Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 16:17   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Jeg lærer å strikke på nytt nå, det vil si jeg kan legge opp masker, strikke rett og vrangt og felle av. Har dere noen gode linker til strikkeskoler på nett? Jeg tar også imot enkle oppskrifter med takk

Kjøpte det nyeste Hjemmet da det var en nydelig enkel strikkeoppskrift til barn der, men så viste det seg å være en hel dress og ikke jakke og bukse som jeg trodde Jeg som skulle strikke grønn jakke i alpakkagarn til lillesøster

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 16:20   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

www.garnstudio.com har en veldig bra strikkeskole.

Jeg klarte nå ihvertfall å komme i gang, og bedre skussmål får en ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:00   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Ellers kan du ta med strikketøyet ditt på en café også kan vi møtes.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 10:28   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Eller spørre her inne, vi hjelper deg .

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 10:38   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

*abo* Jeg trenger også hjelp.
Jeg har prøvd å lære å strikke så mange ganger, men jeg gjør den samme feilen hver gang. Det som gjør at jeg er så flink til å lage mat: krumspring og improvisasjoner utenfor oppskriften etter eget forgodtbefinnende, funker bare ikke på strikking, og gir flokete resultater gang på gang..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 13:13   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

*abo* Jeg trenger også hjelp.
Jeg har prøvd å lære å strikke så mange ganger, men jeg gjør den samme feilen hver gang. Det som gjør at jeg er så flink til å lage mat: krumspring og improvisasjoner utenfor oppskriften etter eget forgodtbefinnende, funker bare ikke på strikking, og gir flokete resultater gang på gang..

Du får begynne med toving i stedet .

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 13:35   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Du får begynne med toving i stedet .

Det hender jeg gjør det uten å vite om det tilogmed.
Den deilige nøstebarntrøya som ble med i tørketrommelen i forrige uke, for eksempel.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 14:13   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Ellers kan du ta med strikketøyet ditt på en café også kan vi møtes.

Det er jeg helt klart med på! Har du tips til noe enkelt jeg kan begynne med? Jeg kan som sagt litt, men det hadde vært gøy å strikke en babylue feks

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 14:22   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Du kan kjøpe inn ullgarn som kan toves og litt tykke pinner, så kan du strikke et litt stort rektangel, slenge det i vaskemaskinen og vips så har du en veske.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 21:44   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Her er en link til strikkeskole http://www.garnstudio.com/teknik/sticka1dk.htm

Ellers bare spør hvis du lurer på noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:46   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Hvis du klarer å holde tunga rett i munnen med engelsken er denne siden helt fantastisk: http://www.knittinghelp.com/

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 02:08   #12
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lære å strikke? Trenger linker og tips!

Her er også en god side, med animerte demonstrasjoner av strikketeknikker:

http://www.knitting-humor.com/basic-...tructions.html

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no