Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolearrangement med inngangsbillett

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 21:25   #41
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Vi har gutt i første klasse, og vi skal ha felles avslutning på 1. trinn. Jeg er klasserepresentant sammen med en annen, og hadde ikke anledning til å være med på plamgleggingsmøtet. Men fikk referat, og der var både loddsalg og inngangspenger oppe til diskusjon. Det ble bestemt at vi ikke skulle ha noen av delene, men at vi skulle sette frem en boks hvor de som ville kunne legge litt som betaling for servitter og papptalerkner og litt annet stæsj(vet ikke helt hva), resten skal gå til klassekassa.

Det er jo en grei løsning, men da må jo noen legge ut de kronene det koster for slikt. Det er kanskje ikke så mye men likevel dumt synes jeg.

Enten kan en ha arrangement hvor alle tar med mat og drikke og "utstyr" selv, eller så må man jo på en eller annen måte dekke inn kostnadene. Jeg hadde syntes det var helt greit med 5,-per stk for eksempel? 50 kr er alt for mye, det blir jo 200,- på en familie på fire og mye penger. Og for en famile med 5 barn i skolen (som noen her skrev de kommer til å få) så blir det jo vanvittig mye hvis alle skal ha avslutning hvor hele familien må betale 50 kr hver i inngangspenger...

Men dette kan en da ta opp på foreldremøte? Sikkert flere som tenker det samme.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 19:02   #42
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Oi. Dette har jeg ikke hørt om før. Håper virkelig ikke det blir slik på vår skole.. har ikke hørt noe om juleavslutning ennå faktisk.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 19:35   #43
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Men altså;
I en klasse med 20 unger, hvor det koster 50kr pr barn for å komme inn, så drar man altså inn 1000kr på inngangsbillettene. Hva skal disse pengene brukes til egentlig?
Det samme blir jo der man tar inngangsbillett av forreldrene også. Det er temmelig mye penger de samler inn, og jeg synes ikke det er urelevant å vite hva pengen går til. Noen som har spurt om dette?

Akkurat hva jeg tenkte også. Det er vesentlig hva pengene går til - hvis dette er ting man uansett må ut med, så er det til en viss grad greit (selv om skolen burde vært gratis!)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 19:58   #44
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Jeg synes at inngangspenger på skoleavsluttninger i prinsippet er en uting. For meg personlig går det fint økonomisk, men man vet jo at for enkelte blir disse inngangspengene kilden til økonomisk bekymring. Og for dem med mange barn i skolen og en kanskje sårbar økonomi, kan det bli et vanskelig dillemma... Helt unødvendig, skolen og det som skjer i dens regi skal og bør være uten ekstra kostnader for foreldrene

Da synes jeg det er bedre at man fordeler ansvar rundt i foreldregruppen om hvem som skal ta med kaffe, småkaker etc.
Og trenger klassen penger i forbindelse med turer eller lignende, så kan de samle disse inn på annet vis.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 08:30   #45
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Da har vi også hatt juleavsluttning. Ungene underholdt. Det var oppe til diskusjon om det skulle være inngangspenger her. Jeg som lærer var den som var mest imot det. Fikk viljen min så inngangspengene ble droppet. Det ble solgt kaffe,brus og kaker. I tillegg var det loddsalg.
Problemet i dag er at en ikke har lov til å kreve penger av foreldrene til klassekassa. Før var det vanlig at alle betalte en 100 lapp ca en eller to ganger i året. Disse pengene ble brukt til innkjøp av f.eks rumpeakebrett, fotball, hoppetau o.l til klassen samt til kinobesøk eller buss for å ta en kosetur. Disse pengene er nå borte og det er mange foreldre som fortsatt syns elevene skal få disse tingene på skolen, derfor finner de andre måter å få inn penger på.
Hvis noen reagerer på måten det gjøres på ville jeg tatt en prat med læreren.
Inngangspenger er en uting, tror ikke det er mange lærere som etter å få tenkt seg om litt vil støtte dette.
Tror nok også man ville få komme på avslutning hvis man fortalte at man ville gå men ikke hadde råd.
Alle skal ha mulighet til å delta på arrangementer på skolen. Velger foreldre på egenhånd å innvitere klassen på teater el. er det en annen sak.
______________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 20:06   #46
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av chara, her.

Da har vi også hatt juleavsluttning. Ungene underholdt. Det var oppe til diskusjon om det skulle være inngangspenger her. Jeg som lærer var den som var mest imot det. Fikk viljen min så inngangspengene ble droppet. Det ble solgt kaffe,brus og kaker. I tillegg var det loddsalg.
Problemet i dag er at en ikke har lov til å kreve penger av foreldrene til klassekassa. Før var det vanlig at alle betalte en 100 lapp ca en eller to ganger i året. Disse pengene ble brukt til innkjøp av f.eks rumpeakebrett, fotball, hoppetau o.l til klassen samt til kinobesøk eller buss for å ta en kosetur. Disse pengene er nå borte og det er mange foreldre som fortsatt syns elevene skal få disse tingene på skolen, derfor finner de andre måter å få inn penger på.
Hvis noen reagerer på måten det gjøres på ville jeg tatt en prat med læreren.
Inngangspenger er en uting, tror ikke det er mange lærere som etter å få tenkt seg om litt vil støtte dette.
Tror nok også man ville få komme på avslutning hvis man fortalte at man ville gå men ikke hadde råd.
Alle skal ha mulighet til å delta på arrangementer på skolen. Velger foreldre på egenhånd å innvitere klassen på teater el. er det en annen sak.
______________
Chara

Jeg er helt enig med deg. Her samles det fortsatt inn til klassekasser. Har ikke hørt at det ikke er lov.

Jeg tror ikke noen ville sagt at de ikke hadde råd til å komme på et skolearrangement. Det blir for tøft å skulle si noe sånt, vil jeg tro.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 12:40   #47
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Nå kan jeg bare ta utgangspunkt i hvordan det er for klassen til mine to skolegutter. (som forøvrig får leirskolen betalt av skolen/kommunen)
Klassekassa har aldri vært tom etter at det ble slutt på at man kunne be om penger til kassa.
Ved avsluttningene (jul og sommer) har det siden det ble innfør forbud ,mot å be om pengene, vært loddsalg ved avslutningene og det harkommet inn ganse mange penger.
Det eneste som stort sett har kostet noe er gaven til læreren.
servietter og papptallerkner ved juleavslutningene.

Å kreve inngaspenger er virkelig en uting som i høyeste rad vil ekskludere noen. Det er fult mulig å ta inn penger på andre måter, og da synes jeg loddsalg er mye bedre. (selv om det kan blir noen "dramatiske" scener med barn som opplever at de ikke vinner noe.)


Eneste stedet jeg har opplevd inngangspenger er på julevekstedet i barnehagen. I år betalte vi pr barn (50,- for 1, 73,- for 2 og 100,- for 3 eller fler)Dette gikk til å dekke inn utgifter til ting som ble brukt.
I tillegg var det en "kafè, hvor man kunne kjøpe vafler, kake og kaffe/brus.
Jeg satt i FAU når vi innførte juleverksted i barnehagen og vi valgte ikke ingangspenger den gangen. Men lot heller foreldre selv velge hvor mye de ville ved å sette ut en bøtte de kunne putte penger i.
Og vi hadde kafè. Fikk inn til å deke alle utgifter og mye mer.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:09   #48
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Forstår godt at du blir oppgitt....
Jeg har ikke barn som går på skolen, men jeg har ei på 2år som går i barnehagen... Jeg er med i SU der og vi arrangerte nettopp avsluttning... For å gjøre det lettvindt og minst mulig kostbart så arrangerte vi det utendørs i en park og da sa vi 20kr pr hodet. Det de fikk da var grøt ifra fjordland så mye de ville, pepperkaker og så kom nissen med hver sin liten godtepose... Det var bare for å dekke de små utgiftene... Det syntes jeg var greit hvis ikke så kunne vi ikke ha arrangert noe... Når barnehagen skal ha nissefest nå neste uke så koster det ikke noe og sånn bør det være overalt syntes jeg!!!

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:41   #49
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Her må vi også betale på avslutinger.
Jeg må si at jeg reagerte på det. Ikke har jeg fått med meg hva pengene går til heller.
Det får jeg spørre om neste gang.
Eneste jeg kan tenke meg at de skal samle til er vel leirskole.
(Men det setter vi jo inn penger til et par ganger i året også.)

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:44   #50
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Vi måtte betale 20kr. men de pengene går til å sende pakker til øst-Europa.

Adventskalenderene til barna har vært å gi bort pakker (klær + leker) som skal sendes til de som trenger det langt mer...


Denne vrien synes jeg er helt grei. Å betale uten å vite hvor pengene går virker rart..

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 20:52   #51
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Inngangsbilletter var litt drøyt ja.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 14:54   #52
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Jeg syns ikke problemet er HVA det går til, men at man MÅ betale inngangsbillett for å se sitt eget barn opptre på skolen. Skolen skal være gratis. Den norske skolen er FOR ALLE. Det betyr at der har vi foreldre med god økonomi, men også med dårlig økonomi. Økonomi skal ikke være avgjørende for om man skal delta på ting som har med skolen å gjøre. Mine to eldste er nå i 7.kl. og 9.kl. Jeg skulle gjerne regnet ut hva vi har betalt for diverse opp igjennom alle år. Det blir faktisk en del penger.

Det sto i invitasjonen at inngangspengene gikk til grøten. Overskuddet gikk til klassekassa. Greit nok. Nå tåler jeg ikke grøt så de pengene gikk rett i kassa Jeg syns de burde ta bestilling på grøt for de som ville ha det. Da kan man velge om man vil spise hjemme eller på skolen. Så kunne man hatt loddsalg (det hadde de). På loddsalg er det opp til hver og en om man vil kjøpe og hvor mye....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 15:21   #53
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

2. klassingen fikk lapp med hjem om at det kostet 20 kr pr barn i forbindelse med juleavslutningen. Dette pga innkjøp av godteposer som nissen skulle dele ut. I tillegg måtte vi ha med kake/kaffe eller annen drikke. Helt greit.

Eldstemann går på ungdomsskolen. Da vi skulle dit på en forestilling kostet det 20 kr å "komme inn". Jeg reagerte ikke noe på det jeg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 15:25   #54
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Her må ungene i 5-7 klasse betale 60,- for inngangen til juleballet. Syns det er trist at barna må betale inngangspenger på sin egen skole. 60,- er ikke mye penger for noen, men for andre så kan det faktisk være veldig mye penger.

  Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 23:14   #55
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Siv, her.

...ikke mye penger for noen, men for andre så kan det faktisk være veldig mye penger.

Ja, det er akkurat det. 60,- kr. alene er ikke mye kanskje, men har man barn og kanskje flere så er det snakk om ganske mye penger til diverse avslutninger osv. som skal ut. Jeg syns ikke skolen skal ta betalt for at man skal på en mer eller mindre "obligatorisk" juleavslutning..... Det blir helt feil.

Det finns en del mennesker som har det svært tøft økonomisk. Dessverre er det vanskelig for en del mennesker å fatte at det er slik i Norge. Alle vet at det finns folk som sliter, men de tror ikke de finns rundt dem selv. Problemet er at det vises ikke på alle om de har dårlig råd.... Skolen skal ikke være med på å ekskludere de som har dårlig økonomi.... Det er prinsippet jeg vil til livs...Skolen SKAL være gratis.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 23:52   #56
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Her samles det fortsatt inn til klassekasser. Har ikke hørt at det ikke er lov.

Det er ikke lov å ha pliktig klassekasse og krysse av hvem som har betalt. Der i mot er det lov til å ta i mot gaver fra foreldrene. På ungenes- og den skolen jeg jobber på legges pengene i en hvit konvvolutt uten navn og det skal ikke noteres hvem som leverer.

Jeg vet også at mange lærere ikke ønsker å ha ansvar for pengene og at det er foreldrekontaktene som gjør det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 23:59   #57
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det er ikke lov å ha pliktig klassekasse og krysse av hvem som har betalt. Der i mot er det lov til å ta i mot gaver fra foreldrene.

Dette syndes det nok på rundt omkring. Jeg har hørt foreldrekontakter ramse opp hvem som ikke har betalt. Så i bunn å grunn blir det frivillig tvang.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 08:01   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Dette syndes det nok på rundt omkring. Jeg har hørt foreldrekontakter ramse opp hvem som ikke har betalt. Så i bunn å grunn blir det frivillig tvang.

Veldig rart. Det har vært enorm fokus på dette at skolen skal være gratis de siste årene og her i kommunen har alle skoler måtte ta klassekassen opp til evaluering og kommet frem til løsninger som virkelig gjør dem frivillige.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 13:58   #59
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ja, det er akkurat det. 60,- kr. alene er ikke mye kanskje, men har man barn og kanskje flere så er det snakk om ganske mye penger til diverse avslutninger osv. som skal ut. Jeg syns ikke skolen skal ta betalt for at man skal på en mer eller mindre "obligatorisk" juleavslutning..... Det blir helt feil.

Det finns en del mennesker som har det svært tøft økonomisk. Dessverre er det vanskelig for en del mennesker å fatte at det er slik i Norge. Alle vet at det finns folk som sliter, men de tror ikke de finns rundt dem selv. Problemet er at det vises ikke på alle om de har dårlig råd.... Skolen skal ikke være med på å ekskludere de som har dårlig økonomi.... Det er prinsippet jeg vil til livs...Skolen SKAL være gratis.

Juleballett som eldste var på nå på skolen var ikke obligatorisk, men tro hvordan hun ville hatt det om hun ikke kunne gå men alle de andre vennene hennes skulle dit? Nå er ikke vi i den situasjonen, men jeg vet om de barna som må stå på sidelinja og se på fordi foreldrene ikke har råd. Syns det er helt for jæ.... Sånt bør skolen tenke på.

  Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 22:55   #60
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Siv, her.

Juleballett som eldste var på nå på skolen var ikke obligatorisk, men tro hvordan hun ville hatt det om hun ikke kunne gå men alle de andre vennene hennes skulle dit? Nå er ikke vi i den situasjonen, men jeg vet om de barna som må stå på sidelinja og se på fordi foreldrene ikke har råd. Syns det er helt for jæ.... Sånt bør skolen tenke på.

Helt enig. Jeg har en datter og sønn som skal på juleball nå i løpet av en måned. Jeg hadde virkelig hodebry med datteren min i 9. klasse. Vi var rundt og så på kjoler og det lå på kr. 1000-2000. Vi er begge på attføring og har ikke god økonomi for tiden. Når datteren min spurte om å gå så sa jeg ja tvert. Jeg vil ikke at hun ikke skal kunne gå fordi vi har dårlig råd. Heldigvis fikk hun kjøpt en kjole av en venninne. Venninnen hadde fått to kjoler, en til 1700 kr. av bestemoren og en som moren hadde kjøpt i Polen. Den fra Polen fikk datteren min kjøpt for 300,- kr. fordi den var for trang til venninnen. Det reddet hele situasjonen. Jeg vurderte faktisk å gå på Fretex. Det hadde for så vidt vært greit det.

Jeg vet om barn som blir holdt borte fra skolen på skidager osv. pga at de ikke har vinterutstyr. Det er for galt. Dersom familien har dårlig råd og barna aldri bruker ski eller skøyter vanligvis så kjøper man ikke det for en dag på skolen i året. På skolen til barna mine har undervisningsinspektøren i mange år kjøpt inn brukte ski og skøyter som skolen har et lite lager av. Flott tiltak. Han sier at ingen skal måtte være hjemme fordi de ikke har utstyr.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no