Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvis du kunne velge ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 15:52   #41
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Et ekstra SVÆRT soverom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 15:52   #42
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Da ville jeg valgt meg et stoooort hobbyrom med masse hyller, skuffer og skap, et diiiigert bord, en god stol, bra arbeidslampe (og en sovesofa, siden vi mangler gjesterom .

Gubben ville nok valgt hjemmekino. Kunne godt tenkt meg det jeg også, men etter hobbyrom

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 16:08   #43
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Vi har hus med 4 soverom, kjellerstue, stort kjøkken og stor stue. To relativt store bad, men ikke vaskerom (valgte bad nr 2 istedet), og når vi blir helt ferdig i kjelleren har vi stor gang til oss og liten gang til gjester, en ekstra do og kjølerom. Men jeg kunne tenkt meg et kontor i tilknytning til stua hvor pc'er, og alskens kontorting hadde hatt sin plass.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 16:14   #44
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.233
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Om jeg skulle valgt ett rom til i tillegg til det vi har nå, altså i nåværende leilighet, hadde jeg helt klart valgt vaskerom. Få bort vaskemaskin, ha plass til tørketrommel og slippe å ha tørkestativ stående over alt, for ikke å glemme kurver som renner over av rene klær. (skjønner ikke, de er ikke selv-brettende disse klærne våre, de går ikke inn i skapene av seg selv?!)

Snart har vi nytt hus, vaskerom inngår som et "må ha" krav.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 16:38   #45
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Walking wardrobe

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 17:10   #46
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Walking wardrobe


Ikke på noen måte meninga å være frekk eller framstå som besserwisser, men denne kan ikke få stå i fred.

Skulle veldig gjerne sett en vandrende garderobe

Men jeg er enig med deg, en walk-in wardrobe må være himmelsk å ha

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:59   #47
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Jeg slites mellom å gi min kjære et stort rom til lyd og tv og grufulle skinn-stresslesser og mitt behov for et eget rom til symaskin og stoffer og oppskrifter, garn, osv.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:06   #48
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

En ekstra stue til guttene. Vi har 4 soverom og vaskerom, stort kjøkken og helt passe stue. Men jeg skulle gjerne hatt en ekstra stue som guttene kunne brukt til venner etc.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:08   #49
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Et velassortert trimrom!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:43   #50
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Ei gigantisk bod.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:47   #51
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Vaskerom...

Det er på vei i nye huset

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:51   #52
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

En stor gang/garderobe med god skapplass til alt yttertøy og sko. Jeg drømmer om å slippe å snuble i sko og sekker når jeg entrer heimen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:51   #53
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Stort vaskerom.

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:54   #54
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Vi har mer enn nok rom allerede og jeg kunne ikke tenke meg flere rom. Det som hadde vært fint hadde vært litt endringer på romløsninger. Jeg kunne tenke meg litt mindre plass i stuene og større kjøkken.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:38   #55
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

(skjønner ikke, de er ikke selv-brettende disse klærne våre, de går ikke inn i skapene av seg selv?!)

Ja er det ikke rart? Skulle tro en eller annen gluping hadde oppfunnet noe slikt.. (eller kanskje de har det men lar oss vanlig dødelige brette og slave)

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:55   #56
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

første plass: Vaskerom.
så kommer større kjøkken kjøkken
og så større stue stue


Vi har 4 soverom. 3 på lofte og et nede atmed stua. Men kan ikke ta ut veggen mellom datarom og stua pga bærevegg. stua er i opprinelige huset og soverommet er i et utbygg..
Vi har stort bad men HATER å ha vaskemaskina og skittenklær der..
Kjøkkenet er ALT for lite. Og stua er en lang tarm.
og tørkestativ står på datarommet..alt for liten tørkemulighet

Vi løser dette problemet med å selge og kjøpe "nytt". Snakk om å kjøpe besteforeldrene til mann sitt, sokker +1 etg.
Kjellerstua,vaskerom,bad,et soverom,vedrom,matkjeller + stor hall
1 etg: 3 soverom. et svææært og 2 mindre. skal flytte vegg mellom et stort og et lite for å lage ok størrelse på begge. så lage garderobe i det siste. ok stort bad , stua og kjøkken.


Eneste minuste vi har 2,3 mål tomt ,eie tomt. der er nesten 1 mål leie tomt...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:13   #57
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Walk-in-closet, hvis man kan kalle det et ekstra rom!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:15   #58
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Ekstra soverom. I leiligheten vi skal flytte inn i er det kun tre soverom. To av dem er veldig små. Skal vi ha flere soverom går det på bekostning av loftstue og det er ikke aktuelt. Det kan i praksis ende med at vi ikke får flere barn på grunn av soveromsmangel.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:19   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Bare ett? Jeg ville hatt en stue til OG et soverom til eller to. Bor med tre barn på liten stue, to bad og 3 soverom. Å ha en kjellerstue der de kunne ta med kamerater inn må være drømmen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:21   #60
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du kunne velge ...

Vaskerom med plass til å tørke klærne også. Nå må jeg tørke klærne i stua, lite gunstig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no