Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Størrelse på lampe over spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-17, 17:24   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Størrelse på lampe over spisebord

Jeg må ha noe som er Norges minst planlagte hjem, men nå skal jeg prøve å få dette til å klaffe for en gangs skyld.

Jeg har skal meg en Vita Eos fjærlampe over spisebordet, og lurer på hvilken størrelse jeg bør gå for.

Bordet er et Skovby bord, med plass til 3 på hver side. Kan trekkes ut til å romme 20 stk totalt.
Bredde på bordet er 1 meter.




Størrelsene jeg vurderer er:

L på 65 cm, eller XL på 75 cm.

Noen med innspill på hva jeg evt bør tenke på?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 18:01   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på lampe over spisebord

Vi har det samme bordet, og jeg synes det "takler" en ganske stor lampe. Men allikevel tenker jeg at 65 cm skulle være nok. Lampa er jo ganske så volumiøs.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 18:16   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på lampe over spisebord

Jeg syns takhøyde og størrelse på rommet generelt er mye viktigere for lampestørrelse enn bredden på bordet. Hvis du har vanlig høyde på taket og stuen ikke er veldig stor, ville jeg trolig valgt 65 cm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-17, 18:17   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på lampe over spisebord

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har det samme bordet, og jeg synes det "takler" en ganske stor lampe. Men allikevel tenker jeg at 65 cm skulle være nok. Lampa er jo ganske så volumiøs.

Takk!

Jeg har hatt lyst på lampen siden den kom, og da fantes ikke XL størrelsen, så den jeg har siklet på og hatt lyst på hele veien er den i L.
Men vi har stort hus, og ganske romslig og "tom" stue akkurat der spisestua står, så jeg tror vi egentlig fint kan komme unna med den største, men da hadde det kanskje vært finere med to stykker av en mindre størrelse?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 14:15   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på lampe over spisebord

Vi har EOS medium på ett soverom og EOS XL på et annet soverom. På det rommet hvor vi har XL er det svært generøs tahøyde og jeg ville ikke hatt en så stor lampe over et spisebord i et rom med vanlig høyde, da ser man faktisk ikke dem som er rundt bordet. Den krever minimum 3 meter under taket for å komme til sin rett. Vi har kobberlamper med en diameter på 45 cm over spisebordet (takhøyde 250) og de henger 50 cm over bordet.

Jeg vet ikke om jeg ville hatt fjær i nærheten av der vi lager mat heller, men det er en annen sak.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 23:29   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på lampe over spisebord

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi har EOS medium på ett soverom og EOS XL på et annet soverom. På det rommet hvor vi har XL er det svært generøs tahøyde og jeg ville ikke hatt en så stor lampe over et spisebord i et rom med vanlig høyde, da ser man faktisk ikke dem som er rundt bordet. Den krever minimum 3 meter under taket for å komme til sin rett. Vi har kobberlamper med en diameter på 45 cm over spisebordet (takhøyde 250) og de henger 50 cm over bordet.

Jeg vet ikke om jeg ville hatt fjær i nærheten av der vi lager mat heller, men det er en annen sak.

Jeg var i butikken igjen i dag, og så på begge to, og konkluderte med det samme, den i XL blir for stor.

Den skal henge over spisestuebordet, så det lages ikke mat i nærheten.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no