Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags seng har din tenåring?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-16, 19:09   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Min har en gammel seng på 90*200. Hun vil egentlig plassere en bredere seng der som vi har stående. Men jeg har sagt nei for jeg synes det blir for stort. Ser nå at det er det som er vanlig hos der som har svart her i alle fall.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 19:46   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi pusset opp 10-åringens rom i fjor høst, og da fikk han en 120*200 cm rammemadrass. Jeg har i grunn tenkt at han klarer seg med den til han flytter ut?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja kjære vene, hvorfor ikke? Det er jo ikke sånn at en tenåring trenger en diger dobbeltseng helt for seg selv. Om de får seg kjæreste etterhvert så er det jo også mulig å sove to i en 120-seng en gang i mellom.

Altså. Jeg har hatt 120-seng helt til nå, jeg, og det har gått fint med overnattingsbesøk og alt.
Skal sies at de par gangene jeg har vært f.eks. gift og samboer så har vi hatt litt bredere seng.

Jeg syns 120 er litt råflott til en tenåring, men det ble slik hos oss pga flytting og fordi jeg kjøpte ny og litt bredere seng til meg selv.

Forøvrig er nevnte Ikea-rammemadrass seks år, til den som spurte om levetid på seng.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 20:27   #23
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Altså. Jeg har hatt 120-seng helt til nå, jeg, og det har gått fint med overnattingsbesøk og alt.
Skal sies at de par gangene jeg har vært f.eks. gift og samboer så har vi hatt litt bredere seng.

Jeg syns 120 er litt råflott til en tenåring, men det ble slik hos oss pga flytting og fordi jeg kjøpte ny og litt bredere seng til meg selv.

Forøvrig er nevnte Ikea-rammemadrass seks år, til den som spurte om levetid på seng.

Råflott?


Begge mine (som ikke er tenåringer enda) har 120 rammemadrass. Begge har god plass på rommet.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 20:30   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Jeg har snart to. Den ene har en 90 cm.rammemadrass fra Jysk, den andre har en Ikeaseng ( Hemnes?) med skuff under, også 90 cm. Begge skulle gjerne hatt større senger, men størrelsen på soverommene tillater ikke det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 20:32   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Begge gutta har 90x200 rammemadrasse.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 20:46   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.083
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

En god gammeldags køyeseng og en sånn Hemnes som kan trekkes ut til dobbeltseng.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 20:54   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Råflott og råflott. Det er vel mer det at sengen hans står inn under et ganske lavt skråtak, så den innerste delen er i praksis ikke i bruk. Sånn ellers så er det stor gulvflate på rommene her, og jeg synes jo aldri en seng blir for bred...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 22:06   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Min har en IKEA-seng på 90x200. Sånn med skuff under man kan dra ut til gjester (ikke hemnes, jeg var for gjerrig til å kjøpe ny madrass, hemnes var 80 cm).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 22:18   #29
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Min 13-åring har en 90 cm bred daybed som kan trekkes ut og bli dobbelseng hvis hun har overnattingsgjester. 14-åringen har Tromsø loftseng fra Ikea og hennes gjester må ligge på gulvet på madrass.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 22:24   #30
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Storesøs har Hemnes seng.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 22:34   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Min gutt har en ombygd loftseng på 90*200.
Tidligere var det madrass under som de baset på. Så ble han eldre og synes det var klønete å ligge så høyt når han hadde kompiser på overnatting så mannen kappet av bena så nå er det en litt høy seng med oppbevaring under.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 23:01   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


Jeg syns 120 er litt råflott til en tenåring,


Syns du det er råflott at barn og unge har større senger enn enkeltseng?

Jeg skjønner ikke helt hva som er råflott med det?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 23:42   #33
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

90x200 rammemadrass.

Da jeg var konfirmert kjøpte jeg 120-seng, syntes ikke det var spesielt råflott?

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 23:53   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Min har en 80 cm bred Brimnes fra ikea. Grei seng som ikke tar så mye gulvplass. Han har stort rom, men trenger masse plass til rot/legoprosjekter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 00:42   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Jeg synes ikke 120 er råflott. Jeg har bare tenkt på det som unødvendig å ha så bred seng. Jeg er derfor litt overrasket over at det er så vanlig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 00:51   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Jeg husker jeg fikk en 120 seng når vi flyttet fra leilighet til stort hus andre året på ungdomskolen. Den hadde jeg til jeg flyttet ut.

Gutta sover på samme rom, selv om de har egne rom begge to. Minsten har derfor en sovesofa på rommet sitt som han neste aldri bruker, og eldste har da to 90x200 senger hos seg. Hvis lillebrir ikke hadde sovet der hadde det med andre ord vært god plass til en 120 seng.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 01:00   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.080
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

03- og 99-modellen har begge rammemadrasser fra IKEA, 120x200. Eldste, som er student og kun hjemme i ferier, har også rammemadrass. Denne er 150x200, og fungerer som gjesteseng når vi har overnattingsbesøk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 02:22   #38
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Ikea hack seng. Ribbebunn oppå Malm kommoder. Barna har små rom, så da teller hver mm Hadde vi hatt stor plass hadde hun nok ønsket seg himmelseng med masse puter i stående fra veggen og ut i rommet med passasje på begge sider

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 05:26   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har bare tenkt på det som unødvendig å ha så bred seng. Jeg er derfor litt overrasket over at det er så vanlig.

Jeg syns også det er bedre med stor seng enn enkeltseng, og ville valgt det selv om jeg sov alene, så jeg syns ikke det er rart om barna også gjør det.

Da ungene skulle ha nye senger var det mest praktisk å kjøpe store. Vi har ingen logisk plass å oppbevare ekstramadrasser, så ved overnatting og slikt er det greit å ha plass.

Og begge ungene elsker å kunne ligge som en sjøstjerne.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 08:37   #40
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags seng har din tenåring?

Femtenåringen har 1.20-seng, hjemmesnekra for å passe til rommet som er 1,98 cm bredt sånn at en seng akkurat ikke kan stå på tvers. (Jepp, dette gjelder tre av husets soverom. )

Hun kan aldri ha mindre enn 1,20, hun detter fortsatt ut av senga og må ha buffer.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no