Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Liftgardin

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 23:18   #1
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Liftgardin

Heisann!
Noen som har forsøkt å se dette selv?
Vanskelig?

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 08:19   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liftgardin

Jeg har sydd ei til et veldig bredt vindu. Ikke særlig vanskelig, men en del "puttelarbeid" med mange deler og sømmer.

Om du har litt kontroll på symaskinen går det nok bra.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:34   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liftgardin

Jeg mener jeg har lest at www.stoffogstil.no har liftgardinsett, som gjør arbeidet litt enklere.

Jeg har aldri prøvd meg, holder meg til liftgardinene fra IKEA

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:37   #4
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liftgardin

Jeg har så lyst på liftgardiner til kjøkkenet, men det finns ikke noe som er så bredt som 160 cm.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:00   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liftgardin

Jeg har sydd mange liftgardiner med sett fra stoff og stil. Det er ganske greit, bare rette sømmer. Jeg liker å fore gardinen, så den blir litt tyngre og lystett. Det er ikke vanskelig

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 14:10   #6
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Liftgardin

Jeg har sydd flere liftgardiner både med og uten lystett for. Det er ikke så vanskelig bare en holder tungen rett i munnen. Har ingen erfaring med skinner fra Stoff og Stil. De jeg kjøpte kommer fra Toso tror jeg. De er litt dyre, men de har holdt godt. Anbefaler deg å legge inn spiler hvis du skal ha en ekstra bred lift. Da folder den seg finere.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 12:38   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liftgardin

Måle nøyaktig og ikke ha det for travelt.

Jeg har sydd flere; dyrt utstyr fra Kirsch for 13 år siden, hjemmelaget med liftsnor fra IKEA, resultatet er det samme, men det er viktig å være nøyaktig!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 13:42   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liftgardin

Jeg holder på. Begynte i juni(!), men så ble prosjektet lagt bort.
Bruker ingen slike ferdige sett, de var ganske dyre.

Jeg må være ekstra nøyaktig, siden jeg syr til tre små vinduer som er ved siden av hverandre - og av mønstret stoff som jeg tenkte skulle se likt ut i alle tre vinduene.

Her er en link om saken.
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=369596

Oppskriften kommer jeg til å legge ut her, tror jeg.
Nå har jeg ihvertfall malt vinduskarmene, så da er det bare å sy ferdig og henge opp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 20:47   #9
Lille Mie
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2
Lille Mie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Liftgardin

Har bare sydd med liftgardin sett fra Stoff og Stil. Det var ikke vanskelig.

Lille Mie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no