Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-14, 23:51   #21
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Haha, huff vi malte både i kaffefarger, hvitt og nå i grått. Liker godt den grå stilen, men det må heller ikke overdrives. Litt kan være fint.
Tenker jeg kan bytte ut de søte blomsterpottene med noe minimalistisk. Da får jeg tonet ned det søte en hel del. Samme med lysestakene.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 23:57   #22
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Prøver å få tak i dette 'veggordet' til vårt 'shabby' hjem


Sist redigert av Dronningen : 01-12-15 kl 15:47.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:00   #23
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg synest noen veggord kan være kledelige. Vi har "all you nede is love" i løkkeskrift i metallstreng mellom kjøkkendel og stuedel.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:01   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Det er alt annet enn shabby chic hos meg heldigvis.

Men hva med å male de slitte pussede kommodene dine i en knallfarge f.eks?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:04   #25
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Helt oppriktig lurer jeg på om ikke mange kommer til å angre på den "slitte" hvitmalingen de har kladdet på alt av møbler. En dame i familien min tok den prosessen på en aldeles fantastisk spisestue + skjenk som var nesten hundre år gammel og var arvegods etter tipp tippoldemor.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:06   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Helt oppriktig lurer jeg på om ikke mange kommer til å angre på den "slitte" hvitmalingen de har kladdet på alt av møbler. En dame i familien min tok den prosessen på en aldeles fantastisk spisestue + skjenk som var nesten hundre år gammel og var arvegods etter tipp tippoldemor.

Ja det går ikke an! Samme med de rosemalte skapene som ble malt!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:10   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Det er jo ikke noe nytt at folk maler over, akkurat. Tenk alle de fantastiske gamle bondeskapene som ble avlutet på 80- og 90-tallet?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:15   #28
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Ja, det er jo mye som males gjennom tidene. Bedre det enn å vrake det.
Jeg har tenkt tanken på å male om i knallfarger, men jeg er ikke så knall av meg
Må bli bli noe mer klassisk tidløst. Kanskje en gråfarge☺️

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:17   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg har en nydelig rustrød kiste fra 1800-tallet i gangen. Over den ha jeg en gammel vinduskarm i samme farge, med speil i. Nydelig, ekte og med mange minner fra mannens hjemgård.
Kombinert med kiste og vindu er gangen møblert med Tree Wall fra Svedese og Hemnes skoskap fra IKEA. Opp-på skoskapet: HOME-bokstaver fra...tada...Nille.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:22   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg har ikke noe imot gjenbruk og å gi halvgamle og kjedelige møbler nytt liv, bare så det er sagt. Men jeg syntes det var litt trist at det lille som finnes av fine og virkelig gamle arvemøbler skulle havne hos en kreativ, men ikke spesielt teknisk dyktig slektning med forkjærlighet for shabby chic.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:32   #31
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Ja Bokormen, det skjønner jeg veldig godt. Min tante var av den sorten. Starta med SC for mange år siden, og har malt og solgt til omtrent alle SC hjem som finnes (er jeg sikker på). Hun fikk forbud av min morfar mot å male det store stygge brune skapet hun arvet av han. Og det er jeg sjeleglad for nå. Dette er over ti år siden, og alt hvitmalt var vakkert da.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:40   #32
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Her har det aldri vært SC, men eklektisk rot-og-kaos-stil. 60-tallet møter IKEA hos en familie uten spesielt velutviklet estetisk sans. Og veggene, de er fortsatt kaffe latte. Satser på at det blir in igjen før vi vurderer å male om.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 00:56   #33
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg har heller aldri vært fan av SC, men flyttet inn i et hus hvor forrige eier tydeligvis likte det, så badet/vaskerommet er i den stilen. Type vask innfelt i hvitmalt gammel hylle av alle ting plassert i hjørnet som stjeler masse plass på et allerede lite rom. Og med matchende snirklete speil plassert i hjørnet. Har ikke prioritert å skifte ut alt på det badet og til og har med gått til innkjøp av diverse matchende utstyr fra dillebutikker til vaskemidler osv. Skulle gjerne pusset opp hele det badet, men det har jeg ikke råd til.

Selv foretrekker jeg klassisk stil med fargerike innslag, det har jeg alltid gjort.


Sist redigert av LaBanga : 04-01-14 kl 01:16.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 01:06   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Alt av stiler går av moten. Da jeg var veldig ung, var det hipt med det som er retrokult i dag. Alle hadde brune og orange og gule og grønne hjem. Plutselig ble det like ut som shabby chic er blitt nå, og på åttitallet fantes det ikke noe mer utdatert enn 70-tallsklassikerne folk går mann av huse for å skaffe seg i dag.

Shabby chic er ikke verken mer eller mindre døvt enn annet som har gått av moten før den. Den er bare ikke in lenger.

mvh metusalem/pøblis

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 02:52   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Haha, jeg er fra samme tidsalder som pøbelsara og har vært hipp og moderne med stripetapeter i nybygd hus en gang. Og hvitt golvbelegg på kjøkkenet.

Men jeg var aldri noen tørka-blomster-dame selv om jeg hadde furumøbler.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 10:19   #36
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg har aldri vært særlig opptatt av interiør, men foretrekker en miks av ikea og 50-60 tallet. Var kommet ganske langt på vei til å opparbeide et ganske gjennomført 50/60 talls hjem da dette ble in, alle skulle ha det og det ble svindyrt.
Nå er det hummer og kanari i min nye leilighet. Jeg trives med det, men får nok aldri besøk av et interiørmagasin!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 10:22   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Er shabby chic ut? Og jeg som ikke hadde kommet i gang enda.
Hva er det egentlig som er inn på interiørfronten nå om dagen, da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 10:48   #38
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Alt av stiler går av moten. Da jeg var veldig ung, var det hipt med det som er retrokult i dag. Alle hadde brune og orange og gule og grønne hjem. Plutselig ble det like ut som shabby chic er blitt nå, og på åttitallet fantes det ikke noe mer utdatert enn 70-tallsklassikerne folk går mann av huse for å skaffe seg i dag.

Shabby chic er ikke verken mer eller mindre døvt enn annet som har gått av moten før den. Den er bare ikke in lenger.

mvh metusalem/pøblis

Nettopp. Og ingenting er mer harry enn de som henger med på disse hurtig skiftende trendene og som tilsynelatende mangler ryggrad og selvsikkerhet nok til å utvikle egen stil og egen smak.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 11:05   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg liker elementer fra SC på samme måte som jeg liker elementer fra de fleste andre stiler. Rendyrkede stiler, uansett hvilken, er for meg temmelig kjedelig.

Selv har vi et gjennomtenkt interiør som på grunn av plutselige bruktkjøp alltid dreier i motsatt retning av det jeg tenkte.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 11:54   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er shabby chic ut? Og jeg som ikke hadde kommet i gang enda.
Hva er det egentlig som er inn på interiørfronten nå om dagen, da?

Individualisme og sin egen stil, selvsagt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no