Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 22:52   #1
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Hva strikker du nå? IV

Strikk i vei damer

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 23:00   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har strikket en vimpelgenser i et vondt garn. Og jeg holder på med et skjerf i kid-silk som aaaaaldri blir ferdig. Får ikke 'lov til å begynne på noe nytt nå før det er ferdig. Men to pinner om dagen monner ikke så mye. Lei.

Tror jeg skal lokke meg selv med en tur til Pickles på torsdag. Må revurdere julegaveideene. Den genseren skulle h vært julegave, men tror jeg må legge lista på lue og/eller votter om jeg skal greie å bli ferdig med alt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 24-08-12, 23:03   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker som sagt kjekkasgenser i str 12 år. Den ser desverre ut til å bli str 6 år. Igjen strikker jeg picklesklærne for små i forhold til det mønsteret sier. Jeg bruker riktig pinnestr. Strikkefastheten stemmer ganske bra. Alikevel blir det knapt. Jeg tror jeg strikker en del strammere og jevnere enn det pickles gjør. Jeg har snart strikket opp de første 50g, og skal da revurdere prosjektet. Ser det fremdeles knapt ut skal jeg gå opp en pinnestr og øke maskeantallet og heller strikke på "gefielen"

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 10:06   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Ny tråd jo.

Til Skappelgenserstrikkere, hvor lange strikker dere de?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 10:14   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Strikke Kariusskjerf.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 10:21   #6
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har planer om å strikke ferdig "rettfram"-teppet som jeg begynte på før lillebror ble født....

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 10:32   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har ikke startet på Skappel-genser enda, men har planer om å strikke dem til omtrent midt på rompa. De siger nemlig veldig. Jeg skal ikke strikke til meg selv, men til datter'n min og på en bestilling til en tidligere klassevenninne.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 11:13   #8
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har flere prosjekter på gang.
Babyjakke, teppe til baby, votter x2 og en genser jeg strikker ferdig for ei venninne. Sistnevnte prosjekt er ufattelig kjedelig fordi jeg ikke har valgt det selv og alt annet er mye kjekkere å strikke.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 11:17   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har også flere prosjekter på gang, men jeg prøver akkurat nå å gjøre ferdig noen så jeg kan starte på noen nye. Jeg holder på med enkle herresokker, Tangled Yoke Cardigan, hekleteppe som venter på montering, Bellyphant, uglevotter, hodeskalle-pulsvarmere, Folded og hjertesokker. Har satt meg som mål at mminst to prosjekter skal bli ferdig før jeg starter opp et nytt.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 11:24   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Julegaver. Akkuratt nå holder jeg på med cupcake tunika/kjole i str 2 år.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 11:33   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Prøver meg på en sånn Milo-vest til baby.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 12:55   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Smil

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg har ikke startet på Skappel-genser enda, men har planer om å strikke dem til omtrent midt på rompa. De siger nemlig veldig. Jeg skal ikke strikke til meg selv, men til datter'n min og på en bestilling til en tidligere klassevenninne.

Takk.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 13:00   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Akkurat nå strikker jeg et digert slumreteppe til Lillemann i et mykt og lett ullgarn. (Jeg ble misunnelig på et tilsvarende teppe jeg strikket til en baby i familien.) Lillemann sitt er nødvendigvis en smule større enn babyteppet, så det er et slags evighetsprosjekt som ikke trenger tankearbeid. (Reint rillestrikk.)

Innimellom dette, har jeg strikka noen små, søte sokker. Onsdag skal jeg nemlig lære ei venninne å strikke sokker, og ergo måtte jeg friske opp kunnskapen sjøl.

Og den i den forrige strikketråden, tror jeg det var, var det noen som lærte meg om Pickles... Jeg er ikke helt sikker på om det var helt sunt for meg - eller for de to småjentene jeg er tante til, som stadig blir utsatt for tantes kreativitet. Nå vil jeg strikke både karusellkjole, toveiskjole...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 15:23   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

For å svare på noe som ble nevt i de siste innleggene i forrige tråd ...

Jeg liker heller ikke toppen på Karusellkjolen til Pickles, kommer evt. til å strikke den annerledes.

Og vedr. toveiskjolen jeg strikke, så blir det riktig nå. Jeg strikket de rette markene under feil. På tredje forsøk gikk det så det suste derimot og kjolen er mer en halvveis i mål.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 16:05   #15
eRTe
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1
eRTe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker slumreteppe i gave til en venninne : ) Bølgemønster denne gangen.

eRTe er ikke aktiv  
Gammel 25-08-12, 17:38   #16
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Kjekkasgenser fra Pickles.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 26-08-12, 13:34   #17
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg har også flere prosjekter på gang, men jeg prøver akkurat nå å gjøre ferdig noen så jeg kan starte på noen nye. Jeg holder på med enkle herresokker, Tangled Yoke Cardigan, hekleteppe som venter på montering, Bellyphant, uglevotter, hodeskalle-pulsvarmere, Folded og hjertesokker. Har satt meg som mål at mminst to prosjekter skal bli ferdig før jeg starter opp et nytt.

Intrisert. Oppskrift?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 26-08-12, 15:07   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Uglevotter!! Link/oppskrift?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 26-08-12, 21:38   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Uglevotter.


Hodeskallepulsvarmere. (For et langt ord )

amylin er ikke aktiv  
Gammel 26-08-12, 22:37   #20
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

De var fiiiine amylin.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no