Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Avgifter

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-07, 18:11   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avgifter

Hvorfor er det ingen politiske partier som vil fjerne avgiftene og øke skattene for å få dekket inn det de da taper på avgifter?

Akkurat nå tenker jeg særlig på nrk-lisensen. Jeg har ingenting imot at vi har en statskanal som alle betaler for å ha, men jeg er imot måten deler av dette finansieres på -lisensen. Denne rammer så utrolig usosialt. For oss som er studenter er lisensen et økonomisk løft, men for de som har ok inntekt er den ikke et så stort problem. Hadde det ikke vært lettere å ta det over skatteseddelen, sånn at folk betalte etter evne? Å si at "har du ikke råd til lisensen, må du kvitte deg med tv" blir for dumt. Man går glipp av utrolig mye om man ikke har tv, både kunnskapsmessig og sosialt (i pausene på jobb diskuteres gjerne ting man har sett på tv, og om man ikke har sett noe så kan man ikke være med i diskusjonen).

Vei-avgift og bompenger er også noe som rammer skjevt. Vi har heldigvis råd til den dyreste køfri-brikken og kjører dermed omtrent gratis gjennom bommen, de som ikke har råd til å kjøpe sånnen brikke må betale mer ...
Alle trenger veiene, også de som ikke har bil. Hvorfor må bare bilistene betale? Hvorfor kan ikke også dette taes over skatten?

Om det blir billigere å leve, så gjør det vel ikke noe om man ser mindre av lønna si?

Det er dyrt å være fattig, og det er dessverre de som har lite som lider av disse avgiftene. Hvorfor må det være sånn?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:33   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avgifter

En av fordelene med avgifter fremfor skatter er at det er vanskeligere å snike seg unna (slik det er lett å gjøre for mange av de rikeste næringslivsfolkene, eller for folk som jobber svart i utstrakt grad). Det er vanskeligere å komme unna skatt på forbruk enn skatt på inntekt. Og så antar jeg at det (av lignende grunner) kan være billigere å adminstrere avgifter enn inntektsskatt. Ulempen er naturligvis, som du påpeker, at de fattigste må betale forholdsvis mer avgifter enn de rikeste.

Når det gjelder NRK-lisensen, er jeg egentlig prinsipielt enig i at lisenssystemet er ganske antikvert, ettersom "alle" har fjernsyn nå. Det ville vært bedre (og langt billigere å administrere) om det ble fullfinansiert over statsbudsjettet, slik at alle skatteytere blr nødt til å betale for det. Men en fordel ved lisenssystemet er i det minste at pengene som kommer inn faktisk er øremerket kringkastingsformål. Jeg innbiller meg at det ville være lettere å kutte ned på bevilgningene dersom Stortinget skulle bevilge det hele.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:40   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En av fordelene med avgifter fremfor skatter er at det er vanskeligere å snike seg unna (slik det er lett å gjøre for mange av de rikeste næringslivsfolkene, eller for folk som jobber svart i utstrakt grad). Det er vanskeligere å komme unna skatt på forbruk enn skatt på inntekt. Og så antar jeg at det (av lignende grunner) kan være billigere å adminstrere avgifter enn inntektsskatt. Ulempen er naturligvis, som du påpeker, at de fattigste må betale forholdsvis mer avgifter enn de rikeste.

Jeg ser hva du mener og er til en viss grad enig, men at de som har lite skal rammes av at de som har mye sniker seg unna skatten uansett, blir for lettvint for meg. Må det virkelig være sånn? Går det ikke an å tette hullene sånn at alle betaler det de skal i skatt?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 19:57   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Går det ikke an å tette hullene sånn at alle betaler det de skal i skatt?

Nei.

Ben "ikke å kurere influensa heller" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:00   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Går det ikke an å tette hullene sånn at alle betaler det de skal i skatt?

Nei, det tror jeg faktisk ikke går. Og det er jo mange grunner til at en del betaler mindre skatt i forhold til inntektene sine enn andre - noen bruker lovlige fradrag, andre sniker seg til å bruke "huller" som egentlig er tiltenkt andre, men som strengt tatt ikke er ulovlige, noen svindler med fradrag, noen jobber svart og svindler på den måten. Og noen har inntekter i (eller fra) utlandet eller via nettet, som det er veldig vanskelig for norske myndigheter å få oversikt over.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:01   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avgifter

Jeg synes det er helt greit med avgifter. Da blir pengene innkassert av dem som bruker "varen". Det er mange forskjellige ting vi benytter oss av, og den enkelte får betale hva det koster.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:08   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avgifter

Kva med oss som ikkje får inn nrk då ? Kvifor må me betala for ein kanal som me ikkje kan sjå på ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:10   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Kva med oss som ikkje får inn nrk då ? Kvifor må me betala for ein kanal som me ikkje kan sjå på ?

Lisensen er ikke betaling for å se på NRK, det er en avgift på det å ha fjernsyn. Alle som har fjernsyn er med på å betale for de statlig finansierte kringkastingskanalene. (Litt som at alle som har bil, er med på å betale for veier og tunneler og broer, selv om de kanskje ikke kjører på dem alle sammen.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:14   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avgifter

Jo men dei statlige kringkastings kanalane er vel Nrk og Nrk 2. Så eg er vel då med på å betale for to kanaler som eg ikkje får sett på sjølv ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:24   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Jo men dei statlige kringkastings kanalane er vel Nrk og Nrk 2. Så eg er vel då med på å betale for to kanaler som eg ikkje får sett på sjølv ?

Ja.

Ben "wishes he was that unselfish" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:27   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Kva med oss som ikkje får inn nrk då ? Kvifor må me betala for ein kanal som me ikkje kan sjå på ?

Jeg trodde alle fikk inn NRK? Selv ser jeg sjeldent på NRK og kan godt klare med uten de kanalene.
Datteren min kjøpte seg tv i fjor og har det på pikerommet, hun ser sjelden på tv, men må betale lisens. Hun går på skole og tjener lite. Hun bor hjemme og har heller ikke egen inngang. Så her i huset betaler vi 2 lisenser. Vi har hatt en skikkelig runde med lisenskontoret, men kommer ingen vei.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:52   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Jo men dei statlige kringkastings kanalane er vel Nrk og Nrk 2. Så eg er vel då med på å betale for to kanaler som eg ikkje får sett på sjølv ?

Ja. Pluss radiokanalene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 20:57   #13
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Avgifter

Enig i at lisensavgifta er et irritasjonsmoment, spesielt med tanke på at stadig flere NRK-sendinger og er sponset.
Men er enig i at ikke alt kan være skatter men at det må være visse avgifter som alle bidrar til. Det er en del av grunntanken bak sosialdemokratiet at alle bidrar til fellesskapet. Også de med lite. Om avgiftene blir for høye for dem med lav eller ingen arbeidsinntekt, må man heller ta tak i inntektssida og regulere det i forhold til reelle levekostnader.
Til tross for at jeg mener at det er mye som er blodig urettferdig økonomisk for oss studenter! (foreksempel at jeg og naboen med et par millioner i årsinntekt skal betale det samme for en studentbarnehageplass)

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 21:31   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avgifter

Om ikke NRK hadde hatt sponsede sendinger ville lisensen blitt enda dyrere.
Det er blitt slik at rettighetene for tv sendinger av sportsarrangement er blitt svindyrt.
NRK og TV2 har vel f.eks gått sammen om å kjøpe rettighetene til Fotball VM fordi det er så dyrt.

Lisens er en uting, men samtidig er jeg glad for å slippe mye reklame.
Når det gjelder f.eks bomringen osv vil det jo være vanlige arbeidstagere og studenter o.l som betaler for det.
Mange får gjerne dekket dette av arbeidsgiveren.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 21:56   #15
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avgifter

Har ikke TV! Betaler ikke lisens.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 21:57   #16
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Har ikke TV! Betaler ikke lisens.

Pass på at du ikke kjøper mobil med tilgang til tv da. .. eller tv-kort til pc-en.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 21:59   #17
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Pass på at du ikke kjøper mobil med tilgang til tv da. .. eller tv-kort til pc-en.

*Binder rød tråd rundt lillefingen*

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:57   #18
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg trodde alle fikk inn NRK? Selv ser jeg sjeldent på NRK og kan godt klare med uten de kanalene.
Datteren min kjøpte seg tv i fjor og har det på pikerommet, hun ser sjelden på tv, men må betale lisens. Hun går på skole og tjener lite. Hun bor hjemme og har heller ikke egen inngang. Så her i huset betaler vi 2 lisenser. Vi har hatt en skikkelig runde med lisenskontoret, men kommer ingen vei.

Der må der stå på. Vi har da to Tver i huset vi og ( mange har fler enn det og) vi har tv på hytta også, men vi bataler kun 1 lisens.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:58   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Der må der stå på. Vi har da to Tver i huset vi og ( mange har fler enn det og) vi har tv på hytta også, men vi bataler kun 1 lisens.

Problemet er at hun kjøpte det i sitt navn. Hun slipper ikke unna.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:59   #20
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Avgifter

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Problemet er at hun kjøpte det i sitt navn. Hun slipper ikke unna.

Hvis dette er en husstand, skal ikke det ha noe å si. Få både ditt og din datters navn til å stå på giroen.

Utskrift fra NRK: En familie som bor sammen kan ha ubegrenset antall mottakere i bruk i sin bolig forutsatt at mottakerne kun benyttes av lisensbetaleren, ektefelle, samboer og/eller mindreårige barn som blir helt og fullt forsørget av lisensbetaleren.

Er kanskje datteren din eldre enn 18år? Er det derfor det ikke går?

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no