Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ref "Manspreading"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-17, 09:19   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Et konsulenthus, masse revisorer og en del siviløkonomer, tenker jeg. Veldig hvite studier.

Åpenbart. Lurer på hvorfor det er sånn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 09:24   #22
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Litt festlig at jeg er facebookvenn med en på første rad, og så bildet der i morres og tenkte akkurat det samme ang. manspreading. (Ikke DET bildet, men et bilde tatt samtidig fra en annen vinkel.)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 09:29   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Det er jo veldig bra om de ansetter gravide!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 09:32   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det er jo veldig bra om de ansetter gravide!

Veldig bra, men hun skilte seg ut i mengden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 09:37   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det er jo veldig bra om de ansetter gravide!

Disse folka får jobbtilbud stort sett trekvart år før de er ferdige på studiene, så hun var neppe gravid da.

Mitt lille selskap får "restene" av de som ikke får jobb her, og vi får søkere i alle hudfarger. I vår siste rekrutteringsrunde var samtlige av hankjønn som fikk komme på intervju ikke det man kaller etnisk norske, så det er masse flinke folk der ute hvis man ser forbi navnet.

Men hva er det egentlig å være "norsk"? Han som nå sitter på pulten ved siden av meg er helt norsk i mitt hode. Selv om han ville skilt seg ut på bildet i HI.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 09:38   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åpenbart. Lurer på hvorfor det er sånn.

Jeg er ikke helt oppdatert, da, men syns også det er rart om revisjon har få med ikke-vestlig bakgrunn, for det burde jo være et studie som er i gata med lege og advokat, altså høystatus yrkesrettede utdanninger som tradisjonelt har trukket mange med særlig asiatisk bakgrunn. Mens siviløkonom er mer "kan bli litt forskjellig"-utdanning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 09:50   #27
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Dette bildet så jeg også på en annen nettside igår og med hvilket konsulentselskap det er. Men husker ikke hvor jeg så det da. :gullfisk:

Kanskje jeg bør omskolere meg og bli revisor eller siviløkonom og kanskje få jobb? Dumt jeg hater å jobbe med tall da. :avsporer:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 09:57   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Jeg la mest merke til hvor kort skjørt damen med de lange beina hadde jeg...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 10:13   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg fant totalt fire med en noe mørkere hudfarge enn nordisk. Ingen kvinner. Av hvor mange, hundreogti-ish? Hvilket firma er dette?

Men det er ca. 15 % av befolkningen i Norge som er definert som innvandrere eller norskfødte av innvandrerforeldre. 40 % av dem igjen er folk med et "utenlandsk uteseende", altså fra Afrika og Asia. Da er vi nede i 5-6 %. Jeg vil anta at hovedtyngden er voksne mennesker og små barn, altså lavere populasjon blant nyutdannede. Selv om vi da korrigerer for annengenerasjons norskfødte (som jeg antar ikke er i statistikken som innvandrere), er det ikke helt urimelig at 4-5 av 100ish er synlig ikke-norske, altså, spesielt ikke når vi vet at andelen innvandrere som tar høyere utdannelse fremdeles er lavere enn snittet (men voksende).

Eller?
https://www.ssb.no/innvandring-og-in...ere/nokkeltall

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 10:26   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er ca. 15 % av befolkningen i Norge som er definert som innvandrere eller norskfødte av innvandrerforeldre. 40 % av dem igjen er folk med et "utenlandsk uteseende", altså fra Afrika og Asia. Da er vi nede i 5-6 %. Jeg vil anta at hovedtyngden er voksne mennesker og små barn, altså lavere populasjon blant nyutdannede. Selv om vi da korrigerer for annengenerasjons norskfødte (som jeg antar ikke er i statistikken som innvandrere), er det ikke helt urimelig at 4-5 av 100ish er synlig ikke-norske, altså, spesielt ikke når vi vet at andelen innvandrere som tar høyere utdannelse fremdeles er lavere enn snittet (men voksende).

Eller?
https://www.ssb.no/innvandring-og-in...ere/nokkeltall

Skulle tro at det var en høyere andel både andregenerasjons og tredjegenerasjons, da? Hvordan ser et bilde av en nyutdannet legegjeng ut, egentlig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 10:30   #31
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Den stripete dama til venstre midt på veggen nedover er i tillegg rimelig høygravid ser det ut som.

Jeg tror ikke hun er nyansatt. Alderen på de rundt veggen, og det faktum at de har kort hengende rundt halsen, mens de småttisene som sitter har lapp på jakka, sier meg at det er noen som "er med på feiringen".

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 10:34   #32
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Det er noen av dem som hverken har kort rundt halsen eller lapp, hvem er de tro?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 10:55   #33
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Her var det mange kjente fjes...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 11:17   #34
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er noen av dem som hverken har kort rundt halsen eller lapp, hvem er de tro?

Jeg tror de har sneket seg inn.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 11:52   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

De får holde seg langt unna Madrids t-bane ihvertfall.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ut...id/a/24059287/



*denne dukket opp i FB feeden min før sommeren og det utartet seg til en livlig diskusjon.


Og Polyanna - Ingen problemer med å se bildet hvis jeg scroller att og fram.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 11:59   #36
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Jeg syns ikke det er greit å kommentere på enkeltmennesker på denne måten. Jeg grøsser ved tanken på at jeg skulle funnet kommentarer på hvordan jeg kledde eller førte meg på min første jobbdag. Disse folka er det ikke usannsynlig at er naboer, barn av kollegaer eller venner av noen på FP eller til og med selv medlemmer.

Jeg fikk opp bildet i FB-feeden min selv, så jeg vet det er delt offentlig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 12:15   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Nei, kommentarer på enkeltpersoner er jeg enig i at man godt kan droppe, men helheten må det være lov å kommentere synes jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 14:43   #38
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Det er mulig det er min kommentar det siktes til. Jeg tenker jo at den som stiller i noe annet enn det alle andre gjør er den som er den med mest kred i mine øyne. Så det var absolutt ikke ment som noen negativ kommentar, snarere tvert imot.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 12:48   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Maverick

Skulle tro at det var en høyere andel både andregenerasjons og tredjegenerasjons, da? Hvordan ser et bilde av en nyutdannet legegjeng ut, egentlig?

13 %, i følge Dagens Medisin, altså spot on nasjonalt tall. Men alle har jo ikke synlig utenlandsk opprinnelse der heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-17, 23:15   #40
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Ref "Manspreading"

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

13 %, i følge Dagens Medisin, altså spot on nasjonalt tall. Men alle har jo ikke synlig utenlandsk opprinnelse der heller.

Polakker er jo største innvandrergruppa. Du skal være bra god om du kan se hvem som har polsk opphav på det bildet.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no