Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-18, 19:01   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Det var ikke noe muggent der altså. Jeg hang ikke inn klissvåte ting der. Skapet var ved siden av oppvaskmaskinen, og fikk vel litt oppvarming derfra. Det var aldri noe problem med fuktighet eller mugg eller noe som helst i det skaler.

Kjøkkenkluter hadde jeg ikke der inne (og jeg bruker ikke samme kjøkkenklut mer enn maks en halv dag).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 19:03   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Jeg fikk ikke mugg, men potensialet for at det dannes mugg i skapet er til sted siden dette er tett og fuktige/våte håndklær henges inn. Mine kluter/håndklær henges i friluft og sendes på vask etter en dags bruk.

Ok. Da er du nok mer på den forsiktige siden, tror jeg. Jeg har bodd med slike skap i 30 år og har aldri opplevd mugg eller råte noen gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 19:04   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Jeg henger dog ikke den våte oppvaskkluten i skapet da. Kun fuktige kjøkkenhåndklær.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 20:50   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Vi har plass til ett 30-skap eller 2 15-skap ved vasken, innspillene deres gjør at vi bytter fra 1x30 til 2x15 - så får jeg en til uttrekk-stang med kjøkkenhåndklær og en til uttrekshyller med såper og slikt
Skikkelig søppelsortering under vasken og kvern i vasken.

Så skal vi ha slike, blanke tror jeg, siden vi skal ha sort steintopp. Er ikke helt i mål på denne for vi trenger jo litt stikkontakter bortover




Vi skal ha dette kjøleskapet, endelig får jeg også side-by-sude! Så bør det være nok plass til mat til 3 hvertfall


Og denne oppvaskmaskinen (ikke akkurat den modellen men en som ligner til forveksling):


90cm induksjonstopp, også har vi ikke helt valgt vifte enda. Kanskje en sånn:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 21:18   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Hvor mye koster det kjøleskapet??

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 22:35   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Det er ikke lov med avfallskvern her i kommunen vår.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 22:26   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er ikke lov med avfallskvern her i kommunen vår.

Er det ikke?!!! Søren ta :-/

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 22:27   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor mye koster det kjøleskapet??

Aner ikke, jeg lukket øynene og lot samboeren fikse det. Men det var på tilbud i januar Eller jeg aner men

Her er link (uten salg)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:17   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Lurer på om jeg skal opprette egen sparekonto til det formålet der.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-18, 23:51   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Hvorfor vil man ha avfallskvern? Trodd det gikk ut i avløpet, eller gjør det ikke det?

Har alltid tenkt på det som å fôre rottene..

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 00:20   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Tenker som deg, Charlie, ang. kvern.

Forøvrig har jeg også sånn smalt skap med håndklestenger. Er litt njææ til det, hadde ikke valgt det selv men det var nå her. Har også langpanner og slikt stående i skapet, men i det forrige kjøkkenet mitt hadde jeg en skuff under stekeovnen til denslags. Skuffen under ovnen her har altfor store hengsler til at store stekebrett går inn, temmelig talentløst.

Mest mulig skuffer i stedet for skap, er mitt mantra ellers. Bedre oversikt og lettere å få ut det som ellers står innerst i skapet...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 02:10   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

jeg har ikke noe forhold til kvern overhodet og synes bare det høres skummelt ut, men samboeren min har hatt det før og vært veldig fortjust
Rotter har jeg faktisk ikke tenkt på!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 11:50   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Skuffer er bra. Skuffer, skuffer, skuffer.

Vi har hatt sånn smalt håndkle-skap to ulike steder vi har bodd. Vi har bare brukt de til fat og brett, sjelden/aldri håndklær. Hos oss henger det et håndkle på stekeovnen og klut på vasken. Men de blir fort kastet til vask, og vi bruker mest tørkepapir i stedet for klut.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-18, 12:10   #34
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Våt klut over kranen på vasken. Hand hånkle og tørke håndkle på stengene til ovnene på kjøkkenet. Rune kluter og håndklær I øverste skuff under vasken.

Jeg henger meg på skuffer som det beste. Og jeg er veldig fornøyd med kniv og bestikkinnsatsene jeg har. Har kolonial skap på 60 cm bredde. Hadde heller valgt 2x 40 cm kolonialskap om jeg skulle gjort det om igjen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 20:21   #35
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Da har jeg ordnet "grunn" liten skuff over søpla under vasken til kluter, og et 15cm skap med uttrekk til håndkletørking.

Vedsiden av koketoppen kommer det et 30-skap til oljer++.

Takk for tips!

Hvor gjør man av krydder - kan det ligge i skuff under koketopp?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 20:39   #36
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Vi har krydder i en skuff ved siden av koketoppen, rett under kan det bli varmt.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 20:40   #37
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Jeg ville ikke gjort det, i den øverste skuffen under koketopp blir det varmt. Jeg har øser, stekespader osv i den skuffen

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 01:50   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Da har jeg ordnet "grunn" liten skuff over søpla under vasken til kluter, og et 15cm skap med uttrekk til håndkletørking.

Vedsiden av koketoppen kommer det et 30-skap til oljer++.

Takk for tips!

Hvor gjør man av krydder - kan det ligge i skuff under koketopp?

Jeg har uttrekkshyller på hver side av koketoppen til krydder.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 10:10   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVOR har dere kluter, håndklær, forklær på kjøkkenet? Og andre geniale forslag

Kluter i bruk bør henge lyst og luftig fordi det hindrer bakterievekst. Håndklær ønsker jeg meg en sånn uttrekksløsning til, vi har et par steder med dødplass de kunne vært.

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er ikke lov med avfallskvern her i kommunen vår.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

jeg har ikke noe forhold til kvern overhodet og synes bare det høres skummelt ut, men samboeren min har hatt det før og vært veldig fortjust
Rotter har jeg faktisk ikke tenkt på!

Det er ikke lov noe sted i Norge så vidt jeg vet. Rent miljømessig er det jo helteit: du mater rotter, tetter rør og kaster bort avfall som kunne blitt til kompost og energi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no