Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo for dummies ...

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-07, 11:57   #41
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Hønni: Forslag til rask frokost:

- Yoghurt naturell med litt havre. Hiv i deg noen mandler og/eller litt kjøttpålegg i tillegg
- Avocado
- Ha hardkokote egg liggende i kjøleskapet fra kvelden før, og knaske litt egg, nøtter/mandler, en gulrot mm mens du ordner matpakker og slikt til barna (siden du i likhet med de fleste av oss ikke har tid til å sette deg ned å spise en rolig frokost som man helst burde).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:58   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Det står litt om melkefett her:

http://www.dagbladet.no/pds/1997/10/24/33347.html


Sitat:

Melkefett ikke farlig
Strandvik gjør også til skamme den allmenne oppfatningen om at mettet fett, som finnes i melk- og dyreprodukter, er farlig for den voksne kroppen. Hun viser til en finsk studie foretatt blant 20.000 middelaldrende menn som avdekker at hjerteinfarkt var mindre vanlig blant dem som spiste mettet fett enn blant dem som hadde kuttet ned på denne fett-typen.
- Mettet fett i balanse med andre fettsorter øker ikke risikoen for hjertesykdommer. Det er røyking, og ikke kolesterolet, som er den farligste faktoren, sier Strandvik.

Og her er en fra Forskning.no:

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1096535215.02

Sitat:

Helmelk er bra
- Etter mitt syn har vi i Norge blant annet hatt et ensidig negativt syn på melkefett. Vi trenger nemlig også det fettet vi kan få gjennom helmelk. Barn og ungdom kan med fordel drikke helmelk framfor lettmelk og skummet, og det kan gjerne vi voksne også.
Melkefett inneholder nemlig mange viktige stoffer, blant annet bioaktive fettsyrer. Med bioaktive stoffer menes stoffer i maten som har betydning for stoffomsetningen i kroppen.
Én av disse fettsyrene er konjugert linolsyre (CLA). Det er påvist gjennom dyreforsøk at CLA kan forebygge kreft, ha god effekt på betennelsesreaksjoner, samt at det har gunstig virkning på det gode kolesterolet i blodet hos mennesker.


__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:00   #43
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Angående hjertet: Etter første graviditet og ammeperiode var kroppen litt "på tur". Jeg var sliten, hadde forhøyede leververdier og høyere kolestrol enn jeg pleier og burde. Jeg bestemte meg da for å slutte å amme (legen bestemte det da) og gå tilbake til lavkarbo (som jeg egentlig bør bestandig) og trening. Blant annet spiste jeg rundt 6 egg for dag. Da jeg kom tilbake 5 uker senere hadde kolestrolet mitt gått ned fra 6 til 3,5 .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:00   #44
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Vi har faktisk begynt å kjøpe H-mek til 2 1/2- åringen no .

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:02   #45
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg er ikke uenig i det dere sier om melkefett, men jeg innbiller meg at det er mange som ikke tåler melk. Jeg leste feks en gang at det i den vestlige verden er mye "skjult" melkeinntoleranse, og at så mange som 70% av oss egentlig ikke tåler det. Dette kan jeg ikke dokumentere, men det er mange rundt meg som forteller om symptomer som gjør at jeg tror litt på dette.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:02   #46
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det har eg ikkje merka noko av og vi har eit kosthold med forholdsvis mykje olje.

Hva med når du spiser mye nøtter? Nøtter består jo hovedsakelig av fett (olje).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:03   #47
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Så vittig, mye av det dere diskuterer nå lå jeg og filosoferte over i natt.

Passer lavkarbo for alle mennesker? Voksne og barn? Er det sykdommer eller tilstander som gjør at det ikke anbefales? Hva med graviditet? Når man ammer? Og er det mulig å få i seg alle næringsstoffer ved en slik diett dersom man fks er allergisk mot egg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:04   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Helt sant, mange tåler ikke ren kumelk. Jeg drikker det aldri, og gir det sjelden til vesla, da i så fall ALLTID helmelk! Men de fleste tåler bra bearbeidede melkeprodukter som rømme, ost, smør, fløte osv.

Selv ernæringsfysiologen i det svenske "du er hva du spiser" går nå ut og anbefaler meierismør fremfor noe annet, pga. smørsyren som tarmen trenger. Flere og flere ernæringsfolk fraråder nå alt annet enn meierismør, heldigvis!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:05   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Passer lavkarbo for alle mennesker? Voksne og barn? Er det sykdommer eller tilstander som gjør at det ikke anbefales? Hva med graviditet? Når man ammer? Og er det mulig å få i seg alle næringsstoffer ved en slik diett dersom man fks er allergisk mot egg?

Jeg mener det passer for de aller fleste, men vi er jo forskjellige så ting må bare prøves ut. Jeg er gravid nå og har akutt lagt om til et kosthold ala Lutz/Lindberg fordi jeg er overbevist om at det er det beste for meg og fosteret, dessuten senker det sjansen for å få svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning. Jeg velger selvsagt å ikke være i ketose under svangerskapet og ammingen, men jeg unngår alt av raske karber og får i meg nok fett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:06   #50
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Helt sant, mange tåler ikke ren kumelk. Jeg drikker det aldri, og gir det sjelden til vesla, da i så fall ALLTID helmelk! Men de fleste tåler bra bearbeidede melkeprodukter som rømme, ost, smør, fløte osv.

Selv ernæringsfysiologen i det svenske "du er hva du spiser" går nå ut og anbefaler meierismør fremfor noe annet, pga. smørsyren som tarmen trenger. Flere og flere ernæringsfolk fraråder nå alt annet enn meierismør, heldigvis!

Ja, her bruker vi også meierismør.

Selv prøver jeg for tiden ut et kosthold helt uten melkeprodukter og jeg merker at det er bra for kroppen min.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:06   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Siden "bearbeidet" vanligvis er negativt ladet i kostholdssammenheng, hvorfor er da bearbeidede melkeprodukter bedre enn ren melk?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:07   #52
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva med når du spiser mye nøtter? Nøtter består jo hovedsakelig av fett (olje).

No må ikkje du komme her og klusse til teoriane mine , det er sjølvsagt nøttene i seg sjølv som gir meg luft i magen...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:07   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Hehe, ang. det å prompe, så gasser jeg ut hele leiligheten her når jeg spiser usunt, mye raske karber. Selv på Grete Roede-mat promper jeg mye. Men på lavkarbo fiser jeg knapt, og fisene lukter mye bedre.
Helt sant, til og med min mann har velduftende og nesten ikke-eksisterende fjerter når han spiser lavkarbo.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:08   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Siden "bearbeidet" vanligvis er negativt ladet i kostholdssammenheng, hvorfor er da bearbeidede melkeprodukter bedre enn ren melk?

Bearbeidet trenger ikke å bety noe negativt. En stekt biff og kokt brokkoli er jo også bearbeidet på en måte. Når vi snakker om bearbeidet mat i negativ sammenheng, snakker vi om mat som feks. er tilsatt mye sukker og dritt, eller mat som er blitt så klusset med at den er ødelagt (som feks. sterkt oppvarmede flerumettede fettsyrer).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:08   #55
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg velger selvsagt å ikke være i ketose under svangerskapet og ammingen, men jeg unngår alt av raske karber og får i meg nok fett.



Ketose?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:09   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av zol, her.



Ketose?

Aaah dette er jo en dummies-tråd.

Alt du trenger å vite om ketose

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:12   #57
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Leste den tråden i går kveld da jeg surfet på lavkarbo-forumet. Jeg skjønner at dette er en vitenskap. Jeg er fortsatt litt forvirret

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:12   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Bearbeidet trenger ikke å bety noe negativt. En stekt biff og kokt brokkoli er jo også bearbeidet på en måte.

Ja, men du svarte ikke på spørsmålet mitt. :liksom-fornærmet:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:12   #59
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Siden "bearbeidet" vanligvis er negativt ladet i kostholdssammenheng, hvorfor er da bearbeidede melkeprodukter bedre enn ren melk?

En venninne av meg skaffer seg "ubearbeidet" melk via en bonde som ikke paseuriserer (er det sånn det skrives?) melken. Det er ikke lov å selge upasteurisert melk i Norge, men det er en del som mener at den prosessen er hele årsaken til problemene mange har med melk. Pasteurisert melk råtner, mens ubearbeidet melk "syrner"... det er visst mye av forskjellen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:14   #60
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg blir ikke helt klok på dette jeg. Når det kommer til melk er jeg blitt fortalt at man ikke skal gi h-melk til barn pga at fettet ikke er av den sunne typen. At det da er bedre å tilsette olje i maten og gi ekstra lett som er tilsatt d-vitamin.

Så sier lavkarbo at det er best å drikke h-melk Jeg er ikke glad nok i fett for å gå for dette jeg altså..(men med tanke på vekta mi, så kan det godt være at kroppen min har godt av å forsøke dette)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no