Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 00:55   #21
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Dronningsjokoladen er blitt uten melk også.....-hvis du skal lage fyll med kokesjokolade.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 20:49   #22
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

..er ikke sjokade uten melk, syns jeg husker at kjæresten til stedatteren min sa han spiste det, han er veganer og spiser jo ikke noe med melk i. Tror man kan bruke den. Er det ikke oppskrift på den t.o.m??

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 20:52   #23
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Jeg laget glasur til sjokoladekake på farsdagen av eggedosis med fruktose og smeltet Lindt 70% sjokolade. Ble deilig.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 18:54   #24
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Man smelter 200 g sjokolade i vannbad og har i 1 dl fløte. Rør til det blir blankt og fint. Ferdig. Blir veldig pent å se på, og smaker godt. jeg regner med at soyfløte er like godt. Ikke så sinnsvakt søtt heller, og fint å pynte.

Har noen prøvd dette med soya eller havrefløte?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:10   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Kjøp melkefri margarin. Men obs - kjøp den blå pakken - den er det salt i så den smaker skikkelig. Den uten salt og melk er ikke noe god.

Jeg pleier å bruke margarin, noen skjeer sterk kaffe, masse melis og kakao. Mener det er Soft uten melk den heter - det er ihvertfall den blå smørpakken.

  Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:29   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Jeg pleier å bruke møllerens langpannesjokoladekake. Til og med jeg får den vellykket. Så lærte jeg noe nytt at det finnes sjokoladeglasur på boks som er melke- og eggefri.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 12:02   #27
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Har noen prøvd dette med soya eller havrefløte?


Det samme lurte jeg på.

Synes det er bismak på soyafløte som ikke egner seg i noe som skal smake søtt og godt. Men soyacream ville kanskje fungert?

Jeg lager glasur av melkefritt smør, melis, kaffe etc.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 12:14   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Jeg liker ikke smaken på soft spesial i mat hvor man smaker smaken mye. Og så blir den ikke hard så den fungerer ikke til noe hvor an krever at smøret skal gjøre maten hard.

Dronningsjokolade er uten melk. Og så kan man jo bruke delfiafett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:44   #29
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God sjokoladeglasur uten melkeprodukter og gluten?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Har noen prøvd dette med soya eller havrefløte?


Nei. Som de andre sier, soyafløte har bismak.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no