Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Agnbøk - treg?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-18, 22:26   #1
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Agnbøk - treg?

Jeg har en agnbøkhekk og de fleste plantene er grønne og fine, men en av dem har fortsatt brune blader fra i fjor. Jeg ser det begynner å komme litt grønne blader innerst, men den ser ikke helt bra ut. Hva gjør jeg nå? Venter? Gjødsler? Fjerner greiner med brune blad og håper den kommer seg etterpå?

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 19:20   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Agnbøk - treg?

Vanne og vente er det beste. Sørg for at det er et godt lag med kompost rundt plantene, og hønsegjødsel snå snart du aner det kommer litt regn de neste dagene. Du kan rote gjødselet nedi jorden med en håndrake, -spade eller noe slikt. Når det er så tørt som det har vært nå må du vanne småplanter. Agnbøk er ikke treg, men nye planter trenger litt tid å etablere seg.

Her pleier bøkehekken være grønn til 17. mai, det kommer litt an på hvor man er i landet. Ta en rosesaks og klipp litt i tuppene på planten som ikke har spirt, se om det er liv i veden. Det hender en og annen plante må byttes ut, småplanter er sartere enn mer etablerte. Er der liv, vil den skyte skudd, man gir vanligvis ikke opp å vente før St Hans.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no