Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Trenger man fasttelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Trenger man fasttelefon?
Ja 54 40,60%
Nei 79 59,40%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 19:14   #61
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har kuttet fasttelefonen. Hadde IP-telefon et halv øyeblikk, men gadd ikke det heller.
Det holder med mobil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:17   #62
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi har alarm med direkte linje til alarmselskapet installert, og da blir det så fryktelig innviklet om vi ikke har fasttelefon. Så vi beholder nok den en stund til.

Vi har GSM kort til alarmen vår
Ellers har vi ADSL og ISDN .Hatt i mange mange år siden ADSL kom.Da måtte man ha ISDN.
Vi må ha fasttelefon fordi jeg har mobitlf gjennom jobben, og fasttelefonen er da eneste nummer som er søkbart på meg.
Som Tjorven skriver, vi må ha den for å holde kontakt med familie og venner
Barna bruker også fasttelefonen å ringe med hjemmefra.Det er endel dyrer for de å ringe fra ders mobiltelefoner

Forøvrig så betaler jobben både ADSL,ISDN og mobil, så jeg har egentlig ikke tenkt veldig hardt på om vi virkelig trenger det eller ei for å være helt ærlig.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:21   #63
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke hatt fasttelefon på 2 år, og har ikke savnet det heller.
Mobil holder i massevis.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:23   #64
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har fasttelefon og kommer ikke til å kutte den. Mest fordi jeg ringer til utlandet mange ganger i uken, men også fordi lyden er bedre, og det er deilig å sitte og snakke i fasttelefon uten å bli varm på ørene og tenke på stråling.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 08:15   #65
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Vi har IP fasttelefon. Jeg synes det er riktig når man har barn. Jeg synes det er greit at folk ringer oss hjemme når de skal ha tak i barna feks. Nå har eldstemann mobil, men jeg ser jo at del bruker klasselisten når de ringer og der står hjemmenr. og det er veldig greit.

Signerer denne jeg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:49   #66
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi sa opp fasttelefonen for noen måneder siden og ser at det går helt fint an å klare seg uten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:50   #67
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke fasttelefon, men får det nok når knerten blir så stor at andre barn vil ringe til ham.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:50   #68
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Kun mobil her.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:51   #69
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Og det var ikke meg som dro frem denne altså; den lå på Uleste, så noen må ha stemt nylig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:51   #70
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vanskelig å svare egentlig. Om man trenger det er jo noe hver enkelt må vurdere. For noen er behovet tilstede, for andre ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 18:55   #71
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.139
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Har IP-telefon og syns det er greit. Blir så varm i øret av å skravle lenge i mobil.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 19:05   #72
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Hadde Telenor fasttlf frem til april i år. Men når vi ringte for ca 50-100 kr i løpet av tre måneder, og hadde faste utgifter på nærmere 500 kr, så skjønte vi at det bare var tull...
Har phonzo vi nå, men uten noen månedlig beløp. Betaler kun det vi ringer, og det er ikke mye...
Jeg og gubben ringer gratis oss i mellom på mobil, foreldrene mine og broren min bruker vi Skype til, og svigerfar ringer gratis til oss... Så vi har bare nettopp fylt opp igjen Phonzo-kontoen med 200 kr...

To grunner til at vi ikke bare har mobil:
Ungene har ikke mobil enda, så greit at de kan ringe oss om de er alene hjemme.
Jeg er for lat til å gi beskjed alle stedene vi tidligere har oppgitt kun fasttlf.nr...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 19:38   #73
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi trenger ikke fasttelefon, hvertfall. Vi kvittet oss med den etter at den hadde ligget urørt i et år. Alle ringte oss på mobilene, og vi brukte mobilene til å ringe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 19:41   #74
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.014
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg har ikke hatt fast telefon på 10 år. Ikke liker jeg å kjase i telefonen heller. Kan faktisk ikke fordra å kjase privat over telefon. Meldinger er derimot en genial kommunikasjonsmåte. Men om kvelden liker jeg å være med mann og barn, og ikke med noen jeg ikke ser over telefon. Som oftest tar jeg ikke telefonen en gang. Men sender kanskje en melding til dem i ettertid at de må sende melding om det er noe viktig.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 19:56   #75
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Trenger ikke, men jeg liker å ha likevel.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 20:01   #76
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Vi har ikke hatt fasttelefon på noen år. De faste utgiftene var tre ganger så store som det vi ringte for så vi kutta det ut. Savner det litt, for det er så sinnsykt dårlig dekning i huset vårt. Det var det ikke der vi bodde før.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 20:13   #77
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og det var ikke meg som dro frem denne altså; den lå på Uleste, så noen må ha stemt nylig.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 20:32   #78
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Nei vi har ikke det, men kunne godt tenkt meg ip pga att jeg noen ganger ringer div fastnr.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 20:50   #79
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Har vært uten i over et år nå og det fungerer veldig fint.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 20:52   #80
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger man fasttelefon?

Jeg har ikke lest tråden (jadda, jeg har fått med meg at den er gammel ) men jeg trenger fasttelefon for å ha noe å ringe med når jeg har rota bort mobiltelefonen. Dessuten synes jeg det er bedre lydkvalitet på fasttelefonen, alltid god forbindelse.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no