Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 21:46   #81
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Tid og tid, lissom, det finnes jo alltids tid. Jeg sitter feks her og trekker nå. Jeg sliter mer med motivasjon og lyst. Som regel holder jeg det rimelig ryddig på magisk vis, og så tar jeg en runde i helga. Gjerne på søndager, de er jo uansett fulle av tid.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:47   #82
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.882
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Vask, av vinduer, inni skap, og skapdører og dører tar vi en lørdag eller søndag i halvåret. Med andre ord er ikke standarden kjempehøy.

Tja. Vi gjør aldri sånt...

Jeg får stadig kommentarer på hvor rent vi har det. Egentlig er det nok ikke så rent (ihvertfall ikke som i støvfritt), men det er nokså ryddig og flekkfritt her, ihvertfall når ikke sola skinner inn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:50   #83
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Jeg vasker inni skap ca hver gang vi flytter. Vinduene tas maks en gang i året. Burde kanskje gjort det snart...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:52   #84
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vasker aldri inni skap, tar kanskje søppelskapet en gang i halvåret. Skapdører på kjøkkenet tar jeg når jeg ser at det er ganske skittent. I dag fikk jeg ånden og tok over de hvite rekkverkene våre, det trengtes, for å si det sånn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:29   #85
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi har lav standard. Vakset alle flater i dag, da er det ca 2 måneder siden sist. Støvsuger ca en gang i uka, men gidder ikke alltid å¨ta under sofaene. Tørker av benk daglig, men gidder ikke flytte på alt hver gang. Tørker støv og vasker vinduer når jeg har lyst. Dvs sjelden.

Har mørk trapp, så støv synes lett, men det lever vi greit med.

Har vaskemidler, vaskekluter, engangs Juf og Ajaxkluter på alle tre bad. Det hjelper veldig, er enkelt og greit å vaske raskt over.

Det er nok den lave standarden som gjør at vi lever fint og synes vi har lite husarbeid å gjøre også :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:35   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Jeg fikk nettopp regning på vindusvask, men har ikke sett noe til vindusvaskerne, gitt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:37   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.882
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg fikk nettopp regning på vindusvask, men har ikke sett noe til vindusvaskerne, gitt!

Vi betaler 400 for at noen kommer og vasker vinduer i ny og ne. Jeg er ikke like fornøyd, men alternativet er å aldri vaske dem, og da ser de ihvertfall ikke ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:40   #88
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Mamma vasker vinduene mine en gang i året

Jeg sliter med vond arm, og vindusvask er drepen..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:56   #89
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.910
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vi har vaskehjelp en dag i uken. Da må vi rydde på forhånd og det hjelper oss til (stort sett) å holde rotet sånn noenlunde i sjakk. Støvsuge gjør vi stort sett hver dag (kjøkken/allrom), mest på grunn av hunden.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 00:27   #90
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Holde rent er lettere enn å gjøre rent

Jeg har vært sjuske/skippertaksmenneske hele livet, og så kom flylady. Rydding? Tar nesten ikke tid lenger. Vi flytter ikke på rotet mer, jeg kaster det vi ikke bruker og har laget plass til det vi trenger. Vasking? Går fort på ryddige flater. Perfekt? NEI. Vi bor fem stykker her, og vi har hund. Jeg bruker *telle* et kvarter hver dag, pluss en halvtime to ganger i uka på renhold. Det blir to timer og et kvarter per uke. Utenom det kommer klesvask, oppvask, dovask, søppelkasting og å holde hotspots ryddige - en halv til en time daglig? Det er klesvasken som tar mest tid.

(nå er jo jeg selvstendig dagdrivende, så man skulle tro at jeg hadde hele dagen til å rydde og vaske faktum er at huset er veldig mye ryddigere når jeg er i jobb og bare soper litt morgen og kveld. Herlighet for en rotekopp jeg er. Men jeg kommer meg i en alder av 32 år har jeg endelig lært å rydde opp etter meg.)

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 07:27   #91
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vi bruker en halvtime på rydding og nistesmøring hver kveld. Alt annet tas etter behov, i motsetning til før, da vi hadde en fast dag for slikt. Vi har snakket om å kjøpe rengjøringshjelp hver 14. dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 07:38   #92
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Jeg liker ikke tanken på å ha inn "fremmede" for å vaske heller. Men dere som har vaskehjelp, hva ville dere betalt en yngre slektning for å vaske? Vi snakker ikke om barnearbeid, han er godt over 20 men venter på lærlingeplass og nav'er.
Om han vasker så godt, vel alt hjelper. Og det høres ikke ut som om vaskebyråer trenger å gjøre en så bra jobb heller, det kommer vel an på om man er heldig.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 07:42   #93
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg liker ikke tanken på å ha inn "fremmede" for å vaske heller.

Dette er en liten kneik for meg også, men jeg vurderer det som sagt. Og til dere som har vaskehjelp, og som også hadde delte meninger om dette før dere valgte denne løsningen; fungerer det greit, eller har dere fortsatt bange anelser? (Håper det er greit at jeg bruker tråden til et lite tilleggsspørsmål)?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:17   #94
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.477
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Vi rydder grundig før vaskehjelpen kommer, og dermed er det få ting som får midlertidige lagringsplasser, som senere viser seg å bli ekstremt langvarig, midlertidige lagringsplasser. Dermed så har det blitt mye enklere for oss å holde det grunnryddig i huset, og det er etterhvert blitt mye mindre arbeid med å rydde før vasking. Hadde vi ikke hatt vaskehjelpen, som tvinger oss til å rydde skikkelig, så ville vi fortsatt hatt et hus fullt av midlertidige lagrinsplasser for merkelige ting og en skrotbolle eller fem i hvert rom.

Og i og med at det er mye enklere å rydde nå enn før så er det også mye mindre arbeid å sveipe over badet eller stuegulvet den uken vi ikke har vaskehjelp.

Vaskehjelpen vår er den lureste familieinvesteringen vi har gjort noensinne, tror jeg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:45   #95
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.897
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Søndager før lunsj. Støvsuger, vasker gulv og bad. Med ujevne mellomrom tørker og vasker vi kjøkkenfronter, lister, dørblad, dørhåndtak, vinduskarmer og vinduer. Vi vasker bare 100 kvm regelmessig, kjelleren er det ikke så nøye med enda, litt på bad og vaskerom, resten er ikke ferdigstilt. Kjenner det er mye lettere nå som yngste snart er 4 år og er med og rydder egne leker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:19   #96
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kan ikke skylde på at jeg ikke har tid. Jeg tror at det for vår del handler mest om at jeg rett og slett ikke synes det å ha et plettfritt hjem er viktig nok. Jeg synes det er viktig å ha det hygienisk rent, men vi har stor toleranse for rot og skitne vinduer og skapdører.

Jeg er ikke opptatt av et plettfritt hjem, men jeg synes rett og slett ikke hverdagen fungerer hvis det ikke er noenlunde ryddig her.
I tillegg har vi ganske mye besøk, og hvis vi ikke holder noenlunde jevnt, blir det en kjempesjau når folk kommer. Ikke fordi det må være plettfritt da heller, men 13 middagsgjester i et rotehøl, blir helt texas hos oss.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:19   #97
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Hva innebærer det at man tørker støv?
:har nettopp innsett at jeg muligens ikke har tørket støv en eneste gang siden vi flyttet inn:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:24   #98
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva innebærer det at man tørker støv?
:har nettopp innsett at jeg muligens ikke har tørket støv en eneste gang siden vi flyttet inn:

Øh, man fjerner det grå belegget som legger seg i hyller og vinduskarmer blant annet?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:25   #99
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Øh, man fjerner det grå belegget som legger seg i hyller og vinduskarmer blant annet?

Og det gjør man en gang i uka?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:27   #100
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og det gjør man en gang i uka?

Tja, vi gjorde det hjemme da jeg var liten, men det trengs ikke så ofte, hver annen uke synes jeg egentlig det bør tas (selv om jeg ikke tok det så ofte da vi ikke hadde vaskehjelp). Vinduskarmene blir jo helt grå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no