Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hage 2018

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-18, 14:47   #181
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi har mye epler, og finere enn hva vi har hatt på lenge.

Samme her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 14:57   #182
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Vi har enormt med modne kirsebær. Noen tips til hva vi kan bruke det til?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 14:58   #183
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Hva blomstrer og er fint i hager på denne tiden og utover? Tenker på stauder og ting som overvintrer. Det er så stusselig hos oss nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 15:03   #184
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hva blomstrer og er fint i hager på denne tiden og utover? Tenker på stauder og ting som overvintrer. Det er så stusselig hos oss nå.

Svigermor ga oss en stor potte med Oktoberbergknapp, som hun tok ut av sitt bed, fordi det var så mye, og den skal visst blomstre utover nå. Har plantet den i et stort bed og håper på det beste. Foreløpig har den bare lysegrønne bittesmå knopper (fint det også), men etterhvert blir det visst fine lilla blomster som står lenge (derav navnet). Det er en staude som kommer igjen år etter år.



Har ikke greie på soner og den slags, men vi bor i hvv Sunnmøre og Trøndelag

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 15:08   #185
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Jeg har oktoberbergknapp, roser og hortensia satt i jorden som blomster.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 15:17   #186
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Rosene er normalt pene nå, men de har lidd i tørken, stakkars.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 15:44   #187
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

Oktoberbergnapp var nydelig. Den er jo fin hele tiden ut fra bildene. Vi bor på Østlandet så da kan den sikkert overleve her også.

Rosen blomstret før vi dro på ferie. Jeg innbiller meg at det er mye styr. At man må være rosemenneske som kan mye og pusler med dem hele tiden. Men kanskje jeg ville klart det og at det er mindre vanskelig enn jeg innbiller meg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-18, 15:47   #188
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2018

Min oktoberbegknapp har det ganske stusslig, i et grunt bed med dårlig jord og lite lys, og trives helt storartet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 20:46   #189
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2018

I dag plukket og leverte vi 150 kg epler fra ett tre, vi har flere. Plommene er plukket og lagd syltetøy og chutney av. Men hva skal vi med nær 120 liter juice, dele, selge og gi bort. Det er langt mer enn hva vi drikker på ett år. Vi får smake først. .

Rosene vokser, to av de blomstrer for tredje gang i år. Lykkefund har oransje knopper, eller mini nyper. Lavendel har vokst som ugress, jeg har fire buketter til tørk inne.

Jeg vurderer å lage staudebedd av avleggere i innkjørselen, og å sette tulipaner.

Og oktoberbergknapp blomstrer i leire og småstein, tror ikke jeg har vannet de en gang i sommer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 20:49   #190
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2018

Lavebdelhekken blomstrer for andre gang og syrinhortensiaen er fantastisk nå. Jeg har begynt løkstappingen og planlegging av vår. Ønsker meg anisisop til utvidelse av pallekarmurtehagen. All brukt jord går i posjonsposer til vinterbokashien. Også leser jeg bok i solveggen så ofte som mulig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no