Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Økokrydder

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 00:17   #1
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Økokrydder

Ser at noen av dere bruker Helios buljongpulver. Hvorfor er det bedre enn f.eks maggi buljongpulver (som ikke smaker noe godt i det hele tatt)? Jeg har begynt å kjøpe flytende buljong, tror faktisk det er maggie det også fordi jeg syns det smaker bedre enn pulver.

Jeg er egentlig mest opptatt av smaken og ikke av næringsinnholdet, men disse tingene henger jo ofte sammen.

Rotete skrevet, men det jeg prøver å finne ut av er; hvilket buljongpulver/flytede buljong SMAKER best når man ikke har tid til å koke kraft?

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:27   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økokrydder

Det er mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg tror Helios er uten glutamat.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:28   #3
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Økokrydder

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg tror Helios er uten glutamat.

Påvirker glutamat smaken da?

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:42   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økokrydder

Stemmer at Helios sin er uten glutamat (E621). Det er et stoff vi styrer mest mulig unna, spesiellt til snuppa. Den er vegetarisk og den er god synes vi.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 00:53   #5
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Økokrydder

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Stemmer at Helios sin er uten glutamat (E621). Det er et stoff vi styrer mest mulig unna, spesiellt til snuppa. Den er vegetarisk og den er god synes vi.

Ok- takk for svar. Skal prøve den. Fins den i kyllling, fisk og storfekjøttvariant også?

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 10:46   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økokrydder

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Ok- takk for svar. Skal prøve den. Fins den i kyllling, fisk og storfekjøttvariant også?

Det tror jeg ikke. Spurte etter buljong på helsekosten og kan ikke huske jeg fikk flere valg. Men mulig jeg spurte etter grønnsaksbuljong. Vi bruker kun det siden vi ikke spiser kjøtt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 15:42   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økokrydder

Heliosbuljongen fins bare i grønnsaksvariant, men jeg bruker den til alt. Det er glutamaten jeg er opptatt av å styre unna, samt at den har veldig god smak.

Jeg koker kraft selv, hver gang jeg får noen bein i hus. Pleier å kjøpe med oksehaler og bein når jeg er hos slakteren, og koker kraft på rekeskall og sånn. Kraften fryser jeg ned. :husmor:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no