Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Skyr naturell

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-10, 11:13   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skyr naturell

Det sitter jeg med i hånda nå! Så gjenstår det å se om vi får brukt det til noe.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:20   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyr naturell

Fikk ikke kopiert bilde, men her er den: http://q-skyr.no/

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:08   #3
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyr naturell

Akkurat i tide for handlelisteskrivinga - Takk for tipset!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:09   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyr naturell

Inneholder den også kunstig søtning?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:14   #5
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Skyr naturell

Kan noen fortelle meg forskjellen på Skyr og vanlig yoghurt? Annet enn prisen, liksom?

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:31   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.117
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyr naturell

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Kan noen fortelle meg forskjellen på Skyr og vanlig yoghurt? Annet enn prisen, liksom?

'

Skyr har 11g protein, yoghurt har ca 3-4 g.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:03   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.232
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyr naturell

Jeg likte den. Jeg har spist de andre skyr-variantene et par ganger, men jeg liker ikke kunstig søtstoff, så jeg er glad for at denne typen kom nå. Jeg har ikke noe behov for at ting skal være veldig søtt, og en anelse bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, for eksempel, er nok for å sette smak på den for min del.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:34   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyr naturell

Jeg likte heller ikke de andre typene Skyr noe særlig (synes de var for søte). Den nye typen inneholder ikke kunstig søtning Mei. Jeg har ikke smakt på den enda, men skal avgi rapport når jeg kommer så langt. Lurer på å lage smoothie av den.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:36   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyr naturell

Ingen kunstig søtning?

Jeg kan bare ikke forstå at originalversjonen av denne ligger på Tines salgstopp nå. Søtningssmaken - den veldig kunstige - er jo så utrolig framtrendene?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:36   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skyr naturell




For seint. Jeg har jo handla.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:38   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyr naturell

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg kan bare ikke forstå at originalversjonen av denne ligger på Tines salgstopp nå. Søtningssmaken - den veldig kunstige - er jo så utrolig framtrendene?

Det er Kavli (Q-meieriene) som lager den.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:44   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyr naturell

Endelig har de fått en variant uten apartam ! Skyr metter så bra og lenge også, det er det beste med produktet for min del.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:44   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyr naturell

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er Kavli (Q-meieriene) som lager den.

Salgstopp uansett. Flisespikkeforumet er der oppe! : peker:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:46   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyr naturell

Fnis.

Jeg er vant til kunstig søtning (dvs. var - siden jeg ikke drikker Pepsi Max lenger). Jeg synes allikevel søtningen til Skyr var blæh.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:47   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyr naturell

Jeg spiser ingenting med kunstig søtning og smakte den ved en feiltakelse. Hadde ekkel smak i munnen i timesvis etterpå.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 13:52   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skyr naturell

Jeg plages ikke av smaken av søtstoff, men prøver å unngå det, særlig som gravid. Synes Skyr er ufattelig sur med unntak av den røde med jordbær, men den liker jeg til gjengjeld godt. Nå kan jeg spise naturell med hjemmerørte jordbær i steden.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 13:02   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.097
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyr naturell

Jeg testet også denne her om dagen, utfordrer melkeintoleransen litt innimellom, og yoghurt og ost går sånn noenlunde. Skyr gikk bedre enn vanlig yoghurt, og var veldig godt! Naturellvarianten altså, søtstoffer skyr (haha, no pun intended) jeg som pesten. Funket også til å dempe bittelitt på veldig sterk chiligryte.

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 13:46   #18
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.881
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyr naturell

Går det kanskje an å bruke denne som base for hjemmelaget skyr? Må prøve en gang jeg har god tid.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 13:58   #19
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Skyr naturell

Naturell må prøves
Jeg liker forresten de andre veldig godt også jeg da.

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no