Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fra hvit stue til hva?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-18, 13:27   #1
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Fra hvit stue til hva?

Nå er det nok, jeg skal male stua. I grunnen tror jeg at jeg skal kjøpe maling etter jobb. Minuset er at jeg er elendig på interiør, så jeg trenger hjelp. Og av erfaring vet jeg at det er mye dyktige folk her inne.

Stua er egentlig et allrom. En naturlig gangsone deler av kjøkkenet fra resten. På kjøkkenet er det hvit innredning, en vegg med sort tavlemaling og benkeplater i betong. Det avgrenses av en kjøkkenøy og har knall gule detaljer.

Resten av allrommet rommer stue, spisestue og (nytt av i går) en liten krok med skrivebord. Sofaen er lys grått ullstoff. Spisebordet er i betong, stolene sorte. Farger i rommet er i sofaputer og et stort bilde på en vegg - alt grønt.

Jeg ønsker meg en lunere stue. At fargen(e) skal fungere med kjøkkenet er viktig - jeg elsker de gule stolene mine. Jeg tror jeg ønsker meg mer farger, men føler jeg går meg bort i bilder av grå vegger og blå fondvegger.

Hva gjør jeg?
FP - hjelp!!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 13:32   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Her kan du få masse tips! https://dagnyfargestudio.no/blogg/

Det virker jo som du har en ganske monokrom palett nå, så du kan jo egentlig bare gå helt bananas med farge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 13:49   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Ja, det er kjempekjedelig. Og litt kaldt.

Takk for inspo!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 14:06   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Jeg driver med litt samme aktivitet om dagen, prøver å lage en oversikt over farger vi har på stua. Jeg leker meg masse med disse fargeskalaene om dagen, da kan du drive og bytte ut de ulike elementene og finne ut hva som passer sammen:
http://www.lescouleurs.ch/1/architec...f-colour-1931/
http://www.lescouleurs.ch/1/architec...f-colour-1959/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 15:21   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Hvilke farger har du i tak og på lister? vanlig hvit eller klassisk hvit?

Det har litt å si for hvilke toner du bør gå i.

Vi har malt stua i en farge som heter Sjøsand 2015, den er en rødaktig beige, fungerer godt til sofaen vår i fargen kamel - og detaljer i oker.

Men hos deg, kan du hente inspirasjon her?
https://coolors.co/f3f315-a19a4b-5b5d5a-615d5d-e0dcc5

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 15:32   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Åh, enda et nytt fargematcheinstrument!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 15:47   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åh, enda et nytt fargematcheinstrument!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 15:54   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Sånn bortsett fra at du allerede hadde en del grønt så ville jeg tenkt grønn jeg. Vi har malt stua i grønnfargen marble green som er en grønn som heller mot det grå. Det ble veldig fint syns jeg. Familien var redd det skulle bli for mørkt, men det ble ikke det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 15:54   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hvilke farger har du i tak og på lister? vanlig hvit eller klassisk hvit?

Det har litt å si for hvilke toner du bør gå i.

Vi har malt stua i en farge som heter Sjøsand 2015, den er en rødaktig beige, fungerer godt til sofaen vår i fargen kamel - og detaljer i oker.

Men hos deg, kan du hente inspirasjon her?
https://coolors.co/f3f315-a19a4b-5b5d5a-615d5d-e0dcc5

I wouldn't know. Som om utbyggeren klarte å fortelle oss det, selv på etterspørsel. Huset var nyoppusset for 5 år siden og alt ser ut til å være levert ferdig malt - hva er det da?

(Jeg kjenner jeg føler meg enda mer dust nå )

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 16:21   #10
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Antagelig er det bomull listene og slikt er malt i.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 22:28   #11
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Varm grønn 😊

__________________
Snuppa -08
Trinity er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 22:33   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Vi har malt stua i "skyggeblå", og får SÅ mye skryt, altså! Det er en veldig behagelig farge, men vi brukte lang tid på å bestemme oss, og prøvemalte også en liten flekk før vi landet. Da hadde jeg flekken der et par dager, og så hvordan det så ut både i dagslys, skumring og på kvelden. Vi valgte en anelse mørkere enn den vi prøvde.

Fargen går godt til grønt, så det passer kjempefint med alle de grønne plantene vi har rundt i stua.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-18, 23:55   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Personlig syntes jeg du skal ha en fondvegg med betonglook. Just saying.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 11:03   #14
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Personlig syntes jeg du skal ha en fondvegg med betonglook. Just saying.

Så overraskende.
Jeg har et unormalt kjærlighetsforhold til betong. Men jeg tenker jeg ønsker meg litt varme som en kontrast mot all den kalde betongen.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 11:05   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Så overraskende.
Jeg har et unormalt kjærlighetsforhold til betong. Men jeg tenker jeg ønsker meg litt varme som en kontrast mot all den kalde betongen.

Ja, jeg syns du skal få inn litt farger. Man blir glad av farger. Du kan jo male med kalkmaling, så får du litt av samme feelingen som med betong?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 11:25   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Jeg tenker at man bør unngå betong hvis man ikke er veldig glad i å pusse opp. Ser for meg at det er veldig trend i tiden, og noe som vil gå av moten like fort som det kom. Som glassbyggerstein var.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 13:43   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Sånn bortsett fra at du allerede hadde en del grønt så ville jeg tenkt grønn jeg. Vi har malt stua i grønnfargen marble green som er en grønn som heller mot det grå. Det ble veldig fint syns jeg. Familien var redd det skulle bli for mørkt, men det ble ikke det.

Grønt er en farge i hvert fall jeg blir veldig rolig av, hele første etasjen har innspill av grønt hos oss. Jeg husker ikke hva den heter, men den er lys og rolig, ikke skarp.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-18, 00:48   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Fra hvit stue til hva?

Jeg er utrolig glad i blågrønn, og ser aldri ut til å bli lei av det. Lys blågrønn passer til det meste av andre farger: Dette er f.eks Valmuesøster fra Fargerike. De har valgt å ikke offentliggjøre ncs-kode, så hvordan den er til bomull vet jeg ikke.

Bilde fra nettet

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no