Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange kaker i dåp?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 12:54   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Der tror jeg du mistet innreisetillatelsen til Møre, kokos.

Det får så være. Jeg er utsliten etter en uke med sutrebaby så her går det på helsa løs akkurat nå.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 12:59   #22
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Her er kakebordet vi hadde i helgen. 25 gjester og på vestlandet.
Ser det er litt vanskelig å se, men det var 4 kaker+kransekake.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:06.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:03   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Først og fremst fordi eg ser at veldig, veldig mange er glad i kaker og forsyne seg fleire gongar. Og så er det kjekt at det er mange ting å velge mellom. Og ikkje minst; fordi mange rundt oss kjem med kaker til oss. Eg har vel aldri baka noko som helst sjølv til hverken dåp eller bryllaup.

Jeg kjenner nesten ingen som er særlig glade i kaker jeg, og jeg tror få forsyner seg mer enn 1 gang.

Det er mer enn nok, Kokos.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:06   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Jeg hadde hatt is og frukt og droppet vannbakkels.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:07   #25
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Jeg er nordlending, og her oppe skal kakebordene bugne! Også prakker man på gjestene halvspiste kaker når de skal reise hjem, for man har ikke plass til å lagre på alle restene selv Du har nok kaker, tror ikke noen vil gå fra kakebordet sultne. Personlig ville jeg, fordi jeg er oppdratt av andre nordlendinger, doblet utvalget, og blitt sittende med minst halvparten som rester :lærer aldri:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:07   #26
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

"Folka mine" som i både familie, slekt, venner, kolleger er glade i kaker alle mann. Spesielt heimelaga kaker. Min far smake alltid alle kaker på et kakebord. Trur rekorden er 36 elns i et bryllup.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:09   #27
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg er nordlending, og her oppe skal kakebordene bugne! Også prakker man på gjestene halvspiste kaker når de skal reise hjem, for man har ikke plass til å lagre på alle restene selv Du har nok kaker, tror ikke noen vil gå fra kakebordet sultne. Personlig ville jeg, fordi jeg er oppdratt av andre nordlendinger, doblet utvalget, og blitt sittende med minst halvparten som rester :lærer aldri:

Å sende med gjestar kaker heim er en fin skikk syns eg. Kva ellers skal eg bruke alle tomme isbokser til?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:10   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Jeg er kakegal, men synes det er lov til å begrense seg litt også. Ingen restefest? Ingen sunnmøringer blant gjestene? Da er det haugen på nok med 5 kaker altså. Bare pass på at alle (barna og den sære bestefaren) finner noe de liker.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 14:48   #29
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Det må da være mer enn nok kake! Jeg har aldri beregnet en halv kake per person, det får da være måte på hvor mye kake man skal spise (driver heller ikke med restefester. Det som ikke spises, kastes).

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:00   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Jeg synes at du har nok kaker, men ville hatt et fruktfat og kanskje en skål med sjokolade i tillegg. Det er mye enklere enn å bake mer.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:13   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Jeg ville ha tatt med noe gjærbakst istedenfor cupcakes og evt fruktsalat med vaniljekesam eller is.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:26   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Gjærbakst utgår, det må kunne stå seg en dag.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 15:50   #33
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.446
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Anbefaler R.O.O.M gulerotkake fra detsoteliv; Den bakte jeg med hell en uke i forveien og slang i fryseren. Kvelden før lagde jeg rosa bringebærkrem(smørkrem med bringebærsaus) som jeg lot stå i rom-temperatur. Samme dag som den skulle fortæres ble den tatt opp og like før var det bare å smøre utover kremen. Enkelt med minst mulig stress dagen før/samme dag! Faktisk når jeg tenker meg om ble det enda enklere enn tenkt, fikk nemlig en av gjestene til å klæshe på fyllet.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 16:09   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

En kake til så er du i mål. Det blir sjelden for mange kaker og restefest er en genial oppfinnelse. Helsing vestlending

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:12   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Takk, da blir det en kake til, samt frukt og sjokolade og is. :ubesluttsom:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 18:08   #36
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det noe jeg har lært etter noen år på forum, så er det at hvis det er sunnmøringer involvert, så skal det være en kake pr person.
Jeg som er fra Østlandet synes at det holder i massevis med 5 kaker til 25 personer.

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Nei, så ille er det ikkje. Halv kake pr. person er normen.

Man planlegger ei halv kake per person, men kakene gjestene dukker opp med kommer i tillegg. Så du ender opp med ei hel kake pr person.

Ingen allergier, diabetes e.l. å ta hensyn til?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 19:08   #37
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Klart du ikke velger bort vannbakkelsen når det er noen andre som kommer med den, det sier seg selv!
Egentlig er jeg tilhenger av å lage minst mulig selv når man har baby. Her blir det bestilt koldtbord og marsipankake, og handlet inn en kransekake og drikke. Å ha det hjemme er heller ikke aktuelt, litt fordi vi bor i en liten leilighet, men aller mest fordi jeg ikke orker alt merarbeidet som kommer med det.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 19:15   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kjenner nesten ingen som er særlig glade i kaker jeg, og jeg tror få forsyner seg mer enn 1 gang.

Det er mer enn nok, Kokos.

Jeg kjenner mange som er glad i kaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:33   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

De fleste jeg kjenner forsyner seg både to og tre ganger av kake.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:35   #40
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kaker i dåp?

Ei kake til hver er nok.

Familiens jungelord.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no