes det er masete å måtte gå til lunsjbuffet, blir lei av buffetene (og spiser totalt sett for mye mat ). Da vi var på på Blue Village Callisto hadde vi halvpensjon og valgte å spise lunsj på området, men i en annen kafe der man valgte mat selv og som lå hyggeligere til. Jeg får litt dekket mitt behov for digre saler under frokost og middag.

Det har heller aldri vært aktuelt med frislipp av hverken is eller brus for hverken oss eller barna. Uansett er det bare et stykk kuleis i kjip kjeks som er inkludert i All inclusive, vi kjøper oss heller en god is etter ønske hver dag, og drikker veldig lite brus.

Økonomisk tror jeg vel at man kan komme best ut av det ved å velge AI likevel, avhengig av lunsjen man velger, men jeg ville ikke gjort det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 20:21   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: All inclusive eller halvpensjon?

Vi har regnet litt på det nå, og kommet frem til at vi ikke kommer til å spare noe på å velge halvpensjon siden da alt er inkludert (som vann) med AI. Når det er sagt så blir det mye dyrere for oss med AI enn å spise hva som faller oss inn (som vi vanligvis gjør når vi er på resorts - altså ingen forhåndsbestilte faste måltider). Men denne gangen har vi med oss minsten som da vil være 10 mnd, og da tror jeg vi ender opp med AI ihvertfall på deler av ferien.

Vi har en høyt iskrembudsjett hver ferie. Hvertfall to iser i løpet av dagen. Brus drikker vi ikke annet enn en gang i blant, og da vanligvis til middagen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no