Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekleskrytetråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-10, 00:33   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Stort smil

Hekleskrytetråd

Her er en egen hekleskrytetråd, siden flere av oss har begynt å hekle nå!

Her er mitt aller, aller første hekleprosjekt noen sinne:





Hva har du laget?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 00:37   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Salt: De er så kule.
Flink er du.

Innser at jeg burde legge meg ,siden jeg leste hekseskrytetråd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 00:46   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Jeg skal skryte etter påske.
Skal på påskeferie hos bestevenninne som truer med å lære meg å hekle.
Men så fine "converse"!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 00:51   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Takk! Nå holder jeg på med noen loafers, håper på å kunne skryte i løpet av helgen!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 13:39   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Jeg kan vise frem mine to siste hekleprosjekter:

Tykk babyjakke i ull, 6 mnd. Oppskrift fra Garnstudio.


Sparkebukse i tynn ull, 3-6 mnd. Oppskrift fra Sandnes.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 13:40   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Så stilig babyjakke, kokos! Jeg håper å kunne legge inn spøkelset mitt i løpet av kvelden. Ikke bare halvferdige spøkelsesrumper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 11:34   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Jeg hekler fortsatt på kjolen min og det har gått tregt i det siste.
(fingrene min krangler litt med meg)
Skal legge ut bilde når jeg har fått tatt et.
Kjolen rekker vel rett nedenfor rumpa nå, så jeg har en mange omganger igjen og det går ikke fort.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 13:15   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Julekjole til mageknøttet. Ble ikke helt som i oppskriften for jeg liker ikke altfor mye blondekanter, men synes den ble fin.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 13:33   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Kjempesøt!! Jeg holder på med sko nr. 2 på mitt nye prosjekt, håper å kunne legge ut i kveld!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:26   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Det tok sin tid, men endelig er hekleprosjekt # 2 ferdig! Den ene er litt rar bakerst, men det ser bra ut når de kommer på uansett!

Grå loafers:

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:35   #11
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Salt: Så søte converse og loafers. Til og med skolisser jo! De svarte detaljene på conversen, er de sydd på etterpå?
kokosbolle: Å, sånn jakke har jeg lett etter oppskrift på. Er den i større størrelser også? Kjempefine plagg.
Venter spent på spøkelsebilder, glitter

Jeg heklet masse for noen år siden, men med et veldig begrenset repertoar; kun sjal. Nå har jeg lett etter plagg å hekle til lillesøster, men har ikke funnet store nok størrelser på de oppskriftene jeg har liggende så jeg må nok ut å kikke litt.
Men jeg har prøvd meg på forskjellige pulsvarmere. Funnet oppskrifter på ravelry til inspirasjon og bare prøvd meg frem med ulikt garn, masker og heklenåler.


Har også fått ferdig et babyteppe. Jeg begynte på lappene mens jeg gikk gravid med lillesøster, men ga opp etter 13 lapper. Så fikk jeg lyst å hekle igjen, og brukte noen kvelder til å lage ensfargete lapper som gikk mye fortere. Monteringen satte jeg bort til svigermormor.


Nå hekler jeg på et blomsterskjerf. Det er lange remser av luftmasker med små heklede blomster på. Man hekler så mange remser man vil, og så sys de sammen etterpå. Blir mer som et slags smykke enn et varmende skjerf.

Jeg har veldig lyst å hekle denne også: http://www.pickles.no/puff-grannys-baby/, men garnet koster 500 kroner.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:56   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Jepp, det svarte er sydd på etterpå, ja!

Jeg har begynt på bestemorteppe... Kan ta sin tid! 2 lapper down, mange to go...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:09   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Salt: Så søte converse og loafers. Til og med skolisser jo! De svarte detaljene på conversen, er de sydd på etterpå?
kokosbolle: Å, sånn jakke har jeg lett etter oppskrift på. Er den i større størrelser også? Kjempefine plagg.

Oppskriften finner du på garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=25&lang=no Fra 1/3 mnd til 3/4 år.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg har begynt på bestemorteppe... Kan ta sin tid! 2 lapper down, mange to go...

Er det nå jeg skal linke til mitt evighetsprosjekt? Jeg har nemlig for nesten 4 år siden heklet 140 lapper til bestemorteppe, og montert kun 14 av de.

Sånn ser det ut foreløpig.



Sirlig arkivert og nummerert i rekkefølge.


Blir det noen gang ferdig? Tja.. Mannen har gitt opp å tro på det hvertfall.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:17   #14
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Det var litt mannens manglende tro på at jeg noen gang ville bli ferdig som gjorde at jeg faktisk satte igang. Ble så irritert på at han måtte fortelle til andre om de lappene jeg aldri ble ferdig med.

Men 140 lapper?? Det er nok litt av et monteringsarbeid ja

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:20   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Det var litt mannens manglende tro på at jeg noen gang ville bli ferdig som gjorde at jeg faktisk satte igang. Ble så irritert på at han måtte fortelle til andre om de lappene jeg aldri ble ferdig med.

Men 140 lapper?? Det er nok litt av et monteringsarbeid ja

Jada, det skal måle 10x14 lapper. Er et voksenteppe. Det er jo så inni hampen kjedelig å montere, jeg skjønner ikke hva jeg tenkte da jeg begynte på det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:21   #16
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Og takk for link!

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:24   #17
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jada, det skal måle 10x14 lapper. Er et voksenteppe. Det er jo så inni hampen kjedelig å montere, jeg skjønner ikke hva jeg tenkte da jeg begynte på det.

Ja, jeg aner jo ikke hvordan sånne tepper er å montere siden jeg fikk svigermormor til å gjøre det for meg. Hun skulle bare vise meg egentlig, men jeg sa at jeg aldri kom til å få det så jevnt og pent som henne, og plutselig var det ferdig, gitt.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:43   #18
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

kan dere legge inn oppskrifter også? Prøver meg litt frem på hekling og trenger masse inspirasjon og enkle oppskrifter. Likte godt den grå sparkebuksen og den røde kjolen

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:45   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

kan dere legge inn oppskrifter også? Prøver meg litt frem på hekling og trenger masse inspirasjon og enkle oppskrifter. Likte godt den grå sparkebuksen og den røde kjolen

Den grå sparkebuksen er fra Sandnes og du finner den i heftet:


Den røde kjolen finner du oppskriften på nett: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=4&lang=no

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 21:48   #20
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Den grå sparkebuksen er fra Sandnes og du finner den i heftet:


Den røde kjolen finner du oppskriften på nett: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=4&lang=no

Var det en enkel kjole å hekle? Gikk det fort?

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no