Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-17, 14:12   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Jeg har tenkt å kjøpe brukt vinterdress til ungen, men er usikker på størrelsen. Hun er i underkant av 90 cm høy og kraftig. Endel vanlige klær i 92 passer enda, men begynner å bli knappe, så hun bruker mest 98 selv om noe blir litt stort. Tenkte derfor å kjøpe i 98, men det sies (på internett) at Reimaklær er veldig store i størrelsen? Noen som har erfaring med Molo og/eller Reima, som vil mene noe om hva som sannsynligvis kan passe?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 15:10   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Ikke erfaring med Molo men Reima er store synes jeg.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 16:05   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Synes molo er større enn Reima nå. Synes ikke reima er så store lenger. Men den med to glidelåser hos molo er veldig stor, den med en er mye mindre. Beklager den de kjøper hos måle dressen så kan du sammenligne opp mot noe du har.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 19:35   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Vi har hatt flere Molo Polaris dresser, de har vært store. De er myke og lette så barna tåler de litt store. Favoritt hos våre barn, kallenavn stjernedressen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 20:14   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Reimadressene er ikke store i størrelsen nå! Jenta mi har brukt disse i flere sesonger, og jeg syns de er normale i størrelsen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-17, 22:45   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Molo er i alle fall store. Minsten er 115 cm nå, og vinterdressen i str 116 er mer enn stor nok. Hvis det er en Reimamodell med strikk i livet kan det sikkert gå helt fint med str 98.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-17, 10:00   #7
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Reima er ikke store lenger, synes jeg. Molo er ganske store i størrelsen.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 21:29   #8
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Ok, takk! Da kan jeg sikkert satse på 98 i Reima, ihvertfall.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 22:04   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Du kan ikke egentlig stole helt på det som skrives i slike tråder. Nå er det lenge siden jeg hadde unger som brukte vinterdresser, men jeg husker fra dengang at en og samme dress ble omtalt som både bitteliten og kjempestor.

Mine unger var skrekkelig tynne som barn, og druknet i det aller meste av dresser. De hadde som regel reimadresser, og de kunne de bruke til lenge etter at de egentlig hadde vokst ut av størrelsen som dressen tilsa.

Jeg vil anbefale dere å prøve først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 22:05   #10
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Ikke merket du spør om, men jeg har en Ticket To Heaven str romslig 92 til salgs på Finn.

Den var nesten litt i største laget til Lillebror (født februar 2015) i hele fjor vinter.

Urolig god og fin dress, vi har kjøpt TTH til denne vinteren også.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 22:43   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?kk

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Ikke merket du spør om, men jeg har en Ticket To Heaven str romslig 92 til salgs på Finn.

Den var nesten litt i største laget til Lillebror (født februar 2015) i hele fjor vinter.

Urolig god og fin dress, vi har kjøpt TTH til denne vinteren også.

Om ikke Marla vil ha den kjøper gjerne jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 22:48   #12
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Det er sant, Tjorven, og jenta mi er veldig stor, så jeg tror jeg faller ned på at hun må ha 98. Selv om det sikkert er lurt å prøve. Det betyr uansett at du godt kan kjøpe dressen til Xian, Mave.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 22:51   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

(Til sammenligning er jentungen str 92/98-ish, Molodressen fra i fjor er str 86, og hun kan nok presses inn i den en stund til. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 23:16   #14
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?kk

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Om ikke Marla vil ha den kjøper gjerne jeg.

Nå fikk jeg en interessent på Finn, men du var først, Mave. Jeg kan komme innom jobben din en dag?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-17, 23:22   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?kk

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Nå fikk jeg en interessent på Finn, men du var først, Mave. Jeg kan komme innom jobben din en dag?

Tipptopp!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-17, 12:18   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken størrelse i Molo/Reima vinterdress?

Storebror er 92/98, men kan bruke POPhøstdress i 86 og jeg tror han kan bruke Reimadressen i 86 i vinter også .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no