Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 18:39   #41
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Så bra at du tok affære! Jeg heier på deg og alle andre feminister!

Det er ille hvordan kvinner fremstilles og verdsettes i samfunnet vårt, og det er ikke enkelt å endre det. Ved å agere mot tingenes tilstand gjør man i hvertfall noe for sin egen del, da nekter man å finne seg i det i stillhet. Viktig!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 19:30   #42
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Fint at noen gidder.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:07   #43
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:12   #44
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Å tenke det. Å ville det. Å gjøre det!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:30   #45
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Jeg er helt enig.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:33   #46
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Å tenke det. Å ville det. Å gjøre det!

Enig. Jeg hadde nok ikke blitt lokket til å klikke meg inn på en sånn link, tvert imot, men jeg reagerer heller ikke lenger på sånn type reklame... og det er jo egentlig trist.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 22:44   #47
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Det er jo konteksten det kommer an på. Hadde bildet vært en del av en badedraktreklame - helt OK.

Som del av reportasje om tsunamien - helt forferdelig selvsagt.

Som del av feriereklame - vel, det illustrerer nå en gang hva (noen) liker med ferie.

Så jeg klarer ikke hisse meg helt. Men flott at noen både FÅR følelser og ikke minst reagerer på dem. (Og så tror jeg helt ærlig at det var dønn bortkastet tid å sende den mailen dessverre, men sånn er nå engang verden idag...)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 23:12   #48
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Jeg forstår ikke problemet. Reklameindustrien benytter seg av virkemidler som får oss mennesker til å ønske, drømme, smile, le... osv.. t en av disse virkemidlene er pene damekropper kan vel ikke være noe problem.

Hvorfor skal det dukke opp rødstrømper i hytt og pine som forferder seg over seksualisering? Seksualitet er faktisk et meget stort element i livet.

Surpomper altså.

Ja det kan være greit med nakenhet, men da vil jeg se nakne menn også. Hvis
vi skal ha likestilling på dette området så vil jeg se halvnakne og nakne menn
overalt på lik linje som lettkledde jenter.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 05:03   #49
Dixie
Aktiv
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 153
Dixie er litt kul
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det er jo konteksten det kommer an på. Hadde bildet vært en del av en badedraktreklame - helt OK.

Som del av reportasje om tsunamien - helt forferdelig selvsagt.

Som del av feriereklame - vel, det illustrerer nå en gang hva (noen) liker med ferie.

Så jeg klarer ikke hisse meg helt. Men flott at noen både FÅR følelser og ikke minst reagerer på dem. (Og så tror jeg helt ærlig at det var dønn bortkastet tid å sende den mailen dessverre, men sånn er nå engang verden idag...)

Sånn tenker jeg og..

Spent på svaret forresten, hvis du får et.

Dixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 05:32   #50
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Missa sier akkurat det jeg skulle til å si.
Synes ikke dette eksempelet var så ille, men jeg er i prinsippet enig med deg, m@msen. Og det fineste synes jeg er at du gidder å ta det skrittet det er å sende den mailen.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 08:31   #51
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Missa sier akkurat det jeg skulle til å si.
Synes ikke dette eksempelet var så ille, men jeg er i prinsippet enig med deg, m@msen. Og det fineste synes jeg er at du gidder å ta det skrittet det er å sende den mailen.

Jeg signerer denne. Jeg lurer fælt på åssen svar du får, om du får et i det hele tatt.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 08:49   #52
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Jeg synes det er supert at folk reagerer og ikke bare avfinner seg med at "sånn er nå en gang verden". Det er så mye spekulativ dritt rundt omkring at man står i fare for å bli fullstendig blind til slutt. Synes det er fint å ha en viss grad av bevissthet i forhold til de inntrykkene som pøses på fra alle hold. Flott, mamsen!

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 16:59   #53
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Så flott! Har du fått noe svar enda?

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 11:24   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Svirre, her.

Jeg hadde gledet meg til ferien jeg da.

Jøss, er du her fortsatt?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 11:35   #55
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Så flott gjort M@msen!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:17   #56
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Irma!
Hvordan gikk det med dette? Har du fått noe svar fra VG?

:nyskjerrig:

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:23   #57
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Irma!
Hvordan gikk det med dette? Har du fått noe svar fra VG?

:nyskjerrig:

Har ikke fått noe svar nei. Hadde vel ikke akkurat forventet det heller. Har aldri sendt denne type mail før, og aner ikke hvordan slike store firmaer hvordan forholder seg til klager. Synes uansett det er useriøst å ikke gi noe som helst svar, det var liksom ikke en useriøs tullemail jeg sendte.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:43   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Kjempeflott!

Mannen lurte på om det var slutt på protester mot kvinneundertrykkende reklamer. Han synes nemlig at Axe reklamen var litt drøy. (Tusenvis av damer som kommer løpende i bikini til en Axe sprayende mann)

Den reklamen elsker min mann, jeg får omtrent ikke lov å snakke når den kommer på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:46   #59
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Jeg tenkte mer "gi meg en SÅNN rumpe!" når jeg så det bildet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 08:38   #60
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dag har jeg sendt en mail til VG (om kvinnekroppen)

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg tenkte mer "gi meg en SÅNN rumpe!" når jeg så det bildet.


Kanskje du får sånn rompe om du sender reisetips til VG?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no